"הבית הלבן שוקל להעניק הטבות מס על רכישת מניות"
"כחלק מרפורמת המס המתוכננת, הבית הלבן שוקל להעניק תמריצי מס לטובת השקעה המניות", כך מדווחים כלי התקשורת בארה"ב.
ע"פ הדיווח ברשת החדשות CNBC, אחת ההצעות שנבדקות היא שכל משק בית בארה"ב שמרוויח עד 200,000 דולר, יהיה פטור ממס על השקעות של עד 10,000 דולר. כאשר הם מציינים כי המספרים עדיין נזילים. "לא נשלל דבר, אך גם לא הוחלט עדיין שום דבר".
נזכיר כי רפורמת מס של הממשל היא סוגייה שעלתה לכותרות לאחרונה. בחודש שעבר טען שר האוצר האמריקני כי "הנשיא ביקש שנתחיל לעבוד על מה שאנחנו מכנים 'רפורמת מס 2.0'. אלו יהיו הפחתות מס עבור מעמד הביניים, ואנחנו נבחן תמריצים אחרים נוספים במטרה לעודד צמיחה כלכלית. הנשיא מרגיש שאנחנו צריכים להמשיך לתמרץ את מעמד הביניים, שהמיסים שלהם גבוהים מדי מבחינה היסטורית. היו לנו כבר הפחתות מיסים גדולות וזה תחום שנמשיך להסתכל עליו".
קשה שלא לקשר את הדיווחים האחרונים למסע הבחירות בארה"ב. הסקרים האחרונים מצביעים כי יש קשר ישיר בין התנהגות השווקים הפיננסים בארה"ב לבין הסיכויים להיבחרות של הנשיא טראמפ לקדנציה נוספת (לכתבה המלאה).
- 14.דירה=קורת גג 16/02/2020 07:11הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 13.הנשי הזה רוצה להכניס את עמך לתוך שוק המניות. דבר הזוי מאין כמותו זה בדיוק הדודה מחדרה שנכנסת לשוק ואז השוק נותן זפטה (ל"ת)אלי 16/02/2020 02:37הגב לתגובה זו
- 12.הנשיא באובססיה 15/02/2020 22:38הגב לתגובה זוובנתיים זה לא מתפוצץ
- 11.משה 15/02/2020 18:33הגב לתגובה זואני מציע גם מענקים למשקיעים ביום שאחרי הבחירות. הזיה.
- 10.נשיא מהבול - כשהמפולת תגיע הוא יהיה האשם מס 1 לניפוח שוק המניות (ל"ת)שלומי 15/02/2020 17:09הגב לתגובה זו
- 9.ביבי יש לך הזדמנות להקדים את האב הרוחני שלך , סע קדימה. (ל"ת)יוסי 15/02/2020 17:00הגב לתגובה זו
- 8.אחרי המבול (ל"ת)fu,c 15/02/2020 13:54הגב לתגובה זו
- 7.רכישת מניות 15/02/2020 12:12הגב לתגובה זוהמס יחימוביץ רצתה 30% ביבי הסכים 25%. פשוט לא יאומן כמה המדינה הזאת חמדנית ודורסנית והכסף הולך רק לתומכי ביבי שיחוד המצביעים . ואף אחד לא מדבר כבר על המס ההזוי . עשור אבוד של מחירי דירות בשמיים וכסף שנשחק. זה ההישג של ביבי כלום ושום דבר
- אף מילה על יחימוביץ? (ל"ת)צביעות שמאלנית 16/02/2020 08:08הגב לתגובה זו
- 6.האידיוט בזה רוצה לנפח את שוק המניות וידוע בהיסטוריה שתמיד כל בלון שמתנפח ללא סוף בסוף מתפוצץ (ל"ת)אריאל 15/02/2020 08:53הגב לתגובה זו
- 5.אצלנו 15/02/2020 08:19הגב לתגובה זוואף מפלגה לא מדברת על הפנסיה של הצבור שמושקעת בבורסה הכושלת . זה קל כי הצבור לא יודע מה זה ועדת בכר ואיפה הכסף שלו. גם ראשי המפלגות לא סובלים במיוחד כי להם יש פנסיה צוברת כחברי כנסת או עובדי מדינה. וחוץ מזה ביבי עושה עסקים מחוץ לבורסה אז ממש משעמם אותו גנץ וביבי היינו הך
- 4.מעתה אמור לונג (ל"ת)צביקה 15/02/2020 07:48הגב לתגובה זו
- ועל הכיס לקו 50 מכות (ל"ת)טרפון 16/02/2020 08:10הגב לתגובה זו
- 3.אצלנו רק מעלים מיסים ובוחרים שוב ושוב ביבי (ל"ת)ביבי הפופוליסט 15/02/2020 07:46הגב לתגובה זו
- 2.נחמה 15/02/2020 00:57הגב לתגובה זושמחה לראות שמקיצוניות אחת עברת לשניה. עכשיו זה תור השנתיים של הכתבות החיוביות אצלך.
- 1.ישראלים 15/02/2020 00:42הגב לתגובה זואזרחי ארצה"ב ממעמד הביניים יכנסו למניות כאשר הם נמצאים בשיא כל הזמנים ומה שעלול לקרות ירידות חדות ואז אותם מעמד הביניים יקבלו הפסדים . לזה קוראים כלכלת בחירות ניפוח מניות או מדדים זה יכול להיות בעייתי .
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
