רוצים לגייס בלוגרים? קבלו 8 טיפים קריטיים
פלטפורמת הבלוגים יכולה להיות כלי עצמתי למדי עבור מאמצי השיווק, הפרסום ויחסי הציבור. שימוש נכון בבלוגים, שנתפסים כאמינים ביותר, יכולה ללבות ולהעצים עניין ציבורי בכל תחום שהוא.
אחת השאלות הכי מעניינות היום היא האם הרשתות החברתיות יחסלו את הבלוגים, שאלה זו ממש לא רלוונטית כי בפועל אפשר לראות שהכניסה המאסיבית של הרשתות החברתיות רק מעצימה את הכוח של הבלוגרים שממילא מרכזים סביבם רשתות חברים ממוקדות עניין, ולעיתים קרובות הם גם מרחיבים את גבולות הבלוג שלהם באמצעות דף פייסבוק או חשבון טוויטר ייעודיים שאחריו עוקבים הקוראים שלהם וגם מצטרפים קוראים נוספים.
הנה כמה טיפים חשובים, אם לא קריטיים, שסיכמתי מאיסוף ובחינה של הפניות שאני עצמי קבלתי:
1.תחומי עניין: אם אתם מעוניינים לקדם מוצר מזון אין לכם שום סיבה בעולם להטריד בלוגר שמכסה את תחום הגאד'גטים, בלוגר בתחום הורות אולי דווקא כן. תשתמשו בהיגיון בריא. זהו טיפ די ברור אבל מניסיון, בלוגרים ממשיכים לקבל פניות שהן בכלל לא רלוונטיות.
2.לא להפיץ לכמה בלוגרים במכה: הדרך הטובה ביותר לפנות לבלוגר היא באמצעות המייל. לא פייסבוק, לא טוויטר ובטח לא בטלפון. יצירת קשר עם בלוגר צריכה להיעשות בצורה ישירה אל הבלוגר עצמו, אם שלחתם מייל קבוצתי לכמה בלוגרים כי רציתם לחסוך לעצמכם עבודה. אתם יכולים לשכוח מתשובה חזרה.
3."מה יוצא לי מזה": שיתוף הפעולה עם הבלוגר חייב להניב תוצאה של Win-Win. הצד המשווק זוכה בכל מקרה בהגברת החשיפה שלו במידה והבלוגר הסכים וכתב פוסט על המוצר, אבל מה קיבל הבלוגר? אתם חייבים להבין שהבלוגר שואל את עצמו "מה יוצא לי מזה?" או "למה לתת במה למי שלא מעריך את המאמץ ומצ'פר אותי?" זו לא מחשבה קטנונית. זו המציאות.
4.לבלוגר יש חיים: תאמינו או לא בלוגרים הם לא בהכרח אנשים משועממים. הם פשוט אוהבים לכתוב. אל תתקילו את הבלוגר בבקשות מהיום למחר ואל תטרידו אותו יום-יום בשאלות כמו "נו? מה קורה עם הפוסט שהבטחת". אל תשכחו שהוא עסוק ולא חייב לכם כלום.
5.חבר מביא חבר: אם הצלחתם להגיע לבלוגר אחד בעקבות המלצה של בלוגר אחר, שחקתם אותה. אני ממליץ בחום לפתוח את מייל הפנייה הראשונית באזכור העובדה הזו ("הגעתי אליך בעקבות המלצה של..."). זה מגביר את האמינות שלכם בעיני הבלוגרים ומראה שאתם מבינים את התחום.
6.תהיו ברורים אך אישיים בניסיון ההתקשרות: לא מייל ארוך מידי, בלי שימוש בצבעים זוהרים והימנעו מצירוף קבצים או תמונות. כל עוד לא נוצר קשר אמון בסיסי בנכם לבין הבלוגר אתם רק עוד מייל מתוך מיילים רבים שהוא מקבל ממילא (כי יש לו חיים. ראו טיפ 4) וכל כך קל למחוק את המייל שלכם.
7.לא לטעות בפרטים הקטנים: הבלוגרים, כמו אנשי השיווק, הם אנושיים. ולכן הם נעלבים ועושים עניין משטויות, כמו למשל השם שלנו. אם פניתם לבלוגר וטעיתם בשם שלו (למשל "מורן" במקום "מורד", סתם משהו שבמקרה, בלי שום סיבה, קפץ לי ישר לראש...) אין שום סיבה שתקבלו תגובה רצינית בחזרה.
8.סיום נכון של התהליך: ברכותיי. שמרתם על הכללים הנ"ל והצלחתם ליצור שיתוף פעולה נחמד עם הבלוגר.ועכשיו מה? עכשיו מגיע החלק הכי חשוב לאותם גופים שגם מעוניינים לשמור על ההישג. לטווח הקצר כדאי מאד שתשוויצו במה שכתב הבלוגר, תנצלו את הבמה שלכם בפייסבוק, בטוויטר ובאתר שלכם בשביל לחשוף את מה שכתב הבלוגר עליכם, הוא מאד ישמח ואתם רק תעצימו את ההישג שלכם. לטווח הארוך: תשמרו על קשר עם הבלוגר הזה כי בפעם הבאה שתצטרכו שהוא יבדוק את המוצר החדש שלכם עדיף יהיה שלא תצטרכו להתחיל את כל הסיפור מהתחלה ותוכיחו שמדובר באהבה שתלויה בדבר.
- 3.Ronny.com 02/03/2011 02:05הגב לתגובה זואלא יותר כללי נימוס בין אנשים עם דגש על כללי נימוס עיסקיים ברשת.
- 2.עופר 27/02/2011 15:30הגב לתגובה זויש אלפים כאלה. כל בלוג זוכה לצפיות בודדות. מחפיר.
- 1.רמי 23/02/2011 14:10הגב לתגובה זועפ"י חשיפות או נושאים או סתם מדד

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

העלייה בירידה: פחות עולים ב-2024, רובם מרוסיה
הלמ״ס פרסמה היום נתונים חדשים על העלייה לישראל בשנה החולפת: ירידה של כשליש נרשמה במספר העולים לעומת 2023, ובהמשך למגמת הירידה מאז 2022 - שנת השיא. מרבית העולים הגיעו מרוסיה וממדינות חבר העמים לשעבר, ורובם השתקעו במרכז הארץ. העולים מבוגרים יותר מהממוצע
באוכלוסייה הכללית בארץ, והם משכילים במיוחד
מספר העולים לישראל ב-2024 הסתכם ב-31,068 בלבד - ירידה של 32.6% לעומת השנה הקודמת, שבה הגיעו 46,069 עולים. מדובר בשנה השנייה ברציפות שבה מספר העולים יורד, אחרי שנת השיא 2022 שבה הגיעו 74,807 עולים, רובם בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. מנתוני הלמ״ס שפורסמו היום עולה כי גם במחצית הראשונה של 2025 נמשכת מגמת הירידה: עד יולי עלו לישראל 11.3 אלף איש בלבד - ירידה חדה של 42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
כ-70.6% מכלל העולים ב-2024 הגיעו ממדינות חבר העמים לשעבר. רוסיה בלטה במיוחד עם 19,091 עולים - יותר מ-60% מכלל העלייה בשנה הזו. מספר העולים מאוקראינה ירד לשפל של שני עשורים עם 948 בלבד, ומבלארוס הגיעו 713. עוד נרשמו 2,864 עולים מארה"ב, 2,004 מצרפת ו-600 מבריטניה. בפילוח לפי יבשות, מרבית העולים הגיעו מאירופה (80.4%), אך נרשמה עלייה קלה בשיעור העולים ממדינות אמריקה ואוקיאניה - 14.1%, לעומת 8.9% ב-2023.
העולים החדשים מבוגרים יותר מהאוכלוסייה הכללית בישראל: הגיל החציוני שלהם הוא 36.4 שנה - גבוה בשש שנים מהממוצע באוכלוסייה (30.4). בקרב העולים רק 16.7% היו ילדים עד גיל 14, לעומת 27.5% בכלל האוכלוסייה. שיעור גילאי העבודה (64-15) הגיע ל-71.8%, לעומת 59.5% באוכלוסייה. יותר משלושה רבעים מהעולים בני 15 ומעלה הגיעו עם 13 שנות לימוד ומעלה, ו-37.9% מתוכם בעלי השכלה של 16 שנות לימוד לפחות. שני שלישים מן העולים עסקו במשלח יד אקדמי לפני עלייתם, בעיקר בתחומי המשפט, החברה והתרבות (28.6%), מדע והנדסה (24.6%) וטכנולוגיות מידע (12.2%).
נשים מהוות את רוב העולים – 52.2% לעומת 47.8% גברים. הגיל החציוני של הנשים גבוה מעט מזה של הגברים - 36.9 לעומת 35.8. רוב העולים בגילאי 15 ויותר הם נשואים - 63.6% מהגברים ו-57.8% מהנשים.
- האנטישמיות דוחפת - עלייה בביקושים לדירות מיהודים בחו"ל
- הנתונים שמוכיחים - הכלכלה הישראלית מתמודדת מצויין עם המלחמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המרכז ותל אביב היו אזורי הקליטה העיקריים של העולים שהגיעו לארץ: ביחד הם משכו יותר ממחצית מהעולים – 17,040 איש (28.2% למחוז המרכז ו-26.7% לתל אביב). אחריהם נמצאים מחוז חיפה (17.3%), ירושלים (10.9%) והדרום (8.9%). בפילוח לפי ערים, בולטת נתניה עם מספר העולים הגבוה ביותר - 4,943 (15.9%), אחריה תל אביב-יפו עם 4,829 (15.5%), חיפה (3,817), ירושלים (2,615) ובת ים (1,940). בנתניה כ-80% מהעולים הגיעו מרוסיה, ואילו בירושלים ובבית שמש בולט שיעור העולים מארה"ב - 37% ו-64%, בהתאמה.