ועדת הכספים עיכבה את אישור מימון ועדת טרכטנברג: מבקשת הסברים לגבי היעדים

הועדה מבקשת שפרופ' טרכטנברג יפרט את סדרי העבודה והיעדים; יו"ר הועדה משה גפני, מבקש לשמוע פרטים לגבי כיוון מסקנות הוועדה
הדס גייפמן | (3)

המחאות וההפגנות יכולות לחכות וכך גם פרופ' טרכטנברג. ועדת הכספים של הכנסת עיכבה היום (ג'), את אישור ההעברה של 727 אלף שקלים למשרד ראש הממשלה, לצורך מימון ההוצאות התפעוליות של ועדת טרכטנברג. חברי ועדת הכספים דרשו שפרופ' מנואל טרכטנברג יופיע תחילה בפני הוועדה כדי לפרט בפניהם את סדרי עבודת הוועדה בראשותו ואת היעדים שהציב לעצמו, לפני שהם מאשרים את התקציב התפעולי.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני מיהדות התורה, הודיע שבימים הקרובים ייפגש עם טרכטנברג כדי לשמוע ממנו פרטים בנוגע לעבודת הוועדה ולגבי הכיוון של מסקנותיה.

במסגרת השינויים בתקציב לשנה הנוכחית אישרה ועדת הכספים כמה העברות כספים: 217 מיליון שקל יועברו לצורך הקמת תחנות מיון לפסולת אורגנית ברשויות המקומיות (התקציב ניתן כהרשאה להתחייב בתקציב רזרבה כללית, המשרד להגנת הסביבה). כ-212.5 מיליון שקלים יועברו לצורך הקמת "המכשול המערבי" (גדר) בגבול עם מצרים. מנכ"ל משרד הביטחון סקר בפני הוועדה את מכלול התקציב לבניית הגדר, קצב התקדמות בנייתה וצפי לסיום העבודות.

כ-86.7 מיליון שקלים הועברו למדען הראשי לחמש שנים, לצורך "יבוא" של חברות ענק בתחום הפיננסים לישראל במטרה לפתח את ענף הפיננסים.כמו כן יועברו 74.7 מיליון שקלים למשרד לביטחון פנים לצורך שיפוץ תחנות משטרה. כ-55 מיליון שקל עבור מסלול לתמיכה בהפחתת גזי חממה, במסגרת התכנית הלאומית להפחתת גזי חממה, כתשעה מיליון שקל יועברו למשרד לביטחון פנים לצורך הגברת מבצעי האכיפה בתחום הבטיחות בדרכים, כשלושה מיליון שקלים יועברו למשרד הפנים לצורך שדרוג תשתיות בכותל המערבי, וכ-3.4 מיליון שקל יועברו לשדרוג והעצמת תשתיות באתרי מורשת לאומית.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    את הכסף אפשר להתחיל לגבות מדנקנר. (ל"ת)
    גליה 14/09/2011 01:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פליקס 13/09/2011 22:56
    הגב לתגובה זו
    הוא הבטיח והוא מקיים. גפני יו" ר ועדת הכספים אמר לפני שלושה שבועות שטרכטנברג זה דבר חולף . אכן צדק ח" כ גפני . אין כסף להמשך עבודת הועדה .
  • 1.
    מילואימניקים לחרדים 13/09/2011 20:55
    הגב לתגובה זו
    יצא גדול.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.