שוב פקיעה סוערת: "השחקנים היו עסוקים בהישרדות - העליות בניו-יורק טרפו את הקלפים"

כך נמסר מחדר המסחר של קריפטונייט. "ראינו לחץ גדול מאוד של מוכרים, החוזה לחודש פברואר פתח ב-1090 ואילו השוק כיוון לפקיעה ב-1040, מישהו היה חייב להיפטר מסחורה"
יוסי פינק |

"הפקיעה הבוקר אופיינה יותר מכל דבר בהישרדות" כך אומרים הבוקר בבית ההשקעות קריפטונייט, המתמחה בסחר בנגזרים ובאופציות מעו"ף. "אמש הייתה היסטריה כללית בשווקים והשחקנים חיפשו כיצד לשרוד. ככל הנראה היה פחד מפקיעה מאוד נמוכה, אך הסגירה החיובית בניו יורק טרפה את הקלפים".

"אתמול בסביבות הצהריים, כשהשוק התפרק וירד ממינוס 1.7% למינוס של יותר מ-5% נוצר לחץ היסטרי לסגור את פוזיציות השורט של מוכרי הפוטים. לחץ זה התבטא ברכישה מסיבית של פוטים. דבר שגרר עלייה דרמטית בסטיות התקן לרמה של כמעט 60 במקביל לזינוק במחירי הפוטים. למעשה נוצרה כאן לחיצה של השורטיסטים, שנזדעקו לסגור פוזיציות ולשרוד".

כך או כך, בקריפטונייט מסבירים כי הבוקר נפתח כשהחוזה הסינטטי התחיל ברמה של 1090 נקודות בעוד מדד הפקיעה התיאורטי (נכס הבסיס מניות ת"א 25) הראה על 1040 – 1050 נקודות. "במצב כזה, השחקנים מוכרים חוזה סינטטי וקונים את מניות המעו"ף וחלק נכבד מהשחקנים אכן עשה זאת".

בקריפטונייט מסבירים כי הפער הגדול בין הספוט לסינטטי נוצר מאחר והשחקנים חשבו בבוקר שהשוק יפתח בעליות שערים, וזאת על רקע הסגירה החיובית אמש בניו יורק ובמזרח אסיה. "בפועל" אומרים בקריפטונייט הגיעו מוכרים לשוק ונוצר פער ארביטראז' בין החוזה לבין המניות, הספוט.

פער זה החזיק מעמד עד שברגע הפקיעה, בשעה 09:49 הפער עמד על 7 נקודות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.