אייס אוטו דיפו נפגעה מזינוק בהוצאות מימון: הרווח הנקי התכווץ ב-98% ברבעון

את הרבעון השלישי של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 10.5% בהכנסות, אשר הסתכמו ב-214.2 מיליון שקל
קובי ישעיהו |

קבוצת אייס אוטו דיפו, שבשליטת קבוצת גאון וקבוצת זבידה, פרסמה אמש לאחר סיום המסחר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008.

את הרבעון השלישי של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 10.5% בהכנסות, אשר הסתכמו ב-214.2 מיליון שקל לעומת 193.94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-575.2 מיליון שקל, גידול של 13.4% בהשוואה להכנסות של 507.35 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-82 אלף שקל, לעומת 5.43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 98.48%. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רשמה החברה רווח נקי של 10.31 מיליון שקל, ירידה של 33.5% בהשוואה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות המימון נטו הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-9.98 מיליון שקל לעומת 2.75 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נובעת, בין היתר, בשל העלייה במדד המחירים לצרכן אשר גרמה להוצאות מימון גבוהות בגין אגרות החוב של החברה, הצמודות למדד.

ב-12 באוקטובר הודיעה החברה על רכישה עצמית של אגרות החוב שלה בהיקף של עד 31 מיליון שקל. עד למועד פרסום הדו"חות השלימה החברה, דרך חברה בת שבבעלותה, רכישות אג"ח בהיקף של כ-9.624 מיליון שקל. בעקבות רכישת האג"ח צופה החברה כי יירשם רווח הון כבר ברבעון הרביעי של 2008.

הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו ב-72.29 מיליון שקל לעומת 59.09 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2007, גידול של 22.33%. העלייה בהוצאות החברה נובעת, בין היתר, מפתיחתם של 3 סניפים חדשים ומכניסה לפעילויות חדשות, כמו גם מעלייה בהוצאות שכ"ד, התייקרות במחירי הדלקים והחשמל ועלייה בהוצאות כרטיסי אשראי בשל הגידול בשימוש באמצעי תשלום זה על ידי הלקוחות.

נוסף על כך, חלה עלייה בהוצאות הפרסום, בעלויות השכר בסניפים ובעלויות הלוגיסטיקה בשל ההיערכות לעונת החגים, כאשר ההוצאות במסגרת היערכות זו נזקפו במלואן במהלך הרבעון השלישי בעוד שהחגים חלו במהלך הרבעון השלישי (ראש השנה) והרביעי (סוכות) יחדיו. לפיכך, חלק מההכנסות בגין תקופת החגים ייזקף ברבעון הרביעי.

ההון העצמי של החברה הסתכם בתום הרבעון השלישי ב-26.55 מיליון שקל לעומת גירעון של 18.57 מיליון שקל בתום הרבעון המקביל אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד