רכב

זירת המיני לוהטת: סיאט משיקה את ה-Mii - מהמכוניות הזולות בישראל

המותג הספרדי משיק את הגרסה הצעירה לפולקסווגן אפ! והסקודה סיטיגו ומציעה אותה לרגל ההשקה ב-59,900 שקל, כמו הסיטיגו אך עם מנוע חזק יותר
לירן סהר | (2)

לאחר שבחודש שעבר חשפה סקודה את הסיטיגו בישראל, משיקה סיאט, האחות הספרדית לבית פולקסווגן את גרסתה לדגם המיני הקרוי Mii.

סיאט, המותג הספורטיבי צעיר של הקונצרן הגרמני, ממצבת את ה-Mii כרכב לצעירים הכולל גרסת 3 דלתות, מערכת שמע עם רדיו דיסק מקורי, יציאת AUX ו- 6 רמקולים, ומדבקות אופנתיות לאורך הרכב.

ה-Mii תשווק עם מנוע אחד בלבד - ה-1 ליטר TSI, שהוצג בסיטיגו, המציע 75 כ"ס, המושגים ב-6,200 סל"ד, עם מומנט של 9.6 קג"מ, המתקבל בין 3,000- 4,300 סל"ד, ומהירות מרבית של 171 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק - 22.2 קילומטר לליטר. הדגם החלש יותר של מנוע זה המפיק 60 כ"ס לא יוצג ברכב זה.

ומה לגבי המחיר? ה-Mii הבסיסית בגרסתה הידנית תמכר תמורת 61,900 שקל, נמוך ב-3,090 שקל מהגרסה הזהה של סקודה ולרגל ההשקה תשווק ב-59,900, כמו הסיטיגו, רק יותר חזקה. והגרסה החצי אוטומטית תמכר תמורת החל מ 66,900 שקל ותהיה הנמוכה בקטגוריה, קרי 6,600 שקל פחות מהגרסה של סקודה הנמכרת תמורת 73,500 שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יאללה לקנות (ל"ת)
    מחיר ללא תחרות 04/11/2012 20:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רועי 04/11/2012 18:38
    הגב לתגובה זו
    אני מעדיף קורקינט ממונע.. במחיר הזה בארהב קונים מוסטנג
עומר הנדסה (תשקיף חברה)עומר הנדסה (תשקיף חברה)

עומר הנדסה מתקרבת לבורסה - התמחור סביר

למרות שחיקה ברווחיות התפעולית, גירעון בהון החוזר ומכירת מניות של הבעלים, התמחור נראה על פניו נוח - שווי לפני ההנפקה של 1.1 מיליארד ורווח מייצג של כ-85 מיליון - מכפיל רווח של כ-13

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עומר הנדסה IPO

חברת עומר הנדסה, נערכת ל-IPO בבורסה המקומית. החברה היא קבלן ויזם ומסתבר שהיא גדולה יחסית, למרות שהנוכחות התקשורתית שלה נמוכה.  היא צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות בנדל"ן השנה. ההנפקה כוללת גיוס של כ-300 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף), כאשר כ-120 מיליון שקל יזרמו לכיסם של בעלי השליטה באמצעות הצעת מכר. יתרת הסכום, כ-180 מיליון שקל, תשמש את החברה למימון פרויקטים חדשים והרחבת פעילותה. זה אקזיט משמעותי לבעלי השליטה ולרוב זה תמרור אזהרה. הנפקות זה מצב של א-סימטריה במידע. המוכרים- מנפיקים יודעים הרבה יותר מהקונים.

הבעיה שהקונים - גופים מוסדיים, עמוסים במזומנים ואין להם מה לעשות בכסף. הם מחפשים השקעות חדשות ומקדמים את שוק ההנפקות. עומר, היא שחקנית בשוק התשתיות והייזום ועל פניו מונפקת בתמחור סביר. הדוח רווח והפסד שלה אומנם מציג שחיקה ברווחיות אך הצבר גדל והרווחיות עדיין טובה. הרווח המייצג 85-90 מיליון שקל בשנה ושווי של 1.1 מיליארד שקל (לפני הכסף) מבטא מכפיל רווח סביר של 13.

אם החברה תמשיך לממש את הצבר ולצמוח, ובמקביל הרווחים יעלו, זו יכולה להיות השקעה שמתאימה למוסדיים ולמשקיעים בכלל, אבל צריך לזכור ששוק הקבלנות והיזמות חלש עכשיו, שלחברה יש גירעון בהון החוזר, אם כי זה לא נורא כאשר אתה יודע לקבל מקורות של מזומנים או כאשר ההון החוזר השלילי במאזן (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) הן לאורך זמן שליליים, כלומר מתגלגלים במאזן ואין צורך לשלם באמת את ההתחייבויות השוטפות. 

חלק גדול מאוד מהקבלנים וחברות התשתיות נמצאות במצב כזה, הוא לא בהכרח מעיד על קשיים או בעיות פיננסיות.  בכל מקרה, עומר הוקמה ב-1997 על ידי עומר רוזנבלט, שמשמש כיום כיו"ר. בעלי השליטה כוללים גם את ברוך חדד וזאב סלנט, המכהנים כמנכ"לים משותפים ומחזיקים יחד בכ-82% מהמניות, בחלוקה שווה ביניהם. ארבעה עובדים בכירים מחזיקים ביתרת המניות. 

עומר הנדסה מתמקדת בביצוע מיזמי בנייה בתחומי התעשייה, המלונאות, המסחר והמגורים, לצד ייזום נדל"ן למגורים והשקעה. מאז הקמתה, ביצעה החברה למעלה מ-170 פרויקטים בהיקף של כ-2.4 מיליון מ"ר, כולל מבנים מורכבים כמו מגדל ART של הפניקס בבני ברק, מגדלי בסר ברמת גן, קניון רמות בירושלים, בסר סיטי בפתח תקווה ומגדל צ'מפיון בבני ברק.