רכב

זירת המיני לוהטת: סיאט משיקה את ה-Mii - מהמכוניות הזולות בישראל

המותג הספרדי משיק את הגרסה הצעירה לפולקסווגן אפ! והסקודה סיטיגו ומציעה אותה לרגל ההשקה ב-59,900 שקל, כמו הסיטיגו אך עם מנוע חזק יותר
לירן סהר | (2)

לאחר שבחודש שעבר חשפה סקודה את הסיטיגו בישראל, משיקה סיאט, האחות הספרדית לבית פולקסווגן את גרסתה לדגם המיני הקרוי Mii.

סיאט, המותג הספורטיבי צעיר של הקונצרן הגרמני, ממצבת את ה-Mii כרכב לצעירים הכולל גרסת 3 דלתות, מערכת שמע עם רדיו דיסק מקורי, יציאת AUX ו- 6 רמקולים, ומדבקות אופנתיות לאורך הרכב.

ה-Mii תשווק עם מנוע אחד בלבד - ה-1 ליטר TSI, שהוצג בסיטיגו, המציע 75 כ"ס, המושגים ב-6,200 סל"ד, עם מומנט של 9.6 קג"מ, המתקבל בין 3,000- 4,300 סל"ד, ומהירות מרבית של 171 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק - 22.2 קילומטר לליטר. הדגם החלש יותר של מנוע זה המפיק 60 כ"ס לא יוצג ברכב זה.

ומה לגבי המחיר? ה-Mii הבסיסית בגרסתה הידנית תמכר תמורת 61,900 שקל, נמוך ב-3,090 שקל מהגרסה הזהה של סקודה ולרגל ההשקה תשווק ב-59,900, כמו הסיטיגו, רק יותר חזקה. והגרסה החצי אוטומטית תמכר תמורת החל מ 66,900 שקל ותהיה הנמוכה בקטגוריה, קרי 6,600 שקל פחות מהגרסה של סקודה הנמכרת תמורת 73,500 שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יאללה לקנות (ל"ת)
    מחיר ללא תחרות 04/11/2012 20:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רועי 04/11/2012 18:38
    הגב לתגובה זו
    אני מעדיף קורקינט ממונע.. במחיר הזה בארהב קונים מוסטנג
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.