עסקאות הנדל"ן הבולטות: דירת 4 חדרים בבאר שבע נמכרה ב-445 אלף שקל

כמדי שבוע, אתר Bizportal מביא את עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ
לירן סהר |

משרדי התיווך הגדולים ולוי יצחק, עורך מחירון דירות, מדווחים על עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ

דירות למכירה

תל אביב

דירת 5 חדרים ברחוב סטימצקי ברמת אביב החדשה, 130 מ"ר, קומה 3 עם מעלית וחנייה, נמכרה ב- 2.358 מיליון שקל.

דירת 6 חדרים ברחוב סטימצקי ברמת אביב החדשה, 150 מ"ר, קומה 6 עם מעלית וחנייה, נמכרה ב- 2.738 מיליון שקל.

העסקה בוצעה על ידי אנגלו סכסון השכונות הצפוניות תל אביב

גבעתיים

דירת חדר ברחוב המרי, 27 מ"ר, משופצת, קומה 3/3, ללא מעלית וחנייה, נמכרה ב-725,000 שקל. מחיר מבוקש 740,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס 100%

רמת גן

דירת 4.5 חדרים ברחוב מעלה הבנים, 130 מ"ר, קומה שלישית ללא מעלית וחנייה, נמכרה ב-1,560,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס סטטוס

מודיעין

דירת 4 חדרים, ברחוב עמק דותן, 130 מ"ר, קומה שנייה עם מעלית, נמכרה ב-1,320,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס 2000

דירת 3 חדרים ברחוב עמק האלה בשכונת ציפור, קומה 1, ללא מעלית, 90 מ"ר עם - מרפסת בשטח של 10 מ"ר, נמכרה ב- 960,000 שקל.

דירת 5 חדרים + ממ"ד ברחוב מגדל עוז בשכונת קאנטרי , קומה 3 עם מעלית, 90 מ"ר עם מרפסת בשטח של 12 מ"ר, נמכרה ב- 1.540 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב לימון בשכונת העצים, קומה 1 עם מעלית,159 מ"ר, נמכרה ב- 1.5 מיליון שקל.

פנטהאוז 4.5 חדרים ברחוב תלתן, קומה 6 עם מעלית, 172 מ"ר, 2 מרפסות בגודל של 60 מ"ר (כל אחת), נמכרה ב- 1.715 מיליון שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון מודיעין

נתניה

דירת 4.5 חד', 128 מ"ר , בגרין טאוור, קומה 10, 2 חניות תת-קרקעיות, מטבח משודרג, נמכרה ע"י חיים מכלוף ב-1,330,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס סילבר

כפר יונה

קוטג' טורי אמצעי ברחוב טורמוס בכפר יונה, מגרש 250 מ"ר, בנוי 170 מ"ר, 5 חדרים, בן 6 שנים, נמכר ב-1,370,000 שקל.

העסקה בוצעה על ידי רי/מקס עמק הזהב

רחובות

בית פרטי בודד ברחוב סייפן, משופץ ומושקע, בשטח של 500 מ"ר מגרש, 250 מ"ר בנוי, 6 חדרים, בקריית משה רחובות, 2 חניות, מחסן, מרפסת, נמכר ב-1,790,000 שקל, למטרת מגורים של זוג מרמלה.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס מטרופולין

דירת 5 חדרים במדורגי הפארק בשכונת אחוזת הנשיא, קומה 2 עם מעלית ומחסן, 135 מ"ר, נמכרה ב- 1.6 מיליון שקל.

דירת 3 חדרים בשכונת היובל קומה 6 עם חניה, 84 מ"ר, נמכרה ב- 945,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון רחובות

מבשרת ציון

עסקה מעניינת

זוג פנסיונרים החליף קוטג' ברחוב טופז בנוי 180 מ"ר מגרש 300 מ"ר, קוטג' בן 5 שנים בדירת ארבעה חדרים, 120 מ"ר ברחוב בגין, קומה ראשונה, בנין בן שלוש שנים. הזוג הצעיר החליף איתם את הדירה מכיוון שהייתה קטנה עקב התרחבות המשפחה. הזוג הצעיר הוסיף 320 אלף שקל למחיר הקוטג'. אפילו המובילים אמרו שזו פעם ראשונה שזה קורה להם - החלפת רהיטים בין שני בתים במרחק של שני רחובות.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס אגם נדל"ן

ירושלים

דירת 3 חדרים, רחוב איתמר בן אבי, בטלביה, קרית שמואל, 75 מ"ר, קומה א', משופצת, נמכר ב-1,600,000 שקל.

פנטהאוז 4 חדרים, רחוב ישמח מלך, ממילא, 130 מ"ר, קומה שנייה, עם מעלית, מרפסת גג, פונה לחומות העיר העתיקה, חנייה מקורה ומחסן פרטי, נמכרה ב-6,475,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס חזון

חיפה

דירת 2 חדרים ברחוב אבא הלל סילבר, 70 מ"ר, קומה 1, משופצת כחדשה, נמכרה ב- 460,000 שקל למשפחה מחיפה.

דירת 3.5 חדרים ברחוב שונמית, קומה 2, 100 מ"ר, נוף לים, לשיפוץ נמכרה ב-816,000 שקל לזוג מחיפה.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס סיטי

קרית מוצקין

דירת 3 חדרים בקרית חיים מזרחית, 80 מ"ר, קומת קרקע עם גינה גדולה, רחוב שבטי ישראל, נמכרה ב-600,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס אישי

אשדוד

דירת 4 חדרים ברחוב אברהם עופר ברובע ד', 110 מ"ר, קומה 5 עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 838,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב יהויכין המלך ברובע יג', 88 מ"ר, קומה 3 עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 720,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון אשדוד

אשקלון

דירת 4 חדרים, ברחוב גבע, שכונת סיטי, 130 מ"ר, קומה שישית עם מעלית, נמכרה ב-700,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס אנרג'י

באר שבע

דירת 4 חדרים בשכונה ה'', 98 מ"ר, ללא מרפסת, נמכרה ב-445,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס באר שבע

שכירות

חיפה

ברחוב קדיש לוז, דירת 4 חד', 100 מ"ר, קומה 3, חנייה + מחסן + מעלית, הושכרה לזוג מבוגר מחיפה ב-2,900 שקל לחודש.

העסקה בוצעה באמצעות רימקס סיטי

עמק חפר

במושב בית חרות, בית על מגרש חצי דונם ברחוב ההדרים, 7 חדרים, הבית בן 7, בנוי 170 מ"ר, הושכר לשלוש שנים ב-7,000 שקל לחודש.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס עמק הזהב

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.