רוצים להרוויח 16%? קנו טאואר
באמצע חודש פברואר הודיעה אינטל INTEL CORPORATION (סימול: INTC) כי תרכוש את יצרנית השבבים הישראלית טאואר (US) (סימול: TSEM) תמורת 5.4 מיליארד דולר, אז מדובר היה בפרמיה של 45% על מחיר השוק. מניית טאואר זינקה ואז נחלשה במקביל לחולשה בשווקים. ועדיין - היא נסחרת מתחת למחיר העסקה. עמוק מתחת למחיר העסקה, האם זו הזדמנות?
אינטל שדיווחה בפברואר שהעסקה תיסגר עד 12 חודשים מיום העסקה (כלומר עד פברואר 2023) תשלם 53 דולר על מניית אינטל שנסחרת היום ב-45.7 דולר. מדובר בפרמיה של 16%. כלומר אם העסקה תיסגר, מי שיקנה את טאואר במחיר הזה ירוויח 16%. לא רע. זה תרחיש בהחלט סביר, אבל יש גם סיכונים.
לקריאה נוספת:
>> אינטל רוצה להפוך לייצרנית משמעותית יותר בשוק השבבים ורכישת טאואר יכולה לאפשר לה לעשות בדיוק את זה
>> המייסד של טאואר - "זו עסקה טובה לאינטל, גם לטאואר וגם למדינה"
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- יורוג׳ן קפצה ב-22%, ICL נפלה 17%; הנאסד״ק איבד 1.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
>> יומיים לאחר שנרכשה ע"י אינטל, טאואר עומדת בתחזיות - אבל המניה לא עולה
נתחיל בכך, שבאופן טבעי המחיר של מניות החברה הנרכשת לא מגיע למחיר העסקה בשל טווח הזמן עד לסגירה והסיכונים שהעסקה לא תצא לפועל או תשתנה. אבל הפער בעסקה הזו והפוטנציאל לרווח לכאורה, הוא חריג. אם זה היה 6%-8%, זה היה בהחלט סביר וטאואר אכן נסחרה לפני חודשיים ב-49 דולר, מחיר ששיקף פרמיה של 7%-8% באם העסקה תושלם. אז מה קרה מאז?
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ראשית, אינטל בדרך למטה, היא מאבדת גובה ויש חשש שהאסטרטגיה שלה לא נכונה. היא עלולה לשנות את דרכי הפעולה, היא יכולה לחשוב על דרך אחרת לצאת מהמשבר שלה. זה בשלב הזה בעיקר משבר תדמיתי וטכנולוגי. היא עדיין מרוויחה, אם כי הציפיות הונמכו. עם זאת, כל תעשיית השבבים בדיכאון בחודשים האחרונים, אז גם אם אצל אינטל זה מתמשך ועמוק יותר, לא בטוח שזה יביא לשינוי או ביטול העסקה. דווקא פיזור גיאוגרפי והרחבת היכולות, דרך רכישת טאואר חשובים לאינטל.
כך או אחרת, קיים גם חשש רגולטורי. אלא שבניגוד לעסקת Nvidia ו-Arm, שלא יצאה לפועל בסופו מכיוו שמדובר היה בחברות שרשומות למסחר במדינות שונות ושמשפיעות על מצב התחרות באזורים מסוימים בעולם, כעת מדובר על שתי חברות שרשומות ופועלות באותה מדינה, ארה"ב, לכן זה יהיה ה-FTC שיאלץ לאשר את העסקה, מה שסביר שיקרה מכיוון שלא קיים פער רגולטורי. מעבר לכך, מדובר בגוף ענק שרוכש גוף קטן יחסית, אין לזה השלכה רוחבית על מצב התחרות בשוק השבבים.
חוץ מזה, כאן בישראל מאוד אוהבים את אינטל. אפילו יותר מדי. הסיכוי שיתנגדו כאן לעסקה או יערימו קשיים על אינטל שהיא מהמעסיקים הגדולים בארץ, הוא קטן מאוד. ההפך - אל תתפלאו אם אינטל תקבל הטבות או תתרגם את ההטבות שלה במפעלים הקיימים בארץ גם למפעל של טאואר.
הסיכון המוחשי - ביטול או שינוי העסקה
אינטל יכולה לבקש הנחה על רקע מה שקורה בשוק. מנהליה יכולים להגיד שהערכת החברה בהינתן מצב השווקים לא רלבנטית, הדרך שבה הנהלות של החברות מחליטות כיצד להעריך חברה וכמה לשלם עליה נגזר מהיסודות הפיננסים שמאחורי התמחור - שנשענים על הביצועים בעבר, צפי הביצועים לעתיד, והפרמיה שמשקפת את הרווח הנוסף שתקבל הרוכשת בדמות הסינרגיה. כל אלו, אמנם נקבעו מראש, אך מה אם אינטל תשנה את כללי המשחק, את ההנחות, את הציפיות ותגיע בהתאמה לשווי אחר.
ייתכן שאז הצדדים לא יסכימו והעסקה תתבטל. ביטול העסקה מצד טאואר יגרור פיצוי של כ-350 מיליון דולר. האמת, קטן על אינטל. אם היא רוצה לצאת מהעסקה, היא יכולה ובקלות. למעשה, אם היא סבורה שהעסקה כבר לא שווה לה 6 מיליארד דולר, אלא מתחת ל-5.65 מיליארד דולר, נניח לצורך המשחק המתמטי - 5.2 מיליארד דולר, אזי עדיף לה לבטל את העסקה ולשלם את הקנס מאשר לקנות את טאואר בקרוב ל-6 מיליארד דולר.
עם זאת, עד כה הצדדים דיברו על המחויבות שלהם לעסקה.
סיכון נוסף - מצב השווקים
האינפלציה ברוב מדינות העולם גואה (8.6% בארה"ב, 8.6% באירופה ו-4.1% בישראל). בארצות הברית קיים חשש אמיתי ממיתון (פרשן וול סטריט, שלמה גרינברג לא מאמין שיהיה מיתון ואם יהיה, אזי הוא יהיה קל) ובתוך כל אלו, קיימת הפגיעה בשרשראות האספקה שאף החריפה לאחרונה כתוצאה מהכניסה הסינית לסגר קורונה מחודש. השווקים הפיננסים במקביל משדרים מצוקה. מדדי המניות ירדו מאז העסקה בפברואר בכ-20%. השבבים ירדו ביותר.
כל אלו מכבידים על העסקים של אינטל ומעלים כאמור ספקות בקשר לאסטרטגיה של ענקית השבבים. טאואר יכולה לשלם את המחיר, אם כי, בינתיים מצד החברות, אין קולות של חרטה.
ומה יקרה למניית טאואר אם העסקה תתבטל?
כאן אולי הבעיה. אם העסקה תתבטל, לא תפסידו 16% גם לא 20%. אין כאן סימטריה עם הרווח (כי אין סימטריה עם ההסתברויות). אף אחד כמובן לא יודע מה יקרה אם העסקה תתבטל, אבל בואו ננסה להעריך באופן גס. מניית טאואר הסתובבה במחיר של 35-38 דולר לפני העסקה. מאז מחירי המניות בתחום ירדו בכ-20%. אפילו יותר. אז בחישוב מאוד מאוד גס, והערכה גסה עוד יותר- המחיר יכול להיות בין 25 ל-30 דולר, זוה כמובן לא וודאי. כלומר, המחיר יכול לרדת כ-50%!
"המשבר הכלכלי" באינטל
לאינטל יש כסף, אבל פחות ופחות. כבר קרוב ל-5 שנים שהחברה מפרסמת דוחות פחות או יותר זהים והצמיחה שלה קפאה. המתחרות שלה - AMD ADVANCED MICRO DEVICES (סימול: AMD) ו- NVIDIA COR (סימול: NVDA) כבר עקפו אותה ביכולות הייצור, ואינטל מאמינה שהיעדר הצמיחה בשוק המחשבים האישיים ישפיע גם על הצמיחה שלה.
החברה כבר הודיעה כי סדרת המעבדים החדשה שתוציא בקרוב, ה-"Sapphire Rapids", אינם צפויים לתפקד בצורה טובה יותר מאלו מהסדרה החדשה ש-AMD תשחרר לשוק בקרוב, ה-"Genoa".
החברה הורידה תחזיות ל-2022, אך דיווחה כי תגדיל את היקף חלוקת הדיבידנדים שלה ב-5% לכ-1.46 דולר למניה, פחות או יותר 6 מיליארד דולר עבור המשקיעים הפרטיים.
במידה ותעצור אינטל את חלוקת הדיבידנדים, לפחות לארבעת השנים הקרובות, תוכל לחסוך לעצמה קרוב ל-24 מיליארד דולר אותם תשקיע במחקר ופיתוח (מו"פ). לשם ההשוואה, בכל השנה הקודמת השקיעה NVIDIA סכום של 5.4 מיליארד דולר במו"פ. אינטל מנגד דיווחה כי היא לא מתכוונת להוריד את סכום הדיבידנדים שתחלק למשקיעים שלה.
כמו כן, החברה דיווחה שבמידה והקונגרס האמריקאי לא יעביר את חוק התמיכה בשבבים, תאלץ זו להשקיע פחות כסף בבניית המפעלים החדשים שלה באוהיו. האם גם דבר זה ישפיע על סיכויי אינטל לסגור את העסקה?
מניית אינטל איבדה השנה קרוב ל-32%, כאשר המדד התעשייתי של הדאו ג'ונס איבד פחות מחצי מהכמות הזו - 16%.
- 14.משה 06/07/2022 11:30הגב לתגובה זוכדי שהעסקה תושלם נדרש אישור של משרד הביטחון. הדבר הזה לא וודאי כלל וייתכן כי לא יהיה אישור מהצד שלו ולכן יש כאן חוסר וודאות מוחלט.
- 13.dw 04/07/2022 18:56הגב לתגובה זומסתבר שיותר ויותר עובדי הייטק מממשים אופציות למניות ומוכרים אותן בדיסקאונט, בפרט יוניקורנים, אחרי שמבינים שהנפקה בשווי מטורף כנראה כבר לא תהיה. יתכן וזה המקרה גם בקרב עובדי טאואר.
- 12.וירולוג 04/07/2022 16:23הגב לתגובה זוהשאלה מה קניתם. אני מושבניק בפנסיה חסר תעודת בגרות הרווחתי בשנה האחרונה כ 500 אלשח. בינתיים אין שום ירידות במניות של החברות טבע טאאור שפיר אלביט מערכות. מי שקנה מניות חלום של חברות מפסידות בתחום האשליה אולי הםסיד
- אל תספר סיפורים טבע הכתרה קשות ! (ל"ת)רונן 04/07/2022 21:01הגב לתגובה זו
- dw 04/07/2022 18:03הגב לתגובה זואם נכנסת לאחרונה אז כנראה לא חווית את הירידות שהיו מנת חלקם של משקיעים רבים. המניה ירדה בשנים האחרונות מ 60$ ל 8$ כיום. בשבל גם ביקרה ב 6 ומשהו. נקווה שפרשת האופיואידים תסתיים בפשרה סבירה בשנה הקרובה ואז הנייר יכול להכפיל את עצמו בקלות מהמחיר היום. אתה תרוויח 100%. רובנו נחזיר חלק מההפסד.
- 11.גגגג 04/07/2022 14:52הגב לתגובה זוולכן ימצאו קונה חדש בקלות
- 10.golden 04/07/2022 14:39הגב לתגובה זולמעל 3.5 ואם העסקה תתבטל TSEM תרד 50%. זא מי שכבר קנה בידיעה שווה לו לקחת את עליית הדולר.
- 9.dw 04/07/2022 14:11הגב לתגובה זווטאואר תתקשה לסרב. היא יכולה כמובן לסרב אבל אז המניה תתרסק. אפשר לבחון את השינוי בעיסקת קרטיהיל/ביווונטוס אצל אלרון. היתה עיסקה, ושינו אותה. זה עדיין אקזיט פנטסטי לאלרון אך משקיעי אלרון חוששים. מבחינת ביווונטוס רכישת קרטיהיל היא פנטסטית אבל עדיין - חוששים.
- דייג 04/07/2022 15:38הגב לתגובה זוזה כסף כטן לאינטל. היא לא תיסוג מהעסקה
- דמיקולו פיזדמטה 04/07/2022 17:28שנה שעברה היום זה עידן אחר.
- 8.עזי 04/07/2022 13:55הגב לתגובה זוסביר להניח שמי שעמד מאחורי הקניות במחזורים הגדולים מאז ההודעה זו אינטל עצמה שהפחיתה לעצמה את העלות. אז.....
- 7.דרור 04/07/2022 13:39הגב לתגובה זוhttps://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1435001-1436000/P1435936-00.pdf לא הצלחתי למצוא בסעיף TERMINATIONN שיש לאינטל זכות חד-צדדית להיסוג מההסכם סתם כי בא להם ולשלם פיצוי (ה-353 מיליון דולר) אלא שמדובר על נסיגה בתנאים מסוימים אם לא התקבלו אישורים רגולטוריים או שלא התייקמו התנאים הנחוצים להסכם עד לפברואר 2023 או משהו כזה.
- 6.כל השווקים יורדים וזו הרצה של מניה לכתוב כך (ל"ת)שימי 04/07/2022 13:07הגב לתגובה זו
- 5.עזי 04/07/2022 12:56הגב לתגובה זוממחזר למה?
- 4.מתן 04/07/2022 12:54הגב לתגובה זומי שמכר בארץ ביום ההודעה וקנה דולר הרוויח 10% ללא מאמץ
- 3.ח 04/07/2022 12:01הגב לתגובה זוגם ככה כולם כבר הפסידו בין 90%-50% אם אתם רוצים להפסיד עוד 50% תשארו . אחרת לברוח עכשיו . טראמפ מתואם עם פוטין לדעתי .זאת הדרך הבטוחה של טראמפ להגיע לנשיאות ולהטיס את המניות וכפי ששמתם לב לביידן לא מזיז שכולם מתרסקים ..... אך עוד חזון למועד .....
- 2.נ.ש. 04/07/2022 11:40הגב לתגובה זודבר ראשון בגלל שיש מחסור בעולם בפסי ייצור והם צריכים את הפסי ייצור הקיימים של טאוואר. שנית הסיבה שאינטל קונה חברות ישראליות היא כי היא לא משלמת מסים על ההכנסות שלה מהייצור שלה כאן בישראל והיא כולאת את הכספים במסגרת תכנון מס. ואת הכסף הזה היא משמשת לרכישות חברות וזו הסיבה שהם קנו את מובילי ועוד חברות כך הן מרוויחות פעמיים. העברת הכסף מאינטל לקניית טאוואר היא בעצם מזכה אותה במס וכך היא לא צריכה לשלם מסים. לכן מבחינת אינטל היא לא תסוג
- 1.סוסו 04/07/2022 11:37הגב לתגובה זוהמלכודת של הרגילה של האתר (ראו הוזהרתם) !!.
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

