אייס אוטו דיפו נפגעה מזינוק בהוצאות מימון: הרווח הנקי התכווץ ב-98% ברבעון
קבוצת אייס אוטו דיפו, שבשליטת קבוצת גאון וקבוצת זבידה, פרסמה אמש לאחר סיום המסחר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008.
את הרבעון השלישי של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 10.5% בהכנסות, אשר הסתכמו ב-214.2 מיליון שקל לעומת 193.94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-575.2 מיליון שקל, גידול של 13.4% בהשוואה להכנסות של 507.35 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-82 אלף שקל, לעומת 5.43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 98.48%. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רשמה החברה רווח נקי של 10.31 מיליון שקל, ירידה של 33.5% בהשוואה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון נטו הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-9.98 מיליון שקל לעומת 2.75 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נובעת, בין היתר, בשל העלייה במדד המחירים לצרכן אשר גרמה להוצאות מימון גבוהות בגין אגרות החוב של החברה, הצמודות למדד.
ב-12 באוקטובר הודיעה החברה על רכישה עצמית של אגרות החוב שלה בהיקף של עד 31 מיליון שקל. עד למועד פרסום הדו"חות השלימה החברה, דרך חברה בת שבבעלותה, רכישות אג"ח בהיקף של כ-9.624 מיליון שקל. בעקבות רכישת האג"ח צופה החברה כי יירשם רווח הון כבר ברבעון הרביעי של 2008.
הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו ב-72.29 מיליון שקל לעומת 59.09 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2007, גידול של 22.33%. העלייה בהוצאות החברה נובעת, בין היתר, מפתיחתם של 3 סניפים חדשים ומכניסה לפעילויות חדשות, כמו גם מעלייה בהוצאות שכ"ד, התייקרות במחירי הדלקים והחשמל ועלייה בהוצאות כרטיסי אשראי בשל הגידול בשימוש באמצעי תשלום זה על ידי הלקוחות.
נוסף על כך, חלה עלייה בהוצאות הפרסום, בעלויות השכר בסניפים ובעלויות הלוגיסטיקה בשל ההיערכות לעונת החגים, כאשר ההוצאות במסגרת היערכות זו נזקפו במלואן במהלך הרבעון השלישי בעוד שהחגים חלו במהלך הרבעון השלישי (ראש השנה) והרביעי (סוכות) יחדיו. לפיכך, חלק מההכנסות בגין תקופת החגים ייזקף ברבעון הרביעי.
ההון העצמי של החברה הסתכם בתום הרבעון השלישי ב-26.55 מיליון שקל לעומת גירעון של 18.57 מיליון שקל בתום הרבעון המקביל אשתקד.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
