"החשש מחריגה ממסגרת האשראי עם המשך הלחימה הגביר את השימוש בצ'קים"
העלייה בצריכה עם היציאה ממשבר הקורונה לוותה בשימוש בהיקף נרחב יותר בצ'קים בחסות מחנק האשראי שיצרה התפרצות הנגיף - כך לפי מחלקת המחקר חברת ERN סליקת תשלומים. השנה, מבצע הלחימה "שומר החומות" מול רצועת עזה התנהל במהלך השבוע שלפני חג השבועות, מה שהביא לירידה במספר העסקאות בצ'קים, אולם הממוצע לעסקה ששולמה באמצעות צ'ק היה גבוה מבתקופה המקבילה. "הסיבה לכך, ככל הנראה, היא החשש של הישראלים מחריגה אפשרית ממסגרת האשראי במידה והלחימה תימשך זמן ארוך מהצפוי", אומר מנכ"ל ERN שי פרמינגר.
בחברה מסבירים את העלייה בשימוש בצ'קים בצורך לפרוס עסקאות לתשלומים מבלי לשלם ריבית ומבלי "לסתום" את המסגרות האשראי בבנק או בחברות כרטיסי האשראי. בעוד שלפי נתונים שמפרסמים ב-ERN מפברואר ועד לתחילת הלחימה הייתה עליה של 30% בכמות העסקאות בצ'קים לעומת התקופה המקבילה, ובשבוע הלחימה, שהוא אם כן השבוע שלפני חג השבועות, כבר נרשמה ירידה של 25.8%.
מניתוח לחלוקה גיאוגרפית עולה, כי באזור הדרום חלה הירידה הגדולה ביותר בכמות העסקאות שבוצעו במהלך החג השנה, כ-31.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. באזור המרכז ניתן לראות ירידה של 16.94% ובצפון ירידה של 33.09% בכמות העסקאות ביחס לתקופה אשתקד. עוד במהלך אותו שבוע, בענף הסופרמרקטים ניתן לראות כי חלה ירידה של 17% בכמות העסקאות אך עליה של 6.66% בגובה העסקה. בענף ההנעלה ירידה של 34.27% בכמות העסקאות ועליה של 21.24% בגובה העסקה. גם בענף הביגוד ניתן לראות ירידה של 34.27% בכמות העסקאות ועליה של 6.43% בגובה העסקה.
"הישראלים העדיפו להישאר בבתיהם", ממשיך פרינגר בהתייחסותו לתקופת הלחימה, "אך כאשר הם יצאו לקניות הם ריכזו את רכישותיהם והגדילו את סכום העסקה הממוצעת והעדיפו להשתמש באמצעי תשלום שאינם תופסים מסגרת אשראי". "בחלק ניכר ממשקי הבית בישראל הצ'ק הוא אמצעי התשלום משמעותי. לכ-16% ממשקי הבית אין כלל כרטיס אשראי, כשבמגזר הערבי הנתון מטפס ל-51%", הוא מוסיף ומסביר "וזאת ממספר טעמים: הרגלי צריכה, הגבלות של הבנק, מצב סוציו-אקונומי ומסגרות אשראי נמוכות, מה שהופך את השימוש בצ'קים לאמצעי התשלום העיקרי".
מנתונים שנאספו על ידי ERN עולה כי בשנת 2020 היקף השימוש בצ'קים עמד על סכום של 784 מיליארד שקלים. "שימוש בצ'קים בישראל הוא שכיח יותר ממה שנדמה לנו", טוען המנכ"ל. "השימוש בהמחאות בישראל שכיח גם בעסקים גדולים. הרבה מאתנו סבורים, ולא בצדק, שאנחנו משלמים בהמחאות לבעל הדירה, לחוג של הילד או לבעלי עסקים קטנים. למעשה, היום כמעט כל הרשתות הגדולות בענפים שונים (ביניהם מזון, אופנה ועוד) מאפשרים תשלום בהמחאות. כך למשל היקף השימוש בצ'קים בקמעונאות עמד על כ 120 מיליארד שקל בשנת 2020".
- 1.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 24/05/2021 05:38הגב לתגובה זו
דיסקונט "הארנק הירוק" (דיסקונט)"הארנק הירוק" של דיסקונט - מה הוא נותן לכם?
שירות שלקוחות הבנק - רכישות דרך האפליקציה במקומות מסוימים בהנחה של 10%
דיסקונט משיק את "הארנק הירוק" - שירות חדש באפליקציית דיסקונט שמאפשר ללקוחות לבצע רכישות וליהנות מהשתתפות הבנק ב- 10% מסכום הרכישה. השירות הזה ניתן ללקוחות הבנק ולמצטרפים חדשים, ומאפשר לבצע רכישות גדולות, במגוון בתי עסק וליהנות מהשתתפות ב-10% מסכום הרכישה, בכל עסקה, כולל כפל מבצעים. המטרה של דיסקונט לספק ללקוחות הנחות ברכישות גדולות - טיולים לחו"ל, מוצרי חשמל ריהוט ועוד.
"זה מהלך ייחודי של הבנק, המביא עימו בשורה אמיתית לצרכנים", אומרים בדיסקונט, "הארנק הירוק יסייע ללקוחות לממן את ההוצאות הגדולות ויהפוך את הרכישות המשמעותיות של משקי הבית למשתלמות יותר".
התשלום באמצעות הארנק הירוק מיועד לעסקאות החל מסכום של 3,000 שקל ועד 50,000 ש"ח במצטבר, לתקופה של חצי שנה, כך שכל חצי שנה, יוכל הלקוח ליהנות מהשתתפות בהיקף של בין 300 שקל ועד 5,000 שקל. רשימת העסקים בהם השירות יפעל אינה ארוכה מדי אך כלולים בה חברות כמו ארקיע, נגב קרמיקה, מיטות הולנדיה, עגליס, ביתילי ועוד. את הרשימה המלאה ניתן למצוא באפליקציית דיסקונט.
השימוש בארנק כולל תהליך הצטרפות דיגיטלי פשוט באפליקציית דיסקונט במסגרתו יקבל כל לקוח קוד מימוש קבוע (בדומה לאמצעי תשלום אחרים), אותו יוכל להציג בחנויות או באתרים, אצל הספקים השונים, כדי לבצע את הרכישות. לצורך ביצוע עסקה ספציפית, הלקוח יטען את הארנק הירוק, בתשלום אחד מחשבון העו"ש או בפריסה נוחה לתשלומים, באמצעות הלוואה, יקבל אישור מיידי להיקף ההשתתפות של דיסקונט ואת סכום העלות הסופי להשלמת הרכישה. ההשתתפות של הבנק מוצגת בזמן אמת במעמד הטעינה, כחלק מהשירות, וללא צורך בהחזר או זיכוי נפרד.
- דיסקונט: ירידה קלה בתשואה להון ל-13.7%, הרווח הנקי הסתכם ב-1.13 מיליארד שקל
- דיסקונט ונימבל משיקים פתרון דיגיטלי חדש להקדמת תשלומים לעסקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה: לקוח שיבקש לרכוש מוצרי חשמל בעלות של 25,000 שקל, ישלם 22,500 שקלים והבנק ישתתף בתשלום ההפרש בסך 2,250 שקלים.
דיסקונט "הארנק הירוק" (דיסקונט)"הארנק הירוק" של דיסקונט - מה הוא נותן לכם?
שירות שלקוחות הבנק - רכישות דרך האפליקציה במקומות מסוימים בהנחה של 10%
דיסקונט משיק את "הארנק הירוק" - שירות חדש באפליקציית דיסקונט שמאפשר ללקוחות לבצע רכישות וליהנות מהשתתפות הבנק ב- 10% מסכום הרכישה. השירות הזה ניתן ללקוחות הבנק ולמצטרפים חדשים, ומאפשר לבצע רכישות גדולות, במגוון בתי עסק וליהנות מהשתתפות ב-10% מסכום הרכישה, בכל עסקה, כולל כפל מבצעים. המטרה של דיסקונט לספק ללקוחות הנחות ברכישות גדולות - טיולים לחו"ל, מוצרי חשמל ריהוט ועוד.
"זה מהלך ייחודי של הבנק, המביא עימו בשורה אמיתית לצרכנים", אומרים בדיסקונט, "הארנק הירוק יסייע ללקוחות לממן את ההוצאות הגדולות ויהפוך את הרכישות המשמעותיות של משקי הבית למשתלמות יותר".
התשלום באמצעות הארנק הירוק מיועד לעסקאות החל מסכום של 3,000 שקל ועד 50,000 ש"ח במצטבר, לתקופה של חצי שנה, כך שכל חצי שנה, יוכל הלקוח ליהנות מהשתתפות בהיקף של בין 300 שקל ועד 5,000 שקל. רשימת העסקים בהם השירות יפעל אינה ארוכה מדי אך כלולים בה חברות כמו ארקיע, נגב קרמיקה, מיטות הולנדיה, עגליס, ביתילי ועוד. את הרשימה המלאה ניתן למצוא באפליקציית דיסקונט.
השימוש בארנק כולל תהליך הצטרפות דיגיטלי פשוט באפליקציית דיסקונט במסגרתו יקבל כל לקוח קוד מימוש קבוע (בדומה לאמצעי תשלום אחרים), אותו יוכל להציג בחנויות או באתרים, אצל הספקים השונים, כדי לבצע את הרכישות. לצורך ביצוע עסקה ספציפית, הלקוח יטען את הארנק הירוק, בתשלום אחד מחשבון העו"ש או בפריסה נוחה לתשלומים, באמצעות הלוואה, יקבל אישור מיידי להיקף ההשתתפות של דיסקונט ואת סכום העלות הסופי להשלמת הרכישה. ההשתתפות של הבנק מוצגת בזמן אמת במעמד הטעינה, כחלק מהשירות, וללא צורך בהחזר או זיכוי נפרד.
- דיסקונט: ירידה קלה בתשואה להון ל-13.7%, הרווח הנקי הסתכם ב-1.13 מיליארד שקל
- דיסקונט ונימבל משיקים פתרון דיגיטלי חדש להקדמת תשלומים לעסקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה: לקוח שיבקש לרכוש מוצרי חשמל בעלות של 25,000 שקל, ישלם 22,500 שקלים והבנק ישתתף בתשלום ההפרש בסך 2,250 שקלים.
