יפעת: רשתות השיווק מובילות את הפרסום באפריל עם 10 מיליון דולר

חודש אפריל תחת השפעת חג הפסח מביא להוצאה חריגה וגבוהה של 10 מיליון דולר (ריאלי) ברשתות השיווק; הקמפיין המוביל היה של YES/בזק
משה בנימין |

דירוג הפרסום המאוחד של 'יפעת בקרת פרסום' לחודש אפריל 2008 במחירים ריאליים קובע: קטגוריית הפרסום המובילה: רשתות שיווק; המפרסם המוביל: קבוצת שטראוס; המותג המוביל: סופרפארם; הקמפיין המוביל: YES/בזק.

10% מהוצאת רשתות השיווק הולך לאינטרנט

קטגוריית הפרסום המובילה הייתה רשתות השיווק, כמובן. חודש אפריל היה ללא ספק תחת השפעת חג הפסח, ולראיה- ההוצאה החריגה לפרסום של קטגוריית רשתות השיווק: כ- 10 מליון דולר במחירים ריאלים, כ- 4.5% מסכום זה - 450,000 דולר - הופנה לפרסום ברשת.

סופר-פארם התבשמה לכבוד החג

כמה מותגים בלטו בפרסום לקראת החג: הראשון היה סופרפארם, שהוציאו כ- 1.5 מליון דולר תוך כדי שמיתגו עצמם מחדש, ויצאו במבצע בשמים נרחב ב- 200 שקל באמצעות באומן בר ריבנאי. סופרפארם גם בלטו בפרסום ברשת באמצעות NEXT IN, על ידי הקצאת 7% מתקציב הפרסום לבאנרים, עם שת"פ עם התוכנית "הישרדות" ומבצע זכיה בלנדרובר.

במקומות 2 ו-3 שופרסל והמשביר החדש לצרכן

המותג השני בגודלו בקטגוריית רשתות שיווק באפריל היה רשת שופרסל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.4 מליון דולר. לאינטרנט הקצו בשופרסל כ- 9% מתקציב הפרסום שלהם ופרסמו תחת הסלוגן "פסח ענק בשופרסל" באמצעות גיתם BBDO.

המותג השלישי בגודלו בקטגוריית רשתות השיווק היה המשביר החדש לצרכן שחזר לפרסם במלוא הקיטור, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.1 מליון דולר.

"זה רק נראה יקר" - אבל אכן H&O הוציאו הכי הרבה

כיאה לחג הפסח, גם קטגוריית הביגוד מככבת בפרסום ומתמקמת במיקום השני המכובד עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 5.5 מליון דולר, שכ- 6.5% ממנה הופנה לפרסום ברשת.

המותג הבולט בפרסום הוא H&O עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 800 אלף דולר, תחת הסלוגן הקבוע: "זה רק נראה יקר", והפרזנטורית גלית גוטמן. משרד הפרסום היה באומן בר ריבנאי וסאצ'י אינטראקטיב.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בשנים האחרונות הפך חג הפסח לעוגן למכירת בישום, ולראיה מיקומו הגבוה של תת ענף בשמים, הממוקם במקום השביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2.2 מליון דולר, ופרסום של יותר מ- 40 מותגים".

יעקובי הוסיף כי "עובדה בולטת נוספת בדירוג החודש הוא מיקומו הנמוך של תת ענף קרנות, מקום שישה עשר בלבד, פועל יוצא למצבו העגום של שוק ההון בחודשים האחרונים".

שטראוס: ה- DESIRE להוציא 2.7 מיליון דולר באפריל

את טבלת המפרסמים מובילה קבוצת שטראוס עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2.7 מליון דולר, כש- 5% מהם הופנו לפרסום באינטרנט.

המותגים הבולטים של שטראוס בפרסום היו מגנום DESIRE באמצעות ראובני פרידן, צ'יטוס עם אומגה 3 באמצעות שלמור אבנון עמיחי וגבינת סקי החדשה בטעמים.

פלאפון חוגגת ברשת: מפנה 16% מתקציב הפרסום לאון ליין

המפרסמת הסלולארית הבולטת החודש היא פלאפון הממוקמת במקום הרביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.3 מליון דולר שמתוכם הופנו 16% לפרסום ברשת. פלאפון מפרסמת באמצעות באומן בר ריבנאי את מבצע טלפון דור שלישי ומדפסת מתנה, ובאמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי וגריי אינטראקטיב את FAMILY FUN בפארק עם שלל מופעים.

הקמפיינים המושקעים ביותר באפריל - באנרים

1. בזק - "העלה תמונה שלך, הצטרף לחמישייה המנצחת" - 213,720 דולר

2. פלאפון - FAMILY FUN -בפארק" - 205,137 דולר

3. אתר USHOP - מהיום זה פשוט - לקנות באמריקה - 178,294 דולר

הקמפיינים המושקעים ביותר באפריל - אופ-ליין

1. דנה אינטרנשיונל ונמלטים - YES STARS סדרות - 765,181 דולר

2. קוקה קולה - חג שמח ממשפחת קוקה קולה - 717,538 דולר

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת

מדד המחירים לצרכן היה בהתאם לתחזיות. בכמה עלה שכר הדירה, כמה עולה דירה ממוצעת, מה קרה במדד תשומות הבנייה והאם הריבית תרד? ביזפורטל עושה לכם סדר

תמיר חכמוף |



הריבית צפויה לרדת


מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה ב-0.5% - בהתאם להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (ספטמבר 2025 לעומת ספטמבר 2024) עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.5%.  עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות שעלו ב-3.9%, הלבשה והנעלה שעלה ב-3.0%, מזון שעלה ב-1.4%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-0.9%, בריאות שעלה ב-0.5%, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.4% ושכר דירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שירד ב-1.7% ושירותי דיור בבעלות הדיירים שירד ב-0.9%.

המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. המדד הנוכחי משאיר אותה בטווח. הסביבה האינפלציונית המתגבשת ביעדי בנק ישראל עשויה בסבירות גבוהה להשפיע על החלטת הריבית הקרובה ב-24 בנובמבר. לצד הירידה בשער הדולר שלוחצת את האינפלציה למטה ושיפור בתנאי המשק, וגם בצד הירידה בתשואות האג"ח שמשקפות כבר הורדת ריבית בפועל, נראה שבנק ישראל יוריד את הריבית.

מה שעלול לקלקל את הורדת הריבית זו ההערכה מחודשת בוול סטריט לגבי הריבית בארה"ב. הסבירות להורדת ריבית בדצמבר ירדה והחשש הוא שבנק ישראל שעוקב אחרי הפד' ידחה את הורדת הריבית בהסבר שגם בעולם ובמיוחד בארה"ב עדיין לא מורידים את הריבית מחשש בין היתר לחזרתה של האינפלציה. 

זה לא המצב אצלנו. האינפלציה בשליטה וצריך גם להזכיר שהציבור סובל מאוד מריבית שגבוהה ממה שצריך להיות בהינתן נתוני הכלכלה. האינפלציה, צמיחה, גירעון, שער הדולר, הבורסה, שערי אגרות החוב, ריבית אגרות החוב, כל הנתונים האלו מבטאים ריבית נמוכה יותר, והתעקשות להשאיר אותה, תהיה מעבר לפגיעה בציבור, בלבול גדול למשקיעים.  

בנק ישראל עצמו צופה ירידה של 0.75% בריבית בטווח של שנה, ונראה שהפעם למרות האיתות מוול סטריט ומהפד', הוא יחליט להוריד את הריבית. 

מתקן להשבת פסולת לאנרגיה, קרדיט: גרוקמתקן להשבת פסולת לאנרגיה, קרדיט: גרוק

בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת

3 הצעות נתקבלו במכרז בינלאומי ראשון מסוגו בישראל להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת שיוקם בנאות חובב ויטפל בכ-300 אלף טון פסולת בשנה


הדס ברטל |

במסגרת יוזמה תקדימית של משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה הוגשו 3 הצעות: חברת אלקטרה, קבוצת דניה-משאב אנרגיה וקבוצת שפיר-בלוג'ן-דקל, כאשר כל קבוצה כוללת שותף בינלאומי, שהוא מומחה עולמי בתחום השבת האנרגיה, האחראי על הטמעת הידע והטכנולוגיה הדרושים להקמת המתקן. לכאשר יוקם, המתקן אמור לטפל בכ-300 אלף טון פסולת ולייצר אנרגיה בהספק של כ-30 מגה ואט לתקופה של כ-25 שנה, שלאחריה יועבר המתקן לבעלות המדינה.

במסגרת הפרויקט, המקודם בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1895 מאוקטובר 2022, אושרה תכנית לתשתית לאומית (תת"ל 107) להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת בנאות חובב. מדובר במתקן הראשון מסוגו בישראל לטיפול בפסולת, אשר כולל מתקן למיון הפסולת, שיפריד את הפסולת לרכיבים שניתנים למיחזור. השאריות שלא ניתן למחזר אותן, יישרפו לצורך ייצור קיטור, שיפעיל טורבינה ויפיק כ-30 מגה-ואט חשמל. המתקן יוקם ויופעל בהתאם לדירקטיבה האירופית העדכנית המחמירה להשבת אנרגיה מפסולת משנת 2019, כנהוג במאות מתקנים עירוניים דומים באירופה, תוך יישום התקנים והטכנולוגיות הסביבתיים המתקדמים בעולם.

בישראל, כ-80% מהפסולת מוטמנת, כאשר הטמנת פסולת היא הפתרון הנחות והמזהם ביותר, כאשר הפסולת המוטמנת משחררת לאוויר גז מתאן, אחד מגזי החממה המזהמים ביותר- פי 2.5 מפחמן דו חמצני שנפלט ממכוניות. האתר הגדול ביותר להטמנת פסולת הוא אתר דודאים שנמצא בקירוב לבסיס חיל האוויר בחצרים ובעבר הועלו תלונות כי הפסולת באתר מושכת אליה אלפי ציפורים שמחפשות מזון באתר ומסכנות את מטוסי החיל. מציאות זו מחייבת מציאת חלופות בדחיפות, כאשר מדיניות המשרד להגנת הסביבה מכוונת לצמצום ייצור הפסולת, להגדלת כמויות הפסולות המועברות למחזור ולצמצום ההטמנה. השלמת שלב הגשת ההצעות במכרז מהווה ציון דרך חשוב בקידום חלופות מתקדמות להטמנת הפסולת, שיהוו חלק חשוב ממערך של פעולות ומתקנים ליצירת משק פסולת סביבתי ומתקדם כנהוג במדינות מתקדמות אחרות.

המתקן יספק שירותי טיפול פסולת למחוז דרום בלבד. במסגרת הסכם חתום בין עיריית באר שבע למדינה, סוכם כי כלל הפסולת העירונית המיוצרת בעיר, תעבור לטיפול במתקן זה. המתקן צפוי לחתום על הסכמים דומים עם רשויות מקומיות נוספות. המכרז יציע חסכון בעלויות השינוע לרשויות המקומיות שישתמשו בו ויצמצם באופן ניכר את העלויות הסביבתיות. מתקני השבת אנרגיה מטפלים בשאריות הפסולת שאינה ניתנת למחזור באופן סביבתי יותר משיטת ההטמנה הנהוגה כיום. יישום מדיניות של טיפול בפסולת, המשלבת הגדלת המחזור והשבה לאנרגיה תגרום לצמצום ההטמנה, הפחתת המפגעים הנגרמים ממנה ולשיפור ברווחת ואיכות חייהם של התושבים. המתקן הראשון בנאות חובב מהווה חלוץ מרשת של מתקני תשתית מסוגים שונים שאגף החשב הכללי והמשרד להגנת הסביבה מקדמים, בשיתוף השלטון המקומי והאזורי בכל רחב הארץ.

המכרז נוהל בשיטת PPP (Public Private Partnership) על ידי ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקטי BOT בתחום הפסולת בראשות הגב' אושרת דוד, סגנית בכירה לחשב הכללי לתחום התשתיות, ובהשתתפות נציגי משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, והחברה הממשלתית ענבל, ובשיתוף פעולה ובתיאום עם עיריית באר שבע. המתקן ימומן מכספי קרן הניקיון בניהול המשרד להגנת הסביבה.