יפעת: רשתות השיווק מובילות את הפרסום באפריל עם 10 מיליון דולר
דירוג הפרסום המאוחד של 'יפעת בקרת פרסום' לחודש אפריל 2008 במחירים ריאליים קובע: קטגוריית הפרסום המובילה: רשתות שיווק; המפרסם המוביל: קבוצת שטראוס; המותג המוביל: סופרפארם; הקמפיין המוביל: YES/בזק.
10% מהוצאת רשתות השיווק הולך לאינטרנט
קטגוריית הפרסום המובילה הייתה רשתות השיווק, כמובן. חודש אפריל היה ללא ספק תחת השפעת חג הפסח, ולראיה- ההוצאה החריגה לפרסום של קטגוריית רשתות השיווק: כ- 10 מליון דולר במחירים ריאלים, כ- 4.5% מסכום זה - 450,000 דולר - הופנה לפרסום ברשת.
סופר-פארם התבשמה לכבוד החג
כמה מותגים בלטו בפרסום לקראת החג: הראשון היה סופרפארם, שהוציאו כ- 1.5 מליון דולר תוך כדי שמיתגו עצמם מחדש, ויצאו במבצע בשמים נרחב ב- 200 שקל באמצעות באומן בר ריבנאי. סופרפארם גם בלטו בפרסום ברשת באמצעות NEXT IN, על ידי הקצאת 7% מתקציב הפרסום לבאנרים, עם שת"פ עם התוכנית "הישרדות" ומבצע זכיה בלנדרובר.
במקומות 2 ו-3 שופרסל והמשביר החדש לצרכן
המותג השני בגודלו בקטגוריית רשתות שיווק באפריל היה רשת שופרסל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.4 מליון דולר. לאינטרנט הקצו בשופרסל כ- 9% מתקציב הפרסום שלהם ופרסמו תחת הסלוגן "פסח ענק בשופרסל" באמצעות גיתם BBDO.
המותג השלישי בגודלו בקטגוריית רשתות השיווק היה המשביר החדש לצרכן שחזר לפרסם במלוא הקיטור, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.1 מליון דולר.
"זה רק נראה יקר" - אבל אכן H&O הוציאו הכי הרבה
כיאה לחג הפסח, גם קטגוריית הביגוד מככבת בפרסום ומתמקמת במיקום השני המכובד עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 5.5 מליון דולר, שכ- 6.5% ממנה הופנה לפרסום ברשת.
המותג הבולט בפרסום הוא H&O עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 800 אלף דולר, תחת הסלוגן הקבוע: "זה רק נראה יקר", והפרזנטורית גלית גוטמן. משרד הפרסום היה באומן בר ריבנאי וסאצ'י אינטראקטיב.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בשנים האחרונות הפך חג הפסח לעוגן למכירת בישום, ולראיה מיקומו הגבוה של תת ענף בשמים, הממוקם במקום השביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2.2 מליון דולר, ופרסום של יותר מ- 40 מותגים".
יעקובי הוסיף כי "עובדה בולטת נוספת בדירוג החודש הוא מיקומו הנמוך של תת ענף קרנות, מקום שישה עשר בלבד, פועל יוצא למצבו העגום של שוק ההון בחודשים האחרונים".
שטראוס: ה- DESIRE להוציא 2.7 מיליון דולר באפריל
את טבלת המפרסמים מובילה קבוצת שטראוס עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2.7 מליון דולר, כש- 5% מהם הופנו לפרסום באינטרנט.
המותגים הבולטים של שטראוס בפרסום היו מגנום DESIRE באמצעות ראובני פרידן, צ'יטוס עם אומגה 3 באמצעות שלמור אבנון עמיחי וגבינת סקי החדשה בטעמים.
פלאפון חוגגת ברשת: מפנה 16% מתקציב הפרסום לאון ליין
המפרסמת הסלולארית הבולטת החודש היא פלאפון הממוקמת במקום הרביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.3 מליון דולר שמתוכם הופנו 16% לפרסום ברשת. פלאפון מפרסמת באמצעות באומן בר ריבנאי את מבצע טלפון דור שלישי ומדפסת מתנה, ובאמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי וגריי אינטראקטיב את FAMILY FUN בפארק עם שלל מופעים.
הקמפיינים המושקעים ביותר באפריל - באנרים
1. בזק - "העלה תמונה שלך, הצטרף לחמישייה המנצחת" - 213,720 דולר
2. פלאפון - FAMILY FUN -בפארק" - 205,137 דולר
3. אתר USHOP - מהיום זה פשוט - לקנות באמריקה - 178,294 דולר
הקמפיינים המושקעים ביותר באפריל - אופ-ליין
1. דנה אינטרנשיונל ונמלטים - YES STARS סדרות - 765,181 דולר
2. קוקה קולה - חג שמח ממשפחת קוקה קולה - 717,538 דולר

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

העלייה בירידה: פחות עולים ב-2024, רובם מרוסיה
הלמ״ס פרסמה היום נתונים חדשים על העלייה לישראל בשנה החולפת: ירידה של כשליש נרשמה במספר העולים לעומת 2023, ובהמשך למגמת הירידה מאז 2022 - שנת השיא. מרבית העולים הגיעו מרוסיה וממדינות חבר העמים לשעבר, ורובם השתקעו במרכז הארץ. העולים מבוגרים יותר מהממוצע
באוכלוסייה הכללית בארץ, והם משכילים במיוחד
מספר העולים לישראל ב-2024 הסתכם ב-31,068 בלבד - ירידה של 32.6% לעומת השנה הקודמת, שבה הגיעו 46,069 עולים. מדובר בשנה השנייה ברציפות שבה מספר העולים יורד, אחרי שנת השיא 2022 שבה הגיעו 74,807 עולים, רובם בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. מנתוני הלמ״ס שפורסמו היום עולה כי גם במחצית הראשונה של 2025 נמשכת מגמת הירידה: עד יולי עלו לישראל 11.3 אלף איש בלבד - ירידה חדה של 42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
כ-70.6% מכלל העולים ב-2024 הגיעו ממדינות חבר העמים לשעבר. רוסיה בלטה במיוחד עם 19,091 עולים - יותר מ-60% מכלל העלייה בשנה הזו. מספר העולים מאוקראינה ירד לשפל של שני עשורים עם 948 בלבד, ומבלארוס הגיעו 713. עוד נרשמו 2,864 עולים מארה"ב, 2,004 מצרפת ו-600 מבריטניה. בפילוח לפי יבשות, מרבית העולים הגיעו מאירופה (80.4%), אך נרשמה עלייה קלה בשיעור העולים ממדינות אמריקה ואוקיאניה - 14.1%, לעומת 8.9% ב-2023.
העולים החדשים מבוגרים יותר מהאוכלוסייה הכללית בישראל: הגיל החציוני שלהם הוא 36.4 שנה - גבוה בשש שנים מהממוצע באוכלוסייה (30.4). בקרב העולים רק 16.7% היו ילדים עד גיל 14, לעומת 27.5% בכלל האוכלוסייה. שיעור גילאי העבודה (64-15) הגיע ל-71.8%, לעומת 59.5% באוכלוסייה. יותר משלושה רבעים מהעולים בני 15 ומעלה הגיעו עם 13 שנות לימוד ומעלה, ו-37.9% מתוכם בעלי השכלה של 16 שנות לימוד לפחות. שני שלישים מן העולים עסקו במשלח יד אקדמי לפני עלייתם, בעיקר בתחומי המשפט, החברה והתרבות (28.6%), מדע והנדסה (24.6%) וטכנולוגיות מידע (12.2%).
נשים מהוות את רוב העולים – 52.2% לעומת 47.8% גברים. הגיל החציוני של הנשים גבוה מעט מזה של הגברים - 36.9 לעומת 35.8. רוב העולים בגילאי 15 ויותר הם נשואים - 63.6% מהגברים ו-57.8% מהנשים.
- האנטישמיות דוחפת - עלייה בביקושים לדירות מיהודים בחו"ל
- הנתונים שמוכיחים - הכלכלה הישראלית מתמודדת מצויין עם המלחמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המרכז ותל אביב היו אזורי הקליטה העיקריים של העולים שהגיעו לארץ: ביחד הם משכו יותר ממחצית מהעולים – 17,040 איש (28.2% למחוז המרכז ו-26.7% לתל אביב). אחריהם נמצאים מחוז חיפה (17.3%), ירושלים (10.9%) והדרום (8.9%). בפילוח לפי ערים, בולטת נתניה עם מספר העולים הגבוה ביותר - 4,943 (15.9%), אחריה תל אביב-יפו עם 4,829 (15.5%), חיפה (3,817), ירושלים (2,615) ובת ים (1,940). בנתניה כ-80% מהעולים הגיעו מרוסיה, ואילו בירושלים ובבית שמש בולט שיעור העולים מארה"ב - 37% ו-64%, בהתאמה.