ריד הסטינגס, מנכ"ל נטפליקס
צילום: יח"צ

האנליסטים צופים שמיזם הפרסומות של נטפליקס יצליח; המניה זינקה ב-9%

לאחר שנה קשה ומלאה בירידות המניה של ענקית המולטימדיה חוזרת לעליות חדות הודות למיזם המנויים המוזלים וההכרזה על סטודיו גיימינג חדש שתפתח בפינלנד
מתן קובי | (4)

מתחילת השנה מניית  NETFLIX ירדה בכ-60% לאור התחזקותן של המתחרות אמאזון פריים ודיסני פלוס. החברה איבדה מנויים רבים אשר עברו אל המתחרות, מה שהוביל אותה לפטר כ-150 עובדים. בנטפליקס הבינו כי חייבים להגדיל את האטקרטיביות של החברה והגו את הרעיון של מנוי מוזל, אשר יכלול פרסומות שיופיעו לעיתים במהלך הצפייה. כעת נראה כי יש מי שמאמינים שהרעיון יכול להיות זה שירומם בחזרה את החברה. האנליסט המילטון פייבר העלה את הדירוג של החברה לאור הפוטנציאל שהוא רואה בשירות החדש ונתן לה מחיר יעד של 283 דולר לעומת מחיר היעד הקודם של 211 דולר, המניה עלתה ב-9.3%. פייבר מאמין כי הכנסות החברה בגין כל לקוח צפויות להיות גדולות פי שלוש מאלו של המתחרה הולו הודות לאחוז הצפייה הגבוה של כל מנוי בחברה. ככל שהחברה תוכל למכור יותר מנויים מוזלים ותגדיל את כמות התוכן בהם הם יצפו, היא תוכל להגדיל את ההכנסות בצורה משמעותית הודות לתוכן השיווקי שתפרסם. פייבר טוען כי הנתונים "מעידים על קצב גידול שנתי של 13% בין השנה הנוכחית ל-2025, זאת לעומת הקונצנזוס הקודם שעמד על 9%". עוד החודש הודיע האנליסט מתיו הריגן כי התמחור של נטפליקס ״אופטימי מידי״ וכי המניה צפוייה לחוות עוד ירידות. הריגן טען כי ״מודל הפרסומות ייכשל, נטפליקס היא 'מכירה'״ ונתן לחברה מחיר יעד של 157 דולר. באותו הזמן החברה העריכה כי שירות הפרסומות  יצבור 40 מיליון צפיות מסביב לעולם ושלחה את המניה לזינוק של 3%. לפי הערכותיו של פייבר ההכנסות מפרסומות עתידות להכניס לחברה 6.7 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות והוא מאמין כי עד שנת 2025 ההכנסות מפרסומות יהוו כ-17% מסך ההכנסות של החברה. פייבר העלה גם את הרווח הצפוי למנייה לשנת 2024 ל-14.14 דולר לעומת ההערכה הקודמת של 12.71 דולר למניה, הקונזצנזוס בוול סטריט עומד כעת על רווח של 13.56 דולר למניה. בנוסף למיזם המנויים הודיעה החברה היום על כך שתבנה סטודיו גיימינג חדש בפינלנד. הלסינקי, בירת פינלנד, היא איפה שיושבת חברת Next Games אותה רכשה נטפליקס בתחילת השנה כחלק מתהליך הכניסה שלה לעולם הגיימינג. על פי האנליסט טום פורטה "נטפליקס היא חברה שחושבת על הטווח הארוך" ונתן את המעבר מהשכרה של סרטים ב-DVD כדוגמא. חברות היום לא יכולות להשאר מאחור או שהן יקפאו על שמריהן ולמרות שהיה נדמה שנטפליקס אכן במצב הזה, היום היא מוכיחה לשוק שיש לה עוד הרבה מה להציע.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    למה לממן פרסומות ? 30/09/2022 08:12
    הגב לתגובה זו
    לא מבין למה שמישהו ישלם לנטפליקס בישביל ליראות פרסומות , חברה הזויה !
  • 3.
    צחי 29/09/2022 20:49
    הגב לתגובה זו
    על אפך וחמתך פאול הרשע
  • 2.
    לרון 29/09/2022 13:37
    הגב לתגובה זו
    שהאנליסטים ילכו ל"צופים" את העתיד הם הרי מתקשים "לקרוא"
  • 1.
    לרון 29/09/2022 13:35
    הגב לתגובה זו
    ידבר בפינית או רוסית?
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

זינוק חד במדד המחירים ליצרן - הורדת הריבית תידחה?

הזינוק החודשי החד ביותר במדד המחירים ליצרן מאז יוני 2022, עם זאת המשקיעים לא "שוברים את הכלים" שכן חלק מהעלייה נבעה מסעיפים כמו שירותי ניהול תיקים וטיסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מדד המחירים ליצרן

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב פרסמה את מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש יולי, שהפתיע כלפי מעלה עם עלייה חודשית של 0.9, לעומת צפי לעלייה של 0.2% ולאחר יציבות ביוני. בשיעור שנתי נרשמה האצה ל-3.3%, מעל התחזיות ל-2.5% ולאחר 2.3% ביוני.

גם מדד הליבה, שאינו כולל מזון ואנרגיה, זינק ב-0.9% בחודש יולי, מול תחזית ל-0.2%, ובקצב שנתי עלה ל-3.7% לעומת צפי ל-3.0%. המדד בניכוי מזון, אנרגיה ומסחר עלה ב-0.6% בחודש וב-2.8% בשנה, שניהם גבוהים מהתחזיות.

העלייה החדה נובעת בעיקר מקפיצה של 2% במרווחי השירותים הסופיים (final demand trade services), רכיב שמודד את פער המחירים בין מכירה לסיטונאי לקמעונאי. בנוסף, נרשמה האצה במחירי האנרגיה, בקורלציה עם עליית מחירי הנפט בתקופה האחרונה. 



מדד המחירים ליצרן, שינוי חודשי


המשמעות היא שלחצי המחירים אינם מגיעים רק מהסחורות, אלא בעיקר מהשירותים, מה שמאתגר את ההנחה שהאינפלציה נובעת בעיקר מהשפעות זמניות של מכסים או חומרי גלם. נזכיר כי שוק התעסוקה חווה לחצים מנוגדים, כאשר ישנה ירידה במספר המשרות מול עלייה בשכר שנובעת מגירוש של עובדים זרים, דבר שגורר עלייה בשכר העובדים המקומיים.

וול סטריט מסחר בורסה
צילום: רוי שיינמן
סקירה

נייס צנחה ב-13%, אלוט איבדה 9%; המדדים סיימו סביב ה-0

צוות גלובל |
נושאים בכתבה מיקרוסופט מטא

שלושת המדדים העיקריים סיימו סביב ה-0, לאחר יום תנודתי בעקבות עלייה מפתיעה במדד המחירים ליצרן (PPI) שגררה עלייה בתשואות האג"ח ובערך הדולר. מדד S&P 500, שעלה בכ־30% מאז אפריל, סיים את יום המסחר כמעט ללא שינוי, כאשר מניות הטכנולוגיה הגדולות קיזזו ירידות בכ־400 מניות אחרות במדד. תשואת האג"ח לשנתיים עלתה ב־7 נקודות בסיס ל־3.74%, וההסתברות להורדת ריבית על ידי הפדרל ריזרב בספטמבר ירדה לכ־85%, לעומת כמעט ודאות יום קודם לכן.


מדד המחירים ליצרן (PPI) עלה ביולי ב־0.9% לעומת החודש הקודם וב־3.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד – הקצב המהיר ביותר בשלוש השנים האחרונות. עלויות השירותים זינקו ב־1.1% בחודש, מה שמעיד על כך שחברות מתחילות להעביר לצרכנים את עלויות היבוא הגבוהות שנובעות מהמכסים. זאת בניגוד לנתוני מדד המחירים לצרכן (CPI) שפורסמו מוקדם יותר השבוע והראו עליות מתונות יותר, ובזמן ששוק העבודה מציג סימנים של האטה.


כריס זקרלי, מנהל השקעות ראשי ב־Northlight Asset Management, אמר כי העלייה החדה ב־PPI מראה שהאינפלציה עדיין מחלחלת בכלכלה, גם אם הצרכנים לא מרגישים בה באופן ישיר. קלארק גראנן מ־CalBay Investments הוסיף שהפער בין PPI גבוה ל־CPI מתון מצביע על כך שחברות סופגות חלק מעלויות המכסים במקום לגלגל אותן במלואן לצרכן – מצב שעלול לפגוע ברווחיות החברות ברבעונים הקרובים.


למרות זאת, אנליסטים מסוימים מעריכים שהפדרל ריזרב יתייחס לנתון הזה כאירוע חד־פעמי, במיוחד על רקע החשש מהאטה בשוק העבודה. ג׳ינה בולווין, נשיאת Bolvin Wealth Management Group, ציינה כי הדרך להפחתות ריבית לא תמיד תהיה ישרה, אך מגמת ההתמתנות באינפלציה נמשכת. לדבריה, אין סיבה להיכנס לפאניקה – זה הזמן להתמקד ביסודות הכלכליים, לשמור על פיזור בתיק ההשקעות, ולהעדיף חברות עם כוח תמחור חזק ומרווחי רווח יציבים.


המניה הסודית של באפט תיחשף הלילה; האם זו יונייטדהלת'? אחרי סגירת המסחר וורן באפט יחשוף את המניה שבה השקיע כ-4.8 מיליארד דולר; השוק מהמר על מספר מועמדות, מי בראש המועמדות ולמה?