דעה

רוצים לגייס בלוגרים? קבלו 8 טיפים קריטיים

מורד שטרן, בעל בלוג טכנולוגי, מציג לכם את כללי הזהב של "עשה ואל תעשה" בבואכם לקדם/לשווק/לייחצן דרך האנשים שכותבים בבלוגוספירה
מורד שטרן | (3)

פלטפורמת הבלוגים יכולה להיות כלי עצמתי למדי עבור מאמצי השיווק, הפרסום ויחסי הציבור. שימוש נכון בבלוגים, שנתפסים כאמינים ביותר, יכולה ללבות ולהעצים עניין ציבורי בכל תחום שהוא.

אחת השאלות הכי מעניינות היום היא האם הרשתות החברתיות יחסלו את הבלוגים, שאלה זו ממש לא רלוונטית כי בפועל אפשר לראות שהכניסה המאסיבית של הרשתות החברתיות רק מעצימה את הכוח של הבלוגרים שממילא מרכזים סביבם רשתות חברים ממוקדות עניין, ולעיתים קרובות הם גם מרחיבים את גבולות הבלוג שלהם באמצעות דף פייסבוק או חשבון טוויטר ייעודיים שאחריו עוקבים הקוראים שלהם וגם מצטרפים קוראים נוספים.

הנה כמה טיפים חשובים, אם לא קריטיים, שסיכמתי מאיסוף ובחינה של הפניות שאני עצמי קבלתי:

1.תחומי עניין: אם אתם מעוניינים לקדם מוצר מזון אין לכם שום סיבה בעולם להטריד בלוגר שמכסה את תחום הגאד'גטים, בלוגר בתחום הורות אולי דווקא כן. תשתמשו בהיגיון בריא. זהו טיפ די ברור אבל מניסיון, בלוגרים ממשיכים לקבל פניות שהן בכלל לא רלוונטיות.

2.לא להפיץ לכמה בלוגרים במכה: הדרך הטובה ביותר לפנות לבלוגר היא באמצעות המייל. לא פייסבוק, לא טוויטר ובטח לא בטלפון. יצירת קשר עם בלוגר צריכה להיעשות בצורה ישירה אל הבלוגר עצמו, אם שלחתם מייל קבוצתי לכמה בלוגרים כי רציתם לחסוך לעצמכם עבודה. אתם יכולים לשכוח מתשובה חזרה.

3."מה יוצא לי מזה": שיתוף הפעולה עם הבלוגר חייב להניב תוצאה של Win-Win. הצד המשווק זוכה בכל מקרה בהגברת החשיפה שלו במידה והבלוגר הסכים וכתב פוסט על המוצר, אבל מה קיבל הבלוגר? אתם חייבים להבין שהבלוגר שואל את עצמו "מה יוצא לי מזה?" או "למה לתת במה למי שלא מעריך את המאמץ ומצ'פר אותי?" זו לא מחשבה קטנונית. זו המציאות.

4.לבלוגר יש חיים: תאמינו או לא בלוגרים הם לא בהכרח אנשים משועממים. הם פשוט אוהבים לכתוב. אל תתקילו את הבלוגר בבקשות מהיום למחר ואל תטרידו אותו יום-יום בשאלות כמו "נו? מה קורה עם הפוסט שהבטחת". אל תשכחו שהוא עסוק ולא חייב לכם כלום.

5.חבר מביא חבר: אם הצלחתם להגיע לבלוגר אחד בעקבות המלצה של בלוגר אחר, שחקתם אותה. אני ממליץ בחום לפתוח את מייל הפנייה הראשונית באזכור העובדה הזו ("הגעתי אליך בעקבות המלצה של..."). זה מגביר את האמינות שלכם בעיני הבלוגרים ומראה שאתם מבינים את התחום.

6.תהיו ברורים אך אישיים בניסיון ההתקשרות: לא מייל ארוך מידי, בלי שימוש בצבעים זוהרים והימנעו מצירוף קבצים או תמונות. כל עוד לא נוצר קשר אמון בסיסי בנכם לבין הבלוגר אתם רק עוד מייל מתוך מיילים רבים שהוא מקבל ממילא (כי יש לו חיים. ראו טיפ 4) וכל כך קל למחוק את המייל שלכם.

7.לא לטעות בפרטים הקטנים: הבלוגרים, כמו אנשי השיווק, הם אנושיים. ולכן הם נעלבים ועושים עניין משטויות, כמו למשל השם שלנו. אם פניתם לבלוגר וטעיתם בשם שלו (למשל "מורן" במקום "מורד", סתם משהו שבמקרה, בלי שום סיבה, קפץ לי ישר לראש...) אין שום סיבה שתקבלו תגובה רצינית בחזרה.

8.סיום נכון של התהליך: ברכותיי. שמרתם על הכללים הנ"ל והצלחתם ליצור שיתוף פעולה נחמד עם הבלוגר.ועכשיו מה? עכשיו מגיע החלק הכי חשוב לאותם גופים שגם מעוניינים לשמור על ההישג. לטווח הקצר כדאי מאד שתשוויצו במה שכתב הבלוגר, תנצלו את הבמה שלכם בפייסבוק, בטוויטר ובאתר שלכם בשביל לחשוף את מה שכתב הבלוגר עליכם, הוא מאד ישמח ואתם רק תעצימו את ההישג שלכם. לטווח הארוך: תשמרו על קשר עם הבלוגר הזה כי בפעם הבאה שתצטרכו שהוא יבדוק את המוצר החדש שלכם עדיף יהיה שלא תצטרכו להתחיל את כל הסיפור מהתחלה ותוכיחו שמדובר באהבה שתלויה בדבר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    Ronny.com 02/03/2011 02:05
    הגב לתגובה זו
    אלא יותר כללי נימוס בין אנשים עם דגש על כללי נימוס עיסקיים ברשת.
  • 2.
    עופר 27/02/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
    יש אלפים כאלה. כל בלוג זוכה לצפיות בודדות. מחפיר.
  • 1.
    רמי 23/02/2011 14:10
    הגב לתגובה זו
    עפ"י חשיפות או נושאים או סתם מדד
מתקן להשבת פסולת לאנרגיה, קרדיט: גרוקמתקן להשבת פסולת לאנרגיה, קרדיט: גרוק

בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת

3 הצעות נתקבלו במכרז בינלאומי ראשון מסוגו בישראל להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת שיוקם בנאות חובב ויטפל בכ-300 אלף טון פסולת בשנה


הדס ברטל |

במסגרת יוזמה תקדימית של משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה הוגשו 3 הצעות: חברת אלקטרה, קבוצת דניה-משאב אנרגיה וקבוצת שפיר-בלוג'ן-דקל, כאשר כל קבוצה כוללת שותף בינלאומי, שהוא מומחה עולמי בתחום השבת האנרגיה, האחראי על הטמעת הידע והטכנולוגיה הדרושים להקמת המתקן. לכאשר יוקם, המתקן אמור לטפל בכ-300 אלף טון פסולת ולייצר אנרגיה בהספק של כ-30 מגה ואט לתקופה של כ-25 שנה, שלאחריה יועבר המתקן לבעלות המדינה.

במסגרת הפרויקט, המקודם בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1895 מאוקטובר 2022, אושרה תכנית לתשתית לאומית (תת"ל 107) להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת בנאות חובב. מדובר במתקן הראשון מסוגו בישראל לטיפול בפסולת, אשר כולל מתקן למיון הפסולת, שיפריד את הפסולת לרכיבים שניתנים למיחזור. השאריות שלא ניתן למחזר אותן, יישרפו לצורך ייצור קיטור, שיפעיל טורבינה ויפיק כ-30 מגה-ואט חשמל. המתקן יוקם ויופעל בהתאם לדירקטיבה האירופית העדכנית המחמירה להשבת אנרגיה מפסולת משנת 2019, כנהוג במאות מתקנים עירוניים דומים באירופה, תוך יישום התקנים והטכנולוגיות הסביבתיים המתקדמים בעולם.

בישראל, כ-80% מהפסולת מוטמנת, כאשר הטמנת פסולת היא הפתרון הנחות והמזהם ביותר, כאשר הפסולת המוטמנת משחררת לאוויר גז מתאן, אחד מגזי החממה המזהמים ביותר- פי 2.5 מפחמן דו חמצני שנפלט ממכוניות. האתר הגדול ביותר להטמנת פסולת הוא אתר דודאים שנמצא בקירוב לבסיס חיל האוויר בחצרים ובעבר הועלו תלונות כי הפסולת באתר מושכת אליה אלפי ציפורים שמחפשות מזון באתר ומסכנות את מטוסי החיל. מציאות זו מחייבת מציאת חלופות בדחיפות, כאשר מדיניות המשרד להגנת הסביבה מכוונת לצמצום ייצור הפסולת, להגדלת כמויות הפסולות המועברות למחזור ולצמצום ההטמנה. השלמת שלב הגשת ההצעות במכרז מהווה ציון דרך חשוב בקידום חלופות מתקדמות להטמנת הפסולת, שיהוו חלק חשוב ממערך של פעולות ומתקנים ליצירת משק פסולת סביבתי ומתקדם כנהוג במדינות מתקדמות אחרות.

המתקן יספק שירותי טיפול פסולת למחוז דרום בלבד. במסגרת הסכם חתום בין עיריית באר שבע למדינה, סוכם כי כלל הפסולת העירונית המיוצרת בעיר, תעבור לטיפול במתקן זה. המתקן צפוי לחתום על הסכמים דומים עם רשויות מקומיות נוספות. המכרז יציע חסכון בעלויות השינוע לרשויות המקומיות שישתמשו בו ויצמצם באופן ניכר את העלויות הסביבתיות. מתקני השבת אנרגיה מטפלים בשאריות הפסולת שאינה ניתנת למחזור באופן סביבתי יותר משיטת ההטמנה הנהוגה כיום. יישום מדיניות של טיפול בפסולת, המשלבת הגדלת המחזור והשבה לאנרגיה תגרום לצמצום ההטמנה, הפחתת המפגעים הנגרמים ממנה ולשיפור ברווחת ואיכות חייהם של התושבים. המתקן הראשון בנאות חובב מהווה חלוץ מרשת של מתקני תשתית מסוגים שונים שאגף החשב הכללי והמשרד להגנת הסביבה מקדמים, בשיתוף השלטון המקומי והאזורי בכל רחב הארץ.

המכרז נוהל בשיטת PPP (Public Private Partnership) על ידי ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקטי BOT בתחום הפסולת בראשות הגב' אושרת דוד, סגנית בכירה לחשב הכללי לתחום התשתיות, ובהשתתפות נציגי משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, והחברה הממשלתית ענבל, ובשיתוף פעולה ובתיאום עם עיריית באר שבע. המתקן ימומן מכספי קרן הניקיון בניהול המשרד להגנת הסביבה.

קבלת טיפול רפואי בקופה קרדיט: chat gptקבלת טיפול רפואי בקופה קרדיט: chat gpt

למרות השקעה נמוכה, מערכת הבריאות בישראל היא מהיעילות בעולם

למרות השקעה נמוכה מהממוצע במדינות ה-OECD, בישראל קיימת מערכת בריאות שנמצאת ברמה גבוהה שמקבלת ציונים טובים ברוב המדדים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מערכת הבריאות

הכותרות נוטות להכות במערכת הבריאות בישראל על כך שההשקעה בה נמוכה מדי ביחס למדינו המערב. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בשבוע שעבר נתונים שהראו כי ההוצאה הלאומית על בריאות בשנת 2024 עמדה על כ‑7.3% מהתוצר, כאשר ההוצאה לנפש הגיעה לכ‑3,900 דולר לפי שווי כוח הקנייה. מדובר ברמה נמוכה בהשוואה לרוב מדינות רבות ב‑OECD, אך ראו זה פלא: ישראל בכל זאת מובילה בשירות הרפואי שהיא מעניקה לאזרחים ובפער, משאר המדינות שאנחנו נוטים להשוות את עצמנו אליהן. 

שיעור הכיסוי הביטוחי הוא מהגבוהים בעולם, כאשר כל תושב מקבל סל שירותים אחיד הכולל גם טיפולים שגרתיים, ניתוחים ועד לתרופות מצילות חיים. נוסף על כך, מערכות המידע הרפואיות של קופות החולים נחשבות למתקדמות במיוחד, כך שהיסטוריית הטיפול הרפואי נגישה לרופאים בזמן אמת. מדובר ביתרון שמאפשר קיצור תהליכים, הפחתת טעויות ושיפור איכות הטיפול.

המצב הזה גורם לכך שישראל מציגה נתונים טובים ביחס למדינות מפותחות בלא מעט תחומים, כמו רפואה מונעת ושיעורי תמותה נמוכים ממחלות מסוימות. ישראל מדגימה מודל שבו יעילות ניהולית מצמצמת את השפעת מגבלות התקציב. מערכת הקהילה מפותחת, והשילוב בין רפואה מתקדמת ושירותים דיגיטליים מאפשרים שמירה על רמת טיפול טובה, גם אם לא בכל הפרמטרים ישראל מובילה. כנראה ניהול ממוקד, תמריצים תפעוליים ופריסת שירותים רחבה הם חלק מהגורמים המאפשרים לה להמשיך להציג ביצועים טובים בתחומים מסוימים.

תוחלת החיים של האוכלוסייה בישראל הגיעה לכ-83.8 שנים, מה ששם אותנו במקום 4 בדירוג ה-OECD בתוחלת החיים. נגישות וטיפול: בספר Health in a Glance 2023 של ארגון ה-OECD מצוין כי ישראל מפגינה ביצועים טובים במדדים של איכות וטיפול בהשוואה למדינות בהכנסה גבוהה. הדוח מצוטט כי "המערכת מתפעלת ביצועים טובים יותר מהממוצע ב-OECD ברוב המדדים הנוגעים לזמן המתנה, איכות וטיפול רפואי". בשל ההוצאה הנמוכה יחסית לעומת ביצועים לא רעים, ניתן לומר כי קיימת אפקטיביות במערכת: כלומר, "מה שמתקבל ביחס למה שמושקע" הוא גבוה באופן יחסי. היעילות הזו מתאפשרת הודות למבנה מערכת הבריאות והשירות שניתן לציבור דרך קופות החולים. רפואה בקהילה דרך הקופות פועלת בהיקף רחב, כך שעומס משמעותי מוסת מבתי החולים ונותר במרפאות המשמשות מקור מרכזי לטיפול שוטף. זה מסביר כנראה כיצד ישראל מצליחה להישאר באזור ביצועים איכותיים בחלק ממדדי השירות והאיכות, כולל רפואה מונעת, טיפול במחלות כרוניות ושמירה על קשר טיפולי הדוק בין רופא למטופל. הרפואה בקהילה. לפי הדו״ח של Observatory, כ-41%  מההוצאה על בריאות בישראל מוקצית לטיפול בקהילה ומניעה. במילים אחרות, קיימת תשתית ארגונית יעילה שמאפשרת להפיק תועלת גבוהה יחסית מכל שקל שהממשלה משקיעה במערכת הבריאות. 

טיפול מקיף בקהילה דרך קופות החולים, קרדיט: גרוק
טיפול מקיף בקהילה דרך קופות החולים - קרדיט: גרוק