האם רשות התחרות תגיש כתב אישום נגד ויקטורי ואייל רביד?
האם רשות התחרות תגיש כתב אישום נגד ויקטורי ובעל השליטה, אייל רביד, בגין חשד להתערבות במחיר ולהסדר כובל? על פי הודעת החברה, התשובה עשויה להיות חיובית, אחרי שימוע.
בהמשך לדיווחי החברה, מנובמבר 2021 וכן מדצמבר 2023, הבוקר התקבל במשרדי החברה מכתב יידוע שני מרשות התחרות, לפיו לאחר בחינת חומר הראיות, רשות התחרות שוקלת להגיש כתב אישום כנגד החברה, בכפוף לשימוע, בגין החשדות המנויים ב-"כתב החשדות" שצורף למכתב. ככל הידוע, ההחלטה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, קשורה גם להתבטאויות פומביות של רביד.
באוקטובר 2021 כתב רביד פוסט בדף הפייסבוק שלו והתבטא כך: "את הדברים האלה צריך לכתוב בצורה מפורשת כדי שאף אחד לא יגיד שלא ידע. ימים קשים לפנינו, אפשר להגיד שלפנינו ממש צונאמי של עליות מחירים". מספר ימים אחר כך זינקו מחירי הכלים החד פעמיים ומאוחר יותר גם מחירי המשקאות הממותקים. באמצעות התבטאויות אלה, כך על פי החשד, רביד גרם לחלק מהרשתות להבין כי הוא עומד להעלות מחירים.
הודעה דומה נמסרה גם לרביד, מבעלי השליטה בחברה, המכהן כדירקטור וכמנכ"ל החברה. כתבי החשדות כאמור מתייחסים לחשד להתערבות במחיר לצרכן של מוצרים הנמכרים אצל מתחרים ולחשד להסדר כובל בין החברה לבין מתחרים, המהוות עבירות לכאורה בהתאם לחוק קידום התחרות בענף המזון, התשע"ז-2014, לחוק התחרות הכלכלית, התשמ"ח-1988, וביחס לחברה גם לפי חוק העונשין, התשל"ז-1977.
- ויקטורי: ירידה במכירות וברווח הנקי, למרות שיפור ברווחיות הגולמית
- ויקטורי: הרווח נחתך ב-81.5% ל-2.1 מ' שקל, ההכנסות ירדו ב-2.2%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.שאול 22/06/2024 02:51הגב לתגובה זוזה כמו שעשית נפיחה והסרחת את הסביבה .
- 6.YL 21/06/2024 22:02הגב לתגובה זולא יודע מה היום אבל עד לפני כ שבוע אני שמעתי שכל הירקות היו ב מחיר של 0.80 אגורות לקג
- 5.מריה 21/06/2024 10:57הגב לתגובה זוהרבה יותר זול ויותר טעים
- 4.רגזני 20/06/2024 10:09הגב לתגובה זוהחוק צריך לחבוט בשודד השחצן הזה, למען יראו וייראו. אני כבר לא אכנס לרשת הזו.
- 3.v 19/06/2024 16:46הגב לתגובה זוmafia
- באם לא יהיה פיקוח ואין פיקוח אז רואים שהמדד המחירי 20/06/2024 09:35הגב לתגובה זובאם לא יהיה פיקוח ואין פיקוח אז רואים שהמדד המחירים לצרכן עולה 2.9% והמחירים עולים ב 10% ומזינים את ממד המחירים הבא לצרכן לעלות. גם בשנות ה 80 היה בדיוק אותו הדבר המחירים עולים והיצרנים והספקים העלו פי 3 ו 4 יותר מהמדד וכך האיצו את האינפלציה ועשו רווחים עצומים על חשבון הצרכן.
- 2.אזרח מיואש . 19/06/2024 16:17הגב לתגובה זויש רשות תחרות ? טוב לדעת . אז למה יש תחרות בין השרים והח"כים מי יותר גנב ומי יותר מושחת ?
- 1.נו באמת אם כבר צריך לעצור את כולם (ל"ת)אחד שיודע 19/06/2024 12:54הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
