רוצים לגייס בלוגרים? קבלו 8 טיפים קריטיים
פלטפורמת הבלוגים יכולה להיות כלי עצמתי למדי עבור מאמצי השיווק, הפרסום ויחסי הציבור. שימוש נכון בבלוגים, שנתפסים כאמינים ביותר, יכולה ללבות ולהעצים עניין ציבורי בכל תחום שהוא.
אחת השאלות הכי מעניינות היום היא האם הרשתות החברתיות יחסלו את הבלוגים, שאלה זו ממש לא רלוונטית כי בפועל אפשר לראות שהכניסה המאסיבית של הרשתות החברתיות רק מעצימה את הכוח של הבלוגרים שממילא מרכזים סביבם רשתות חברים ממוקדות עניין, ולעיתים קרובות הם גם מרחיבים את גבולות הבלוג שלהם באמצעות דף פייסבוק או חשבון טוויטר ייעודיים שאחריו עוקבים הקוראים שלהם וגם מצטרפים קוראים נוספים.
הנה כמה טיפים חשובים, אם לא קריטיים, שסיכמתי מאיסוף ובחינה של הפניות שאני עצמי קבלתי:
1.תחומי עניין: אם אתם מעוניינים לקדם מוצר מזון אין לכם שום סיבה בעולם להטריד בלוגר שמכסה את תחום הגאד'גטים, בלוגר בתחום הורות אולי דווקא כן. תשתמשו בהיגיון בריא. זהו טיפ די ברור אבל מניסיון, בלוגרים ממשיכים לקבל פניות שהן בכלל לא רלוונטיות.
2.לא להפיץ לכמה בלוגרים במכה: הדרך הטובה ביותר לפנות לבלוגר היא באמצעות המייל. לא פייסבוק, לא טוויטר ובטח לא בטלפון. יצירת קשר עם בלוגר צריכה להיעשות בצורה ישירה אל הבלוגר עצמו, אם שלחתם מייל קבוצתי לכמה בלוגרים כי רציתם לחסוך לעצמכם עבודה. אתם יכולים לשכוח מתשובה חזרה.
3."מה יוצא לי מזה": שיתוף הפעולה עם הבלוגר חייב להניב תוצאה של Win-Win. הצד המשווק זוכה בכל מקרה בהגברת החשיפה שלו במידה והבלוגר הסכים וכתב פוסט על המוצר, אבל מה קיבל הבלוגר? אתם חייבים להבין שהבלוגר שואל את עצמו "מה יוצא לי מזה?" או "למה לתת במה למי שלא מעריך את המאמץ ומצ'פר אותי?" זו לא מחשבה קטנונית. זו המציאות.
4.לבלוגר יש חיים: תאמינו או לא בלוגרים הם לא בהכרח אנשים משועממים. הם פשוט אוהבים לכתוב. אל תתקילו את הבלוגר בבקשות מהיום למחר ואל תטרידו אותו יום-יום בשאלות כמו "נו? מה קורה עם הפוסט שהבטחת". אל תשכחו שהוא עסוק ולא חייב לכם כלום.
5.חבר מביא חבר: אם הצלחתם להגיע לבלוגר אחד בעקבות המלצה של בלוגר אחר, שחקתם אותה. אני ממליץ בחום לפתוח את מייל הפנייה הראשונית באזכור העובדה הזו ("הגעתי אליך בעקבות המלצה של..."). זה מגביר את האמינות שלכם בעיני הבלוגרים ומראה שאתם מבינים את התחום.
6.תהיו ברורים אך אישיים בניסיון ההתקשרות: לא מייל ארוך מידי, בלי שימוש בצבעים זוהרים והימנעו מצירוף קבצים או תמונות. כל עוד לא נוצר קשר אמון בסיסי בנכם לבין הבלוגר אתם רק עוד מייל מתוך מיילים רבים שהוא מקבל ממילא (כי יש לו חיים. ראו טיפ 4) וכל כך קל למחוק את המייל שלכם.
7.לא לטעות בפרטים הקטנים: הבלוגרים, כמו אנשי השיווק, הם אנושיים. ולכן הם נעלבים ועושים עניין משטויות, כמו למשל השם שלנו. אם פניתם לבלוגר וטעיתם בשם שלו (למשל "מורן" במקום "מורד", סתם משהו שבמקרה, בלי שום סיבה, קפץ לי ישר לראש...) אין שום סיבה שתקבלו תגובה רצינית בחזרה.
8.סיום נכון של התהליך: ברכותיי. שמרתם על הכללים הנ"ל והצלחתם ליצור שיתוף פעולה נחמד עם הבלוגר.ועכשיו מה? עכשיו מגיע החלק הכי חשוב לאותם גופים שגם מעוניינים לשמור על ההישג. לטווח הקצר כדאי מאד שתשוויצו במה שכתב הבלוגר, תנצלו את הבמה שלכם בפייסבוק, בטוויטר ובאתר שלכם בשביל לחשוף את מה שכתב הבלוגר עליכם, הוא מאד ישמח ואתם רק תעצימו את ההישג שלכם. לטווח הארוך: תשמרו על קשר עם הבלוגר הזה כי בפעם הבאה שתצטרכו שהוא יבדוק את המוצר החדש שלכם עדיף יהיה שלא תצטרכו להתחיל את כל הסיפור מהתחלה ותוכיחו שמדובר באהבה שתלויה בדבר.
- 3.Ronny.com 02/03/2011 02:05הגב לתגובה זואלא יותר כללי נימוס בין אנשים עם דגש על כללי נימוס עיסקיים ברשת.
- 2.עופר 27/02/2011 15:30הגב לתגובה זויש אלפים כאלה. כל בלוג זוכה לצפיות בודדות. מחפיר.
- 1.רמי 23/02/2011 14:10הגב לתגובה זועפ"י חשיפות או נושאים או סתם מדד
רו"ח ענת דואני, צילום: כרמית קלייןהפעולות שחייבים לעשות כדי לחסוך במס; עצות למשקיעים, בעלי חברות ושכירים
חושבים שכבר שמעתם הכול על בדיקות סוף שנה? בראיון מקיף, רו"ח עינת דואני, מומחית למיסוי, מפרטת מה כדאי לעשות ב-15 ימים שנשארו לנו; עצות שרלוונטיות לשכירים, למשקיעים גם לבעלי חברות: דיברנו על חברות ארנק, רווחים כלואים
וגילוי מרצון, ועד מימוש ניירות ערך בהפסד ועסקאות קריפטו; מה אתם חייבים לבצע לפני סוף השנה ומה יכול להמתין להמשך
לפני שאתם ממשיכים הלאה וחושבים שכנראה שמעתם כבר את כל מה שאפשר לשמוע על "בדיקות סוף שנה" ואף אחד כבר לא יכול לחדש לכם, תעצרו. דווקא בחלון הזמן שאנחנו נמצאים בו, סה"כ 15 ימים לסוף שנת המס, יש לא מעט החלטות שיכולות להשפיע בפועל על חבות המס שלכם. בין אם
אתם משקיעים בשוק ובין אם אתם בעלי חברה. אגב, זה לא 'טריקים' ואין כאן חלילה עקיפה של החוק, אלא תכנון מס לגיטימי, כזה שהחוק מאפשר ובמקרים מסוימים יש אפילו צפיה שתעשו את זה. לחלק מכם המשמעות יכולה להיות חיסכון של אלפי שקלים, ולאחרים אפילו הרבה מעבר לזה.
סוף שנת מס תמיד מגיע עם אותה שאלה שחוזרת על עצמה: מה עוד אפשר לעשות עכשיו, רגע לפני שהשנה נסגרת, ומה כבר מאוחר מדי לדחות לינואר. אלא שלדברי רו"ח עינת דואני, מומחית לענייני מיסוי, השאלה הזאת רחוקה מלהיות רק שאלה טכנית
של תזמון. "יש פער מאוד גדול בין דברים שאפשר להשלים בדיעבד במסגרת הדוחות, לבין פעולות שאם לא נעשו בפועל בתוך שנת המס", היא אומרת. "יש דברים שאם לא עשיתם בשנת המס הקודמת, בדיקה בינואר לא תמיד תעזור, אפילו אם הכול היה נכון על הנייר".
יש מהלכים שאפשר
לסגור גם אחרי סיום השנה, דרך התאמות חשבונאיות, אבל יש לא מעט פעולות שבהן הזמן עצמו הוא הגורם המכריע. אם הן לא בוצעו עד 31 בדצמבר, הן לא ייספרו לשנה הזאת ולא משנה כמה מוקדם תפתחו את הדוחות בינואר.
אז מה חייב לקרות עכשיו כדי שישפיע על המס, ואיזה משימות אפשר להשאיר להמשך?
"יש דברים שמאחר והם נמדדים לפי תקופת שנת המס, אם אנחנו רוצים שהם ייכנסו לאותה משבצת, לאותה קופסה, אנחנו חייבים לבצע אותם עד ה-31 בדצמבר", היא מסבירה. "אם עושים אותם אחרי, זה כבר נכנס לשנה העוקבת, ואין דרך לתקן את זה בדיעבד" חשוב להבחין בין פעולות חשבונאיות לבין פעולות משפטיות ומעשיות, "יש הפרשות שונות, כמו הפרשה לחוב אבוד או לירידת ערך, שאפשר לבצע לפני הגשת הדוחות, במסגרת התאמות חשבונאיות. אבל לא תמיד מכירים בהן לצורכי מס. לעומת זאת, כשמדובר בפעולות שמשפיעות ישירות על המס, יש דברים שחייבים להיעשות בפועל בתוך שנת המס".
- תושב אילת חשוד בהעלמת הכנסות של מיליון שקל
- "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמה טובה לזה היא חלוקת דיבידנד. רבים מבעלי חברות מניחים שכל עוד את המס על הדיבידנד אפשר לשלם בתחילת השנה הבאה, גם עצם ההחלטה על החלוקה יכולה להמתין לינואר. בפועל, זה לא עובד כך. חלוקת דיבידנד אינה פעולה חשבונאית שניתן "להשלים בדיעבד", אלא החלטה משפטית לכל דבר. "גם אם את המס עצמו משלמים בינואר או בפברואר, ההחלטה המשפטית חייבת להתקבל עד סוף השנה. צריך פרוטוקול, החלטה של הדירקטוריון ושל האספה הכללית. מי שרוצה שדיבידנד ייחשב לשנת 2025, חייב שהמסמכים המשפטיים יראו שהחלוקה בוצעה השנה. אחרת זה פשוט לא זה".

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
