נמל חיפה
צילום: אתר נמל חיפה

בית הדין לעבודה נגד ההסתדרות: הורה לעובדי הגוררות בנמל אשדוד לחזור לעבוד, לפחות עד יום חמישי - בינתיים הפקקים חזרו לנמל הממשלתי

ההסתדרות מריצה קמפיין על "עושק המחיה" ומארגנת הפגנות, אבל הנה עוד הוכחה שלא באמת אכפת לה מהציבור הישראלי, אלא מהמקורבים עם השכר הגבוה במשק. מנכ״ל חברת תעבורה ימית אשדוד אביחי חתוכה: "העובדים נהנים מתנאים ושכר מהטובים במשק הישראלי. מצופה מוועד העובדים וההסתדרות לנהוג באחריות כלפי עוגן כלכלי ומרכזי למדינה"
נתנאל אריאל | (13)

הנה עוד הוכחה לכך שאסור לקנות את השקר שההסתדרות מנסה להעביר לציבור במסגרת קמפיין "עושק המחיה" שלה. ההסתדרות מנסה להציג את עצמה כאילו שאכפת לה מהציבור בישראל - אבל האמת היא שההסתדרות לא באמת פועלת לטובת העובדים החלשים בישראל. למעשה היא בכלל אחת האחראיות ליוקר המחיה, בהתנגדותה לכל רפורמה שתטיב עם הציבור. הנה עוד הוכחה - במקום לדאוג לחלשים בישראל, ההסתדרות (שוב) מובילה ותומכת במאבק של עובדים מהחזקים בישראל: עובדי הנמלים. אלה שובתים (סליחה - רבים שם הפכו פתאום ל'חולים' ביחד, והחברים שלהם לעבודה לא הסכימו להחליף אותם, ואלה למה? כי הם תמיד אוהבים לשבות. כי השכר שלהם כביכול לא מספיק גבוה. אבל האמת היא שהתנאים והשכר שלהם הם מהטובים בישראל. חברת תעבורה ימית אשדוד מעניקה שירותי ים (ניתוב ספינות לתוך הנמל ומחוצה לו, עגינה ושירותי תצפית) לנמל אשדוד, לנמל הדרום, לרציף 30 ולחברת כיל - כך שלמעשה כאשר העובדים שובתים הם פוגעים בכל אזרחי ישראל: ספינות לא יכולות להיכנס לנמל, לא ניתן לפרוק אותן וממילא נוצר פקק גדול, שמעלה את יוקר המחיה לציבור הישראלי. בינתיים, הפקקים חזרו לנמל הממשלתי. באמת תודה לעובדים החרוצים האלה.

אז היום בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בראשות השופטת רחל גרוס, קיבל את עתירת הנהלת חברת תעבורה ימית אשדוד, הוציא צו מניעה לשביתה ולמעשה הורה לסקטור עובדי הדירוגים בגוררות להפסיק לשבות ולחזור לעבודה, לפחות בינתיים. ״על מנת למנוע נזקים אפשריים המפורטים בבקשה, ניתן בזה צו אירעי במעמד צו אחד, על פיו, עד להחלטה אחרת, המשיבה תמנע מלנקוט כל צעד ארגוני״. ביום חמישי בשעה 10:00 יתקיים דיון נוסף בנושא.

איך העובדים בנמל אשדוד פוגעים בכל הציבור הישראלי? 

בפניה לבית הדין שהוגשה על ידי עו״ד יעקב מלישקביץ נכתב: ״כפועל יוצא של העיצומים הקשים והפרועים של העובדים, בהוראת נציגותם (כלומר ההסתדרות והוועד), נגרמים נזקים קשים ביותר למשק, למבקשת וללקוחותיה, ונפגעים השירותים שהמבקשת מחוייבת לתת. פגיעה זו במשק מתעצמת שעה שמחוץ לנמל עוגנות עשרות אוניות הממתינות לתורן להיכנס לנמל. מאז פרוץ העיצומים פועלת בנמל גוררת אחת בלבד במשמרת או שתיים לכל היותר במקום שלוש גוררות כנדרש, זאת לנוכח גל ההיעדרויות הנרחב של המלחים והסירוב להחליפם. חלק ניכר מהאוניות הפוקדות את נמל אשדוד מצריכות לפחות שתי גוררות (ולעיתים אף שלוש או ארבע) לצורך תימרונן אל הנמל וממנו, וכאשר יש גוררת אחת בלבד במשמרת לא ניתן להכניס או להוציא אוניות אלה מהנמל, דבר המגדיל את התור של אוניות בכניסה לנמל ומעכב את הטיפול בכל האוניות. למותר לציין כי לא נמסרה למבקשת הודעה על שביתה כמתחייב בחוק, והמדובר בשביתה פרועה, בלתי חוקית, אלימה ונטולת רסן".

מנכ״ל חברת תעבורה ימית אשדוד אביחי חתוכה: "עובדי החברה נהנים מתנאי עבודה, מנוחה ושכר מהטובים במשק הישראלי. מצופה מוועד העובדים וההסתדרות לנהוג באחריות כלפי עוגן כלכלי ומרכזי למדינה. הפרת החלטת בית הדין והעיצומים הם פגיעה בכלכלת ישראל, פגיעה בעובדים עצמם ובלקוחות החברה. אנו רואים בשיבוש פעילות החברה והשירות ללקוחות כאירוע בלתי נסבל".

למי באמת דואגת ההסתדרות?

ההסתדרות לא באמת דואגת לעובדים בישראל, בטח לא לעובדים החלשים. היא בעיקר דואגת לעובדים העשירים, לוועדים החזקים. היא לא דואגת לא לעובדים בחברות קטנות, וגם לא לאלה שבכלל נמצאים מחוץ למעגל העבודה ונפגעים מהמהלכים שלה. ההסתדרות ובראשה ארנון בר דוד הם מהגורמים שאחראיים ליוקר המחיה בישראל. הם לא אלה שיכולים לבוא ולהטיף מוסר על הצורך בהורדת יוקר המחיה. הם אלה ששומרים על השמנת קרוב אליהם. הם מסכלים כל ניסיון לפתיחה של השוק הישראלי לייבוא מחו"ל ובכך להוריד את המחירים. תמצאו את ההסתדרות בכל צומת קבלת החלטות בישראל חשובה - אבל בדרך כלל היא תהיה בצד הלא נכון של המשוואה - בצד של אלה שפוגעים בציבור הישראלי כולו, תוך העדפת מקורבים. היא תומכת בבריונות של עובדי הנמלים (שגם כך השכר שלכם מאוד גבוה), היא תומכת בהסתדרות המורים שפוגעת במורים הצעירים, היא תומכת בוועד עובדי הרכבות, תומכת בחסימת ייבוא חופשי ומה לא - וכל המהלכים האלה פוגעים בציבור הרחב בישראל. אז כאשר ארנון בר דוד מדבר על מאבק ביוקר המחיה - הוא בעיקר משקר לכם. אל תקנו את זה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בינתיים כל מה שהפריטו עלה לעם יותר (ל"ת)
    גל 19/08/2022 04:20
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בר מילר 18/08/2022 08:20
    הגב לתגובה זו
    לא יוצאים לקשור אוניות בזמן כל אחד חושב שם שהוא אדמירל נלסון , בושה וחרפה, ימאים של חצי שקל , עושים יותר נזקים מאשר עבודה , יש שם מעטים שהם ממש ימאים בחסד …השאר…צריכים את חסדי השם כדאי להיקראות ימאים /מלחים שלא הפליגו יום אחד בים
  • 6.
    משה 17/08/2022 10:25
    הגב לתגובה זו
    זה שההנהלה מפרה הסכם חתום, המנכ"ל הוא מנכ"ל כושל, חסר כול ניסיון ניהולי, הוא לא מנהל את החברה אלה איציק בלומנטל שסולק בבושת פנים מנמל אשדוד לאחר ששם עשה אינספור נזקים. לכן אל תאמינו למה שכתוב, זו לא האמת.
  • דן 17/08/2022 12:59
    הגב לתגובה זו
    אז עכשיו המנכ"ל אשם? מאיפה אתה מכיר אותו בכלל? האיש עושה הכל למען העובדים, בעל רקע ניהולי בכיר של שנים כי במקרה אני מכיר אותו, ההתנהלות של הועדים היתה פרועה עוד כשעבדו בנמל, ומנסים גם עכשיו לחלוב מהקופה הציבורית עוד ועוד כסף ,אז לפני שאתה מאשים את המנכ"ל תלמד את העובדות.
  • 5.
    אבי חלימי 17/08/2022 08:43
    הגב לתגובה זו
    אולי פעם אחת במקום שהעיתונות תתקוף את עובדי הנמל שתתקוף את רשת הקבלנים הארצית שנוצרה פה ב 20 שנה האחרונות והפכה יותר ממליון פועלים ישראלים לתאילנדים בארצם
  • 4.
    הרצל 17/08/2022 07:36
    הגב לתגובה זו
    העיקר לגרום לאנשים לשנוא, כל הטקסט מדבר על "חברת התעבורה הימית" שכבר מספר שנים שייכת לחברת נמלי ישראל ולא באחריות נמל אשדוד, אבל העיקר לכתוב על נמל אשדוד וללכלך. זה נהיה טרנד. כשצריך להיכנס בעובדי הנמל אני איתכם אבל "איך העובדים בנמל אשדוד פוגעים בכל הציבור הישראלי?" דיי ליצור פילוג והסתה כלפי ציבור עובדים שלם, זה שקר, הכותרת מדברת על משהו אחד הטקסט מדבר על משהו אחר.
  • זה אשכרה כתוב בכותרת. קראת בכלל את האייטם? (ל"ת)
    שמעון לביא 17/08/2022 09:57
    הגב לתגובה זו
  • אמנון 17/08/2022 11:14
    חברת נמלי ישראל לא מוזכרת אפילו פעם אחת. מה בדיוק כתוב בכותרת מלבד ניסיון זול להסתה? כתוב "הפקקים חזרו לנמל הממשלתי". כולם מבינים כלפי מי מופנית האצבע אז אל תיתמם כנראה שגם אתה מאלה ששומעים נמל וישר מתחילים להשמיץ מבלי לדעת חצי עובדה נכונה.
  • 3.
    עניים עצומות לרווחה. 17/08/2022 07:18
    הגב לתגובה זו
    ליברמן שותק וצוחק על כולם מלמעלה חחחחחחחחחח תמיד ימצאו אשמים אחרים אני לא ידעתי לא שמעתי יש לנו אחד כזה באפוזיציה .
  • 2.
    יוסי מ. 17/08/2022 04:49
    הגב לתגובה זו
    מדוע להשחיר את נמל אשדוד ועובדיו? הרי משתמע מן הכתבה כי עיצומים של מפעילי גוררות אשר מכניסות/מוציאות אוניות הם אלה שפוגעים בעבודה. מה לעשות שעובדי הגוררות הם תחת חברת נמלי ישראל (חנ"י) ואין להם שום קשר לנמל אשדוד. אולי הם מאוגדים תחת ההסתדרות אך לא מדובר פה בעיצומים של עובדי הנמל על רקע דרישה להעלאת שכר. חבל שכך מנסים לסכסך בין אזרחים במדינה ולהכפיש ציבור של אנשים שומרי חוק, משלמי מיסים ומשרתי מילואים. פשוט חבל.
  • זה אשכרה כתב בכותרת... ביזפורטל צודקים (ל"ת)
    שמעון לביא 17/08/2022 09:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוני 16/08/2022 19:21
    הגב לתגובה זו
    חצי מדינה תעמוד בתור לעבוד שם עם כל התנאים והמשכורות הגדולות
  • חזי 16/08/2022 22:26
    הגב לתגובה זו
    זה בדיוק הבעיה שזה לוקח הכי מהר 3 שנים ובינתיים אין לך נמל הם מחזיקים את המדינה בגרון
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.