רשת השיווק 'מגה בול' של הריבוע הכחול יוצאת לדרך. אברי גלעד יהיה הפרזנטור המוביל
רשת הריבוע הכחול השיקה היום (ג') את מותג ה-Hard discount עליו הכריזה לפני מס' חודשים – "מגה בול". תת הרשת החדשה תכנס לקטגוריית רשתות השיווק המוזלות כגון, "רמי לוי" ו"יש" של שופרסל. הריבוע הכחול הכריזה על הקמת הרשת החדשה לפני כחודשיים והצליחה לעמוד בהבטחתה להשיקה בדצמבר.
הרשת החדשה תחליף כ-30 סניפים של מותגי הריבוע הכחול – "שפע שוק" ו"מגה" ותוקם על הפלטפורמה הקיימת של שטחי המסחר שלהם. בריבוע הכחול מתחייבים למחירים הזולים ביותר בין רשתות השיווק המתחרות מולה.
בכדי לעמוד בהבטחת המחיר הנמוך וכחלק מאסטרטגיית ההארד דיסקאונט המוצהרת צמצמו בריבוע הכחול את מגוון המוצרים המוצע ב"מגה בול" והנוסף מיקדו מאמצי פיתוח ושיווק במותג הפרטי של הרשת שיואץ לקראת 2009 עם שינויים נוספים בגדלי המארזים של המוצרים.
נדבך נוסף אשר מהווה חלק מאסטרטגיית המחירים החדשה היא מדיניות שיווק ללא מבצעים. המחירים ברשת "מגה בול" הזולה אמורים להיות נמוכים באופן קבוע ולאורך זמן, ולהגדרתם: "אין מבצעים, אין התניות, אין אותיות קטנות – רק המחיר מדבר". חידושים שיווקיים נוספים אותם תקדם הרשת בסניפים, הם סימון המחיר הזול בקטגוריה והצגת המוצר בו המחיר הזול ביותר ליחידת מידה. בנוסף,תציע הרשת ללקוחותיה מחיר מיוחד בקנייה של 15 מוצרים ומעלה מתוך סל בחירה של 30 מוצרים בסיסיים. הסל יהיה קבוע ויעודכן מדי מספר חודשים.
למרבה הפלא מי שנבחר להיות הפרזנטור שילווה את השקת הרשת החדשה והזולה הוא איש התקשורת אברי גלעד אשר נמנע בימים כתיקונם מלשמש כדמות מובילה בפרסומות וקמפיינים. גלעד אמור לקדם את ערכי המותג החדש המדברים על קנייה זולה בשילוב כלים לחיסכון.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.