"אפשר לזרוק את ההשקעות בקרנות האג"ח לפח האשפה"
עד כמה מורכב המצב בשוק האג"ח העולמי? מאוד מורכב. רק בפברואר האחרון כל השוק שקשק מהאינפלציה והחשש כי היא תעלה את התשואות לפדיון על האג"ח של משרד האוצר האמריקאי.
כעת, ביל גרוס, מי שהקים וניהל את קרן פימקו שמתמחה בהשקעות אג"ח, אומר שאפשר לזרוק את ההשקעות בתחום "לפח הזבל". הדברים מקבלים משנה של תוקף מאחר וגרוס, שפרש בשנה שעברה עם הון עצמי שמוערך ב-1.5 מיליארד דולר, כונה בעבר "מלך האג"ח".
בבלוג שלו, גרוס חישב כי התשואה לפדיון על האג"ח ל-10 שנים של משרד האוצר בארה"ב, תעלה ל-2% בשנה הקרובה, מהרמה הנוכחית של 1.3%, מה שיעניק למשקיעים בתקופה המצטברת תשואה שלילית של בין 2.5 ל-3%.
"החוב הציבורי הטופח בעולם מייצר היתכנות שההתערבות של הפד' בשווקים בהיקף של 120 מיליארד דולר בחודש, קרוב לוודאי שתסתיים עד אמצע 2022", כתב גרוס, מה שלהערכתו אומר שיהיה קשה לממשלות למכור את האג"ח שהן מנפיקות בתשואות הנוכחיות.
- העוצמה של הבורסה ב-2025 הורגשה גם באג"ח - מה הצפי קדימה?
- הבורסה משיקה מדדי אג"ח חדשים: יותר פיזור ושליטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"המזומן הוא זבל כבר הרבה זמן, אבל יש מתמודדים חדשים לפח האשפה של ההשקעות", המשיך ואמר כי "קרנות אג"ח לטווח הבינוני והארוך נמצאות באותו פח אשפה באופן ודאי".
עוד הוא מזהיר כי גם שוק המניות פגיע מאוד וילך אחרי האג"ח. "על ההכנסות לצמוח בלפחות למעלה מ-10%, או שהן יכולות להצטרף לאותו הפח", כתב.
- 5.דוד 03/09/2021 21:40הגב לתגובה זולא מזומן, לא אג"ח, לא מניות... אגב, אותו מלך אמר לפני כמה שנים על אג"ח ארוך - once in a life time short מזל שלא הקשבתי לו
- 4.רואה נולד 03/09/2021 11:40הגב לתגובה זואז מה כן נכון ?
- למות (ל"ת)חוני המזבך 03/09/2021 21:08הגב לתגובה זו
- 3.חזי 03/09/2021 07:33הגב לתגובה זו1. גידור בזהב GLD לדוגמא 2. מניות הטכנולוגיה האמיתית לא כאלה שאין מאחוריהם פטנטים אמיתיים בעלי נכס אמיתי בפועל צפויים לצמוח בגלל הדרישה שרק תלך ותגדל 3. מתרחקים מאגחים מזומן אשראי בנקים ביטקויין ו NFT הכל מנופח להחריד יש קבוצה מעניינת בטלגרם בנושא הזה "כיכר השוק" שום המלצה רק דעה אישית
- 2.עמך 03/09/2021 01:53הגב לתגובה זוהם חולמים להשטלת על העולם. הם הבעיה ולא הפתרון. העשירו את העשירים המחזיקים בנכסיים פיננסים ושחטו את החוסכים ופנסיונריים .
- צא ולמד 05/09/2021 15:53הגב לתגובה זו..לשמור על מערכת הבנקאות. לך תקרא מתי הוקם הבנק הפדרלי בארהב ולאיזו מטרה. הוא לא אמור לשמור עלאזרחים כמונו.
- 1.יואב המקורי 02/09/2021 21:58הגב לתגובה זולאחר שישראל האבק מהמפולת הנוראית שתהיה בשווקים, יצטרכו לבחון את המצב בשני מישורים: כיצד זה קרה שהבנקים המרכזיים הדפיסו כסף ללא כיסוי ללא הגבלה? השני,מדוע האקדמיה העולמית שתקה?
- משקיע 03/09/2021 08:50הגב לתגובה זותשובה לשאלה 1 כי זה מה שהפוליטיראים מהשמאל רוצים תשובה לשאלה 2 כי משרת את השמאל. לא מעניין אותם שהשווקים יקרסו אם הם יכולים חהאשים את הימין והקפיטליזם בזה בגיבוי מלא של התקשורת
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית
ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית מתחילה לחדור לעומק תעשיית משחקי הווידאו, עם הופעתם של מודלים חדשים המסוגלים לייצר סביבות תלת־ממד אינטראקטיביות. במוקד השינוי עומדים מה שמכונים “מודלי עולם” - מערכות AI שנועדו לדמות את המציאות הפיזית ולפעול בתוכה. בניגוד לכלי בינה מלאכותית קודמים, שהתמקדו בטקסט, תמונה או וידאו, המודלים החדשים מייצרים מרחבים דינמיים שבהם ניתן לנוע, לפעול ולהגיב בזמן אמת.
חברות מחקר ופיתוח מובילות, ובהן DeepMind של גוגל, לצד יזמים פרטיים וסטארט־אפים עתירי הון, רואים במשחקי הווידאו קרקע ניסוי אידיאלית. הסיבה לכך היא השילוב בין מורכבות טכנולוגית גבוהה לבין סביבה מבוקרת יחסית, שבה ניתן לבדוק יכולות מתקדמות מבלי להתמודד עם רגולציה כבדה.
תעשייה של 190 מיליארד דולר בשנה
לפי הערכות, מדובר בתעשייה שמגלגלת קרוב ל־190 מיליארד דולר בשנה, עם קהל גלובלי רחב וצמא לחדשנות. עבור חברות AI, מדובר בהזדמנות להטמעה מהירה של טכנולוגיות חדשות בקנה מידה מסחרי. כבר כיום נעשה שימוש בבינה מלאכותית ליצירת רכיבים שונים במשחקים, כגון דמויות, טקסטורות ונופים. אולם מודלי העולם מרחיבים את השימוש הזה ומאפשרים יצירה שלמה של סביבות משחק, ולא רק של אלמנטים בודדים בתוך עולם קיים.
מנהלים באולפני משחקים מדווחים כי השימוש בכלים מבוססי AI האיץ משמעותית את קצב הפיתוח. לדבריהם, תהליכים שארכו חודשים התקצרו לשבועות, ולעיתים אף ימים, מה שמאפשר להוציא לשוק משחקים מהר יותר או לבצע יותר ניסויים בשלב הפיתוח.
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- פלייטיקה תרכוש את סופרפליי הישראלית תמורת 700 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטכנולוגיה מחלחלת גם לשיתופי פעולה בין תעשיית המשחקים לעולמות תוכן אחרים. דמויות מוכרות מזיכיונות קולנועיים וטלוויזיוניים הופכות לדמויות אינטראקטיביות בתוך משחקים, המסוגלות להגיב לשחקן בשיחה חיה ולא לפעול רק לפי תסריט קבוע מראש. במקביל, חברות AI משקיעות בפיתוח מודלים שיוכלו להשתלב ישירות במנועי המשחק המרכזיים, כמו Unity ו־Unreal. גורמים בתעשייה מעריכים כי מנועי המשחק עצמם יידרשו לעבור התאמות משמעותיות, כדי לתמוך בתוכן שנוצר בזמן אמת ולא רק בקבצים מוכנים מראש.
.jpg)