אדאמינד של אמבלייז גייסה 28 מיליון ד' בלונדון

לפי שווי של 90 מיליון דולר אחרי הכסף. תתחיל להסחר ב-AIM ב-21 לפברואר. רייפמן: כניסתנו המוקדמת לשוק ה-MMS מיצבה אותנו כמובילים בשוק צומח
שי פאוזנר |

אמבלייז דיווחה הבוקר (ב'), כי חברת הבת שלה, אדאמינד סיימה בהצלחה גיוס הון בבורסת ה-AIM בלונדון. אדאמינד גייסה כ-28 מיליון דולר (15 מיליון ליש"ט) לפני הוצאות הנפקה, בהנפקת 11.36 מיליון מניות רגילות במחיר של כ-2.50 דולר (132 פני) למניה. Bridgewell הבריטית הובילה את ההנפקה.

עם קבלתה למסחר, יעמדו לרשות החברה 35.3 מיליון מניות רגילות מונפקות לפי שווי שוק, במחיר המכירה של כ-90 מיליון דולר (46.7 מיליון ליש"ט).

בעלי המניות הקיימים באדאמינד אינם מוכרים מניות בהנפקה. נרשם ביקוש יתר משמעותי למניות החברה. מניותיה של אדאמינד צפויות להתחיל להיסחר ב-21 בפברואר 2005 תחת הסמל הבורסאי ADA.

חברה הבת של אמבלייז היא ספקית מובילה של פתרונות להמרה ועיבוד של תכני מולטימדיה עבור שווקי ה-MMS (מסרי המולטימדיה), שירותי התוכן ושירותי ערך מוסף אחרים.

אלי רייפמן, מנכ"ל קבוצת אמבלייז, אמר: "כניסתנו המוקדמת לתחום ה-MMS, אשר צפוי לצמוח מה-SMS, מיצבה את אדאמינד כחברת תוכנה מובילה שמוצריה נמצאים למעשה במערכות ה-MMSC של כל היצרים החשובים. הנפקה זו תמריץ את הנהלת החברה ועובדיה לניצול מקסימלי של הצמיחה החזקה הצפויה בשוק".

שיילנדרה ג'יין, מנכ"ל אדאמינד, הגיב על ההנפקה: "אנו שמחים על קבלת הפנים החמה של המשקיעים המוסדיים. אני מאמין שעל מנת לנצל את ההזדמנויות הזמינות בשווקים שבהם פועלת אדאמינד ולאפשר להנהלה למקד את מאמציה אך ורק בטכנולוגיות מדיה לתשתית אלחוטית. רישום מניות החברה למסחר והתקבולים מההנפקה יספקו לחברה את הגמישות הפיננסית הדרושה כדי להסתמך באפקטיביות על מעמדה הנוכחי כמובילה בשוק הטרנסקודינג (המרה) ועיבוד תכני המדיה ולהפיק רווחים מהצמיחה הצפויה בשירותי תוכן ניידים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דניאל חחיאשווילי המפקח על הבנקים
צילום: דוברות בנק ישראל

עמלת ההפצה בקרנות נאמנות צפויה לרדת; צוות עבודה ממליץ על הגבלת העמלה ל-0.2% לעומת 0.35% כיום

אחרי עבודה של חודשים הצוות המשותף לאוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך מציג מתווה לעדכון מודל העמלות בניהול חשבונות ניירות ערך, כדי לנסות ולשפר את השקיפות, ולתת למשקיעים יכולת להשוות בין נותני השירותים וככה להגביר את התחרות בשוק ההון

מנדי הניג |

כשאתם קונים או מוכרים מניה, קרן נאמנות או אג"ח, תמיד מופיעה שורת עמלה. היא מחויבת אוטומטית, נכנסת אל הדו"ח החודשי, והרבה פעמים נבלעת בין אינספור סעיפים קטנים. אבל בינינו, מי באמת עוצר ומבין על מה בדיוק נגבית כל עמלה, מה ההבדל בין עמלת קנייה, דמי ניהול, דמי משמרת או עמלות עקיפות, ואיך בכלל אפשר להשוות בין הבנקים לחברי הבורסה האחרים? המבנה שאנחנו מכירים נבנה שכבה על שכבה לאורך שנים, והפך למשהו שרק יועצים או רואי חשבון יכולים לפענח. עבור רוב המשקיעים, במיוחד הקטנים, זה כמו מסך עשן: אתה יודע שאתה משלם, אבל לא באמת יודע על מה.

סוף סוף מי שהיה במשך שנים אחראי לבלגן הזה מנה לעשות בו סדר. האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך, שלושת הרגולטורים פועלים ביחד במטרה לשפר את אחד הנושאים המעורפלים של שוק ההון שזה השקיפות והיכולת של המשקיעים הקטנים להבין את המחיר של השירות עליו הם משלמים. הם מפרסמים דוח הביניים שהוא לא רק הצהרה שהם פועלים בנושא אלא גם מציעים מתווה מעשי: מודל עמלות חדש, פשוט ושקוף, שבו הלקוח מבין בדיוק כמה עולה לו השירות, יכול להשוות בין הצעות מתחרות, ובסופו של דבר גם לבחור בצורה מושכלת יותר. המהלך הזה הוא ניסיון ליישר קו עם מגמות בינלאומיות בבורסות בעולם, אבל גם במקביל ינסה לבנות את האמון אצל ציבור המשקיעים.

כדי לטפל בנושא, הוקם צוות עבודה משותף הכולל את משרד האוצר, הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ורשות ניירות ערך. הרכב הצוות נועד לאפשר הסתכלות רוחבית על כלל פעילות שוק ההון, ולייצר מתווה שיוכל לחול על מגוון הגופים הפועלים בתחום. במסגרת עבודתו, הצוות בחן את מבנה העמלות הקיים, ערך דיונים עם בנקים, חברי בורסה שאינם בנקים, מנהלי קרנות נאמנות, בעלי רישיון ייעוץ ושיווק השקעות וכן נציגי ציבור, וקיים שיח עם רשות התחרות.


דוח הביניים שפורסם כעת מרכז את המסקנות הראשוניות ומציג מתווה מוצע למודל עמלות חדש. הדגש הוא על קביעת מנגנון פשוט וברור של גביית עמלות, חיזוק הקשר בין השירות לבין התשלום עליו, והעברת חלק ניכר מהעמלות למסלול ישיר שבו הלקוח משלם לגוף שמספק את השירות במקום מודלים עקיפים שמבוססים על עמלות מהיצרן. בנוסף, הדוח מתייחס לצורך בהגנה על לקוחות בעלי תיקי השקעות קטנים, יצירת אחידות בין מוצרים פיננסיים דומים, ושמירה על הקרנות הכספיות כמוצר חלופי לפיקדונות קצרי טווח.


המפקח על הבנקים, דני חחיאשוילי מסר: "דוח הביניים מהווה שלב נוסף וחשוב בעבודת הצוות והוא כולל המלצות למודל עמלות חדש פשוט ושקוף, שישפר את יכולת ההשוואה של הלקוחות בפעילותם בשוק ההון ויתרום לתחרות בין השחקנים השונים בשוק. במסגרת עבודת הצוות נבחנו לעומק היתרונות והחסרונות של המודל המוצע במטרה לגבש פתרון מאוזן לטובת הלקוחות. פרויקט זה הוא בהלימה ישירה ליעדים ששם לעצמו הפיקוח על הבנקים של קידום הוגנות כלפי הלקוח וחיזוק התחרות".