לידר שוקי הון: "ההתחזקות של רמי לוי - פצצה מתקתקת"
"למי שפספס את קרב הסכינים בתקופתה של קלאבמרקט, אל דאגה - אולי תזכו לשידור חוזר..." כך אומרת היום גליה מיכלביץ' מלידר שוקי הון.
רמי לוי פתח לפני כשבוע באופן רשמי סניף של שיווק השקמה בקריות. הפתיחה עוררה עניין רב בקרב הציבור בצפון שזכה בהזדמנות לרכישת סל קניות מוזל במיוחד. עפ"י טענותיו של רמי לוי, סל המוצרים ברשת שיווק השקמה נמכר ב-30% פחות מהסל הנמכר ביתר הרשתות ואנו מעריכים כי סניפים חדשים אף מציעים מוצרים במחירים נמוכים יותר (עד לשלב היכרות והטמעת הסניף בקרב התודעה אצל הלקוחות).
במקביל רמי לוי ממשיך להרחיב את הרשת באזור ירושלים ומודיעין כאשר על הפרק גם פתיחת סניפים נוספים בנתניה, בזיכרון ובנשר. לכל האמור נוסף פרסום ידיעה בעיתונות על ניהול מו"מ לפתיחת סניפי שיווק השקמה בת"א (נכון להיום, אין תגובה על כך מרמי לוי עצמו). חדשה זו מרעישה בייחוד עבור רבוע כחול שנכון להיום בעלת ריכוז גבוה במיוחד של סניפים במרכז ומובילה מהלך נרחב של הורדת מחירים באזור. אולם, גם שופרסל תאלץ להתמודד מול המתחרה החדש לאור תוכנית של פתיחת סניפים רבים באזור במהלך 2008.
"אנו מעריכים כי עד היום מלחמות המחירים בירושלים של הרשתות הגדולות ברמי לוי, התנהלו תחת איזושהי בקרה בכדי שלא לערער את מצב השחקנים בענף (שופרסל ורבוע כחול קיבלו את גזילת נתח השוק של רמי לוי באזור האמור על מנת לשדר עסקים כרגיל ולא להגיע למצב של הפסד ופגיעה בתוצאות הכספיות בחברות). עם זאת, אנו חוששים כי התחזקותו של רמי לוי הינה פצצה מתקתקת בתעשייה. נזכירכם, כי רבוע כחול ושופרסל מיומנות ומשופשפות ויודעות היטב בניהול מלחמות מחירים כאשר הן נדחקות לפינה וטרם נשלפו כל הסכינים."
בשורה התחתונה, אומרת מיכלביץ', "אנו חוששים שהמחירים הנמוכים שיציע רמי לוי בסניפים החדשים והמיתוג החזק כרשת דיסקאונט, יגררו את שאר הרשתות לפעולה דומה ואף תקיפה יותר משראינו בעבר בכדי לקטוע באיבה את התרחבות רשת שיווק השקמה. מעבר להערכותינו לפגיעה קשה ברמי לוי שיוצא מול הענקים בתעשייה, אנו צופים כי הורדת המחירים בסניפי שופרסל ורבוע כחול, המתחרים בשיווק השקמה, יפגעו בתוצאות הכספיות של הרשתות כבר בעתיד הקרוב ומהוות חדשות שליליות לחברות בענף."