"הבית הלבן שוקל להעניק הטבות מס על רכישת מניות"
"כחלק מרפורמת המס המתוכננת, הבית הלבן שוקל להעניק תמריצי מס לטובת השקעה המניות", כך מדווחים כלי התקשורת בארה"ב.
ע"פ הדיווח ברשת החדשות CNBC, אחת ההצעות שנבדקות היא שכל משק בית בארה"ב שמרוויח עד 200,000 דולר, יהיה פטור ממס על השקעות של עד 10,000 דולר. כאשר הם מציינים כי המספרים עדיין נזילים. "לא נשלל דבר, אך גם לא הוחלט עדיין שום דבר".
נזכיר כי רפורמת מס של הממשל היא סוגייה שעלתה לכותרות לאחרונה. בחודש שעבר טען שר האוצר האמריקני כי "הנשיא ביקש שנתחיל לעבוד על מה שאנחנו מכנים 'רפורמת מס 2.0'. אלו יהיו הפחתות מס עבור מעמד הביניים, ואנחנו נבחן תמריצים אחרים נוספים במטרה לעודד צמיחה כלכלית. הנשיא מרגיש שאנחנו צריכים להמשיך לתמרץ את מעמד הביניים, שהמיסים שלהם גבוהים מדי מבחינה היסטורית. היו לנו כבר הפחתות מיסים גדולות וזה תחום שנמשיך להסתכל עליו".
קשה שלא לקשר את הדיווחים האחרונים למסע הבחירות בארה"ב. הסקרים האחרונים מצביעים כי יש קשר ישיר בין התנהגות השווקים הפיננסים בארה"ב לבין הסיכויים להיבחרות של הנשיא טראמפ לקדנציה נוספת (לכתבה המלאה).
- 14.דירה=קורת גג 16/02/2020 07:11הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 13.הנשי הזה רוצה להכניס את עמך לתוך שוק המניות. דבר הזוי מאין כמותו זה בדיוק הדודה מחדרה שנכנסת לשוק ואז השוק נותן זפטה (ל"ת)אלי 16/02/2020 02:37הגב לתגובה זו
- 12.הנשיא באובססיה 15/02/2020 22:38הגב לתגובה זוובנתיים זה לא מתפוצץ
- 11.משה 15/02/2020 18:33הגב לתגובה זואני מציע גם מענקים למשקיעים ביום שאחרי הבחירות. הזיה.
- 10.נשיא מהבול - כשהמפולת תגיע הוא יהיה האשם מס 1 לניפוח שוק המניות (ל"ת)שלומי 15/02/2020 17:09הגב לתגובה זו
- 9.ביבי יש לך הזדמנות להקדים את האב הרוחני שלך , סע קדימה. (ל"ת)יוסי 15/02/2020 17:00הגב לתגובה זו
- 8.אחרי המבול (ל"ת)fu,c 15/02/2020 13:54הגב לתגובה זו
- 7.רכישת מניות 15/02/2020 12:12הגב לתגובה זוהמס יחימוביץ רצתה 30% ביבי הסכים 25%. פשוט לא יאומן כמה המדינה הזאת חמדנית ודורסנית והכסף הולך רק לתומכי ביבי שיחוד המצביעים . ואף אחד לא מדבר כבר על המס ההזוי . עשור אבוד של מחירי דירות בשמיים וכסף שנשחק. זה ההישג של ביבי כלום ושום דבר
- אף מילה על יחימוביץ? (ל"ת)צביעות שמאלנית 16/02/2020 08:08הגב לתגובה זו
- 6.האידיוט בזה רוצה לנפח את שוק המניות וידוע בהיסטוריה שתמיד כל בלון שמתנפח ללא סוף בסוף מתפוצץ (ל"ת)אריאל 15/02/2020 08:53הגב לתגובה זו
- 5.אצלנו 15/02/2020 08:19הגב לתגובה זוואף מפלגה לא מדברת על הפנסיה של הצבור שמושקעת בבורסה הכושלת . זה קל כי הצבור לא יודע מה זה ועדת בכר ואיפה הכסף שלו. גם ראשי המפלגות לא סובלים במיוחד כי להם יש פנסיה צוברת כחברי כנסת או עובדי מדינה. וחוץ מזה ביבי עושה עסקים מחוץ לבורסה אז ממש משעמם אותו גנץ וביבי היינו הך
- 4.מעתה אמור לונג (ל"ת)צביקה 15/02/2020 07:48הגב לתגובה זו
- ועל הכיס לקו 50 מכות (ל"ת)טרפון 16/02/2020 08:10הגב לתגובה זו
- 3.אצלנו רק מעלים מיסים ובוחרים שוב ושוב ביבי (ל"ת)ביבי הפופוליסט 15/02/2020 07:46הגב לתגובה זו
- 2.נחמה 15/02/2020 00:57הגב לתגובה זושמחה לראות שמקיצוניות אחת עברת לשניה. עכשיו זה תור השנתיים של הכתבות החיוביות אצלך.
- 1.ישראלים 15/02/2020 00:42הגב לתגובה זואזרחי ארצה"ב ממעמד הביניים יכנסו למניות כאשר הם נמצאים בשיא כל הזמנים ומה שעלול לקרות ירידות חדות ואז אותם מעמד הביניים יקבלו הפסדים . לזה קוראים כלכלת בחירות ניפוח מניות או מדדים זה יכול להיות בעייתי .
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)