מגדל: דן רכב תמשיך לצמוח למרות הרפורמה בליסינג

מעריכים כי במידה ותבוטל הרפורמה או תבוצע באופן חלקי צפוי אפסייד משמעותי למניות חברות הליסיניג והשכרת הרכבים. מעניקים למניה מחיר יעד של 36.4 שקל - גבוה ב-30% ממחיר השוק
דותן לוי |

"אנו סבורים שהרפורמה הצפויה בשוק הליסינג, גם אם תתקבל במתכונתה הנוכחית, תביא לפגיעה מוגבלת בהיקפה על שוק הליסינג", כך פותחים האנליסטים במגדל שוקי הון את סקירתם הראשונית למניית דן רכב. לדבריהם, דווקא חוסר הוודאות סביב הרפורמה, הופכים את מגזר הליסינג וההשכרה בכלל וחברת דן רכב בפרט למעניינים. להערכתם, מניית החברה אטרקטיבית ונסחרת מתחת לשווייה הכלכלי.

במגדל אומרים, כי השפעת הרפורמה תתבטא אמנם בקיטון ההכנסות של חברות הליסיניג, אך ההבדל כפי שהם רואים זאת הוא שבמקרה שהרפורמה תתקבל במלואה הם מעריכים down-side מוגבל בלבד, ואילו ביטול הרפורמה, או רפורמה חלקית עשוי להעניק side – up גבוה למניות אלו.

בין הפרמטרים החיוביים של דן מציינים במגדל את הזיכיון למותג Avis, מותג השכרת הרכב מס' 2 בעולם, עליו חתומה החברה עד שנת 2017. כ -22% מהכנסות וכ- 19% מהרווח התפעולי הינם מהשכרת רכבים לזמן קצר. חשוב לציין, כי הכנסות אלו מושפעות בעיקר מהצמיחה בפעילות המגזר העסקי, שגשוג התיירות ומוניטין החברה. החשיפה של המגזר לביקוש לרכבי ליסינג מועטה (כנותן שירות לציי ליסינג התפעולי).

פרמטר חיובי נוסף, הוא צמיחה חזקה של פעילות הליסינג התפעולי. התוצר העסקי עלה ברבעון הראשון של שנת 2007 בשיעור של 6.5% בחישוב שנתי. צמיחת הסקטור העסקי מתבטאת בגידול של כ- 19% בהזמנות רכבי ליסינג בשנת 2006 לעומת שנת 2005, וגידול של כ -13% במספר לקוחות הליסינג נכון לסוף 2006.

בנוסף, משרד האוצר החל להפחית באופן מדורג על פני 5 שנים את מס הקניה על כלי רכב החל מדצמבר 2005 (הפחתה משיעור של 95% לשיעור של 89% בעבור רכב פרטי) והפחתתו המדורגת עד 72% בינואר 2010. להערכתם, לא תהיה להפחתת מיסי הקניה כל השפעה על הביקוש לרכבי ליסינג לאורך זמן. יש לציין כי הפחתת מס הקניה מגדילה את הפחת הכלכלי בגין רכבים שנרכשו טרם ההפחתה.

לאור כל זאת, מעניקים האנליסטים המלצת קניה למניה במחיר יעד של 36.4 שקל למניה (דיסקאונט של כ- 30% על מחיר השוק) . כמו כן, נראה כי צפוי רבעון שני חזק לחברות הליסינג בעקבות צמיחה חזקה במסירות רכבים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה