טראמפ
צילום: gettyimages

"הבית הלבן שוקל להעניק הטבות מס על רכישת מניות"

טראמפ רוצה וצריך שוק חיובי לקראת הבחירות בארה"ב וההדלפות ממשיכות להגיע. כלי התקשורת בארה"ב מדווחים כי אחת ההצעות שנבדקת היא פטור ממס לרכישת מניות עבור המעמד הבינוני
עמית נעם טל | (16)

"כחלק מרפורמת המס המתוכננת, הבית הלבן שוקל להעניק תמריצי מס לטובת השקעה המניות", כך מדווחים כלי התקשורת בארה"ב. 

ע"פ הדיווח ברשת החדשות CNBC, אחת ההצעות שנבדקות היא שכל משק בית בארה"ב שמרוויח עד 200,000 דולר, יהיה פטור ממס על השקעות של עד 10,000 דולר. כאשר הם מציינים כי המספרים עדיין נזילים. "לא נשלל דבר, אך גם לא הוחלט עדיין שום דבר". 

נזכיר כי רפורמת מס של הממשל היא סוגייה שעלתה לכותרות לאחרונה. בחודש שעבר טען שר האוצר האמריקני כי "הנשיא ביקש שנתחיל לעבוד על מה שאנחנו מכנים 'רפורמת מס 2.0'. אלו יהיו הפחתות מס עבור מעמד הביניים, ואנחנו נבחן תמריצים אחרים נוספים במטרה לעודד צמיחה כלכלית. הנשיא מרגיש שאנחנו צריכים להמשיך לתמרץ את מעמד הביניים, שהמיסים שלהם גבוהים מדי מבחינה היסטורית. היו לנו כבר הפחתות מיסים גדולות וזה תחום שנמשיך להסתכל עליו".

קשה שלא לקשר את הדיווחים האחרונים למסע הבחירות בארה"ב. הסקרים האחרונים מצביעים כי יש קשר ישיר בין התנהגות השווקים הפיננסים בארה"ב לבין הסיכויים להיבחרות של הנשיא טראמפ לקדנציה נוספת (לכתבה המלאה). 

 

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    דירה=קורת גג 16/02/2020 07:11
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 13.
    הנשי הזה רוצה להכניס את עמך לתוך שוק המניות. דבר הזוי מאין כמותו זה בדיוק הדודה מחדרה שנכנסת לשוק ואז השוק נותן זפטה (ל"ת)
    אלי 16/02/2020 02:37
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    הנשיא באובססיה 15/02/2020 22:38
    הגב לתגובה זו
    ובנתיים זה לא מתפוצץ
  • 11.
    משה 15/02/2020 18:33
    הגב לתגובה זו
    אני מציע גם מענקים למשקיעים ביום שאחרי הבחירות. הזיה.
  • 10.
    נשיא מהבול - כשהמפולת תגיע הוא יהיה האשם מס 1 לניפוח שוק המניות (ל"ת)
    שלומי 15/02/2020 17:09
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ביבי יש לך הזדמנות להקדים את האב הרוחני שלך , סע קדימה. (ל"ת)
    יוסי 15/02/2020 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אחרי המבול (ל"ת)
    fu,c 15/02/2020 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רכישת מניות 15/02/2020 12:12
    הגב לתגובה זו
    המס יחימוביץ רצתה 30% ביבי הסכים 25%. פשוט לא יאומן כמה המדינה הזאת חמדנית ודורסנית והכסף הולך רק לתומכי ביבי שיחוד המצביעים . ואף אחד לא מדבר כבר על המס ההזוי . עשור אבוד של מחירי דירות בשמיים וכסף שנשחק. זה ההישג של ביבי כלום ושום דבר
  • אף מילה על יחימוביץ? (ל"ת)
    צביעות שמאלנית 16/02/2020 08:08
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    האידיוט בזה רוצה לנפח את שוק המניות וידוע בהיסטוריה שתמיד כל בלון שמתנפח ללא סוף בסוף מתפוצץ (ל"ת)
    אריאל 15/02/2020 08:53
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אצלנו 15/02/2020 08:19
    הגב לתגובה זו
    ואף מפלגה לא מדברת על הפנסיה של הצבור שמושקעת בבורסה הכושלת . זה קל כי הצבור לא יודע מה זה ועדת בכר ואיפה הכסף שלו. גם ראשי המפלגות לא סובלים במיוחד כי להם יש פנסיה צוברת כחברי כנסת או עובדי מדינה. וחוץ מזה ביבי עושה עסקים מחוץ לבורסה אז ממש משעמם אותו גנץ וביבי היינו הך
  • 4.
    מעתה אמור לונג (ל"ת)
    צביקה 15/02/2020 07:48
    הגב לתגובה זו
  • ועל הכיס לקו 50 מכות (ל"ת)
    טרפון 16/02/2020 08:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אצלנו רק מעלים מיסים ובוחרים שוב ושוב ביבי (ל"ת)
    ביבי הפופוליסט 15/02/2020 07:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נחמה 15/02/2020 00:57
    הגב לתגובה זו
    שמחה לראות שמקיצוניות אחת עברת לשניה. עכשיו זה תור השנתיים של הכתבות החיוביות אצלך.
  • 1.
    ישראלים 15/02/2020 00:42
    הגב לתגובה זו
    אזרחי ארצה"ב ממעמד הביניים יכנסו למניות כאשר הם נמצאים בשיא כל הזמנים ומה שעלול לקרות ירידות חדות ואז אותם מעמד הביניים יקבלו הפסדים . לזה קוראים כלכלת בחירות ניפוח מניות או מדדים זה יכול להיות בעייתי .
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.