אורן הולצמן איל מקיאג
צילום: יחצ
השבחה

אקזיט לאורן הולצמן: מכר מניות ב-385 מיליון דולר

אחרי שפרסמה דוחות מצויינים, החברה האם של איל מקיאג׳ עלתה בכ-60%; ובהמשך לזינוק, מייסד החברה ובעל המניות הגדול ביותר מימש 9.5% ממניות החברה בשווי כולל של 385 מיליון דולר; השבחת ערך פנומנלית להולצמן שקנה את העסק בכ-10 מיליון שקל והביא אותו לשווי של מיליארדי דולרים

חיים בן הקון | (4)
נושאים בכתבה אודיטי

אחרי שפרסמה דוחות מצויינים, בעל המניות הגדול באודיטי Oddity Tech -1.4%  אורן הולצמן מממש 5.5 מיליון מניות בשווי כולל של 385 מיליון דולר. הולצמן מימש 9.5% ממניות החברה, וברשותו נותרה החזקה של 23% במניות החברה, בשווי 924 מיליון דולר. המימוש מגיע אחרי מימושים קודמים, כך שבסך הכל מימש הולצמן מניות בסך של כ-700 מיליון דולר, כך שבסך הכל, המימושים ושווי האחזקות הנותרות של הולצמן מסתכמו בכ-1.5 מיליארד דולר.


אודיטי פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה ב-30 באפריל. הרווח הנקי למניה עמד על 0.69 דולר למניה, עליה של 13% לעומת 0.61 דולר למניה ברבעון המקביל. מגזר מכירות הקוסמטיקה באינטרנט הוא זה שהפתיע במיוחד: הצפי היה לרווח של 0.13 דולר למניה ממגזר זה, אלא שהחברה דיווחה על 0.20 דולר למניה. בעקבות הדוחות, המניה זינקה ב-60%, ויחד עם המניה זינק שוויו של הולצמן.


חברת אודיטי טק היא חברת טכנולוגיה צרכנית ישראלית-אמריקאית הפועלת בתחום הביוטי וה-Wellness הדיגיטלי. החברה נרכשה מהסדר חוב על ידי אורן הולצמן, המכהן כמנכ”ל, ושירן הולצמן-אראל, מנהלת המוצר הראשית. מטה החברה ממוקם בניו יורק, מרכז המחקר והפיתוח בתל אביב, ולצדה פועלות מעבדות ביוטכנולוגיה בבוסטון. אודיטי פועלת במודל של Direct to Consumer (DTC), ומציעה חוויית קנייה מותאמת אישית המבוססת על שימוש בבינה מלאכותית, למידת מכונה וניתוח נתונים. טכנולוגיה זו מאפשרת לחברה להתאים מוצרים באופן אישי לצרכנים לפי פרופיל ייחודי המבוסס על שאלונים, תמונות ומידע נוסף שמוזן לפלטפורמה שלה.


סיפור הסינדרלה של איל מקיאג׳

אורן הולצמן קנה את איל מקיאג' ב-11 מיליון שקל כחלק מהסדר הנושים שקבע השופט איתן אורנשטיין בחודש שעבר. ההסדר כלל תספורת של שני שלישים מהיקף החובות, בעיקר לבנקים הנושים.


בתחילת הדרך, הולצמן עבד במחלקת מיזוגים ורכישות של חברת הייעוץ הבינלאומית ארנסט אנד יאנג, והיה מעורב במיזוגים כמו רכישת פסגות, רכישת משרד הפרסום באומן בר על ידי פובליציס ועוד. אלא שבשלב מסוים החליט ללכת לדרך עצמאית ולהתמקד בהשקעות בתחום הקמעונאות. את הרכישה החדשה מימן באמצעות חברה חדשה שהקים, ואליה עברה פעילות איל מקיאג' נקייה מחובות. הבעלים הקודמים, גלית ורטהיימר ובעלה חנוך רידר, נותרו שותפים ב-‭25%‬ בלבד.


 מאיפה הכסף? הולצמן הוא בן למשפחה מבוססת מאוד. אביו הוא מהשותפים ב"שילה סחר‭,"‬ אחת החברות הגדולות ליבוא בשר ודגים, ובה התמחה הולצמן. אחותו היא רו"ח בארנסט אנד יאנג. הולצמן מתכנן לרכוש עסקים נוספים בתחום. כדי להבין את נחישותו, אפשר לצפות בו בשיעור במכללה לאיפור של איל מקיאג' במרכז תל-אביב, יושב עם 22 מתלמדות, לומד את סודות המסקרה ואת רזי המייק-אפ כאחת התלמידות.


איל מקיאג' הוקמה ב-1996 על ידי שתי חברות, הדוגמניות שלי גפני וגלית ורטהיים, שתיהן מאפרות שקיבלו היתר להשתמש בסימן הרשום של איל מקיאג' האמריקנית. את הרשת המקורית הקימו בשנות ה-70 בארה"ב אילנה וסם הרכבי, בני זוג ישראלים שפתחו חנות למוצרי איפור וטיפוח במנהטן.

קיראו עוד ב"גלובל"


אודיטי הונפקה בנאסד״ק ביולי 2023, לפי שיווי של 1.97 מיליארד דולר. השיווי הראשון שניתן לחברה ערב ההנפקה עמד על 1.7 מיליארד דולר, אלא שהחברה עדכנה אותו לפני ההנפקה. מאז שהונפקה, אודיטי עלתה ב-98%, בעיקר הודות לעליות החדות שבאו בעקבות הדוחות המעולים.


שווי השוק של אודיטי כיום עומד על 3.9 מיליארד דולר - כ-13.8 מיליארד שקל. את החברה רכש הולצמן, כאמור, בהשקעה של 11 מיליון שקל. הולצמן עשה תשואה פנומנלית של 13,800% על ההשקעה. מחברה כושלת עם חובות עצומים לאחת מהישראליות היותר גדולות בוול סטריט.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 13/05/2025 20:03
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי משקיע שם כלום
  • 3.
    מנהל כספים 13/05/2025 10:22
    הגב לתגובה זו
    גם אם אתה מגיע ממשפחה מבוססת להרים עסק כזה זה לא דבר פשוט!
  • 2.
    בא 13/05/2025 10:12
    הגב לתגובה זו
    מיליארדים...המטרה היא לשפר את העולם ולא להגיע למרתף...הגיהנום ...אי אפשר לאכול יותר מדג אחד לארוחת צהוריים...וכרגיל הכול הפוך..עהעולם הבא יותר מציאותי משלנו.
  • 1.
    כל הכבוד!!! עלה והצלח (ל"ת)
    יוני 13/05/2025 10:04
    הגב לתגובה זו
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".