יפעת: רשתות השיווק מובילות את הפרסום באפריל עם 10 מיליון דולר
דירוג הפרסום המאוחד של 'יפעת בקרת פרסום' לחודש אפריל 2008 במחירים ריאליים קובע: קטגוריית הפרסום המובילה: רשתות שיווק; המפרסם המוביל: קבוצת שטראוס; המותג המוביל: סופרפארם; הקמפיין המוביל: YES/בזק.
10% מהוצאת רשתות השיווק הולך לאינטרנט
קטגוריית הפרסום המובילה הייתה רשתות השיווק, כמובן. חודש אפריל היה ללא ספק תחת השפעת חג הפסח, ולראיה- ההוצאה החריגה לפרסום של קטגוריית רשתות השיווק: כ- 10 מליון דולר במחירים ריאלים, כ- 4.5% מסכום זה - 450,000 דולר - הופנה לפרסום ברשת.
סופר-פארם התבשמה לכבוד החג
כמה מותגים בלטו בפרסום לקראת החג: הראשון היה סופרפארם, שהוציאו כ- 1.5 מליון דולר תוך כדי שמיתגו עצמם מחדש, ויצאו במבצע בשמים נרחב ב- 200 שקל באמצעות באומן בר ריבנאי. סופרפארם גם בלטו בפרסום ברשת באמצעות NEXT IN, על ידי הקצאת 7% מתקציב הפרסום לבאנרים, עם שת"פ עם התוכנית "הישרדות" ומבצע זכיה בלנדרובר.
במקומות 2 ו-3 שופרסל והמשביר החדש לצרכן
המותג השני בגודלו בקטגוריית רשתות שיווק באפריל היה רשת שופרסל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.4 מליון דולר. לאינטרנט הקצו בשופרסל כ- 9% מתקציב הפרסום שלהם ופרסמו תחת הסלוגן "פסח ענק בשופרסל" באמצעות גיתם BBDO.
המותג השלישי בגודלו בקטגוריית רשתות השיווק היה המשביר החדש לצרכן שחזר לפרסם במלוא הקיטור, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.1 מליון דולר.
"זה רק נראה יקר" - אבל אכן H&O הוציאו הכי הרבה
כיאה לחג הפסח, גם קטגוריית הביגוד מככבת בפרסום ומתמקמת במיקום השני המכובד עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 5.5 מליון דולר, שכ- 6.5% ממנה הופנה לפרסום ברשת.
המותג הבולט בפרסום הוא H&O עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 800 אלף דולר, תחת הסלוגן הקבוע: "זה רק נראה יקר", והפרזנטורית גלית גוטמן. משרד הפרסום היה באומן בר ריבנאי וסאצ'י אינטראקטיב.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בשנים האחרונות הפך חג הפסח לעוגן למכירת בישום, ולראיה מיקומו הגבוה של תת ענף בשמים, הממוקם במקום השביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2.2 מליון דולר, ופרסום של יותר מ- 40 מותגים".
יעקובי הוסיף כי "עובדה בולטת נוספת בדירוג החודש הוא מיקומו הנמוך של תת ענף קרנות, מקום שישה עשר בלבד, פועל יוצא למצבו העגום של שוק ההון בחודשים האחרונים".
שטראוס: ה- DESIRE להוציא 2.7 מיליון דולר באפריל
את טבלת המפרסמים מובילה קבוצת שטראוס עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2.7 מליון דולר, כש- 5% מהם הופנו לפרסום באינטרנט.
המותגים הבולטים של שטראוס בפרסום היו מגנום DESIRE באמצעות ראובני פרידן, צ'יטוס עם אומגה 3 באמצעות שלמור אבנון עמיחי וגבינת סקי החדשה בטעמים.
פלאפון חוגגת ברשת: מפנה 16% מתקציב הפרסום לאון ליין
המפרסמת הסלולארית הבולטת החודש היא פלאפון הממוקמת במקום הרביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.3 מליון דולר שמתוכם הופנו 16% לפרסום ברשת. פלאפון מפרסמת באמצעות באומן בר ריבנאי את מבצע טלפון דור שלישי ומדפסת מתנה, ובאמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי וגריי אינטראקטיב את FAMILY FUN בפארק עם שלל מופעים.
הקמפיינים המושקעים ביותר באפריל - באנרים
1. בזק - "העלה תמונה שלך, הצטרף לחמישייה המנצחת" - 213,720 דולר
2. פלאפון - FAMILY FUN -בפארק" - 205,137 דולר
3. אתר USHOP - מהיום זה פשוט - לקנות באמריקה - 178,294 דולר
הקמפיינים המושקעים ביותר באפריל - אופ-ליין
1. דנה אינטרנשיונל ונמלטים - YES STARS סדרות - 765,181 דולר
2. קוקה קולה - חג שמח ממשפחת קוקה קולה - 717,538 דולר
3. אופנת קסטרו - מעוצב לתשוקה (דו קרב) - 708,152 דולר