עלייה של כ-70% בחיבור לאינטרנט בישראל בין 2004 ל-2007. 55% מקניות המזון בארץ נערכות ברשת שיווק

כך עולה מנתוני הלמ"ס להוצאות משקי בית בישראל. הקטגוריה המועדפת לקנייה בחו"ל ובדיוטי פרי היא תכשיטים ושעונים עם הוצאה של 6.4% מסך ההוצאה בקטגוריה
משה בנימין |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ב') נתונים מסקר הוצאות משק הבית לשנת 2007. ע"פ הנתונם, אחוז השינוי הריאלי בהוצאה בישראל נאמד ב-3.5%. ההוצאה הממוצעת לתצרוכת במשק בית בישראל עומדת על 11,584 בחודש.

מן הסקר עולה עוד, כי מהשוואה בין חמשת העשירונים בישראל (לפי הכנסה) עולה כי העשירים, הממוקמים בחמישון העליון מוציאים הכי הרבה מסל ההוצאות הכללי על תחבורה ותקשורת, כ-4286 שקלים. זאת מתוך הוצאה כוללת לתצרוכת של 17,951 שקלים לחודש.

בעשירונים התחתונים ההוצאה הגבוהה ביותר מופנית למזון. כ-1685 שקלים, מתוך הוצאה כוללת של 7,086 לחודש. רשתות השיווק שולטות ללא עוררין בהוצאה לתצרוכת של משקי הבית כאשר הם מרכזים כ-55% מההוצאה למזון. 67.5% מההוצאה על צרכי משק בית שונים (כלי נקיון וכד'), 67.5% נוספים יוצאים ברשתות השיווק על מוצרים אישיים ומוצרי קוסמטיקה.

תחום שבו רשתות השיווק לא קוטפות את חלק הארי הם כלי המטבח והבית, עם הוצאה של כ-50% בחניות המיועדות לכך והוצאה של 41% ברשתות השיווק.

חנויות הדיוטי ופרי והקניות בחו"ל בולטות בעיקר בהוצאה של משקי הבית בישראל בקטגוריות של תכשיטים ושעונים, עם 6.4% ומוצרי בידור ואלקטרוניקה - 3.4% ומחשבים ואביזרים נלווים, עם 2.9%.

בין השנים 2004 ל-2007 חלו כמה שינויים באחוזי הבעלות על מוצרים בני קיימה. הבולט שבהם הוא העלייה הדרמטית מ-35.3% ל-59.3% במספר המנויים לאינטרנט. עלייה של כ-70%. שינוי בולט נוסף נמצא באחזקת הציבור בשני מכשיר פלאפון ומעלה, עם שינוי של כ-20%, מ-59.2% ל-64%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה