ניר זיכלינסקי SRI
צילום: אתר החברה
ראיון

"המיזוגים יחזרו כי נראה יותר חברות נקלעות לקשיים"

"את גרעין השליטה באלרון בכלל רצינו לקנות בעצמנו עם עוד משקיעים, ואז הגיעה אריאלי והחליטה לקנות את גרעין השליטה לבד", אומר ניר זיכלינסקי, יו"ר ובעלים של קבוצת SRI המלווה עסקאות מיזוג ורכישה; "יש הרבה קרנות אמריקאיות שמתעניינות בחברות ישראליות"
רוי שיינמן | (1)

עסקת אלרון אלרון -1.4% אריאלי מלפני כמה חודשים, מבטאת לכאורה הזדמנות של קרן אריאלי שרכשה מדסק"ש שזקוקה למזומנים את אלרון שמחזיקה בחברות טכנולוגיה ומכשור רפואי. 

מי שניצח על העסקה הזו הוא ניר זיכלינסקי, הבעלים והיו"ר של קבוצת SRI. שוחחנו עימו על העסקה כדי להבין מה היה מאחורי הקלעים.

מה היה מאחורי הקלעים של עסקת אלרון-אריאלי?

"אנחנו עוסקים בלחולל עסקאות", אומר זיכלינסקי. "הרבה מתחת לרדאר, אבל אלרון הייתה חברה ציבורית. זו עסקה שאנחנו הובלנו מההתחלה, מהחשיבה על לאיזו חברה כדאי להימכר ולמי. לאחר מכן בנינו קבוצת משקיעים בשביל עצמנו, ובמקרה הזה תוך כדי תנועה הגיעה הקרן האמריקאית אריאלי - יש הרבה קרנות אמריקאיות שמתעניינות בישראל ואריאלי היא כזאת. הם אמרו שהם רוצים להיות חלק מזה ובהדרגה העסקה השתנתנה והם קנו את כל גרעין השליטה, 60% מהחברה. קובי נימקובסקי, מיכל מור וחיים כהן עזרו לקדם את העסקה וכן חלק מצוות הבדיקה היו יגאל אונא (סייבר) ואהוד דוידסון (ביומד) שגם הם חלק מהמועדון".

ניר זיכלינסקי, בעלים ויו

ניר זיכלינסקי, בעלים ויו"ר של קבוצת SRI

באיזה שוק אתם רואים מיזוגים ורכישות בקצב גבוה?

"בשוק הביטחוני יש חוסר גדול ביכולות ייצור. החברות הגדולות קודם כל רוצות לספק את הסחורה ולכן פחות חושבות על רכישות, אבל לא מן הנמנע שיהיו רכישות שהמטרה שלהן להגדיל את הייצור. בכל שנה יש טרנדים שונים, בין אם זה הקנאביס, מימון חוץ בנקאי, לוגיסטיקה ועוד. אני מזהה את הטרנדים האלה כי פונים אלינו. בנוגע לשוק הבטחוני אני חושב שבשנתיים-שלוש הקרובות העליות ימשכו כי רואים את הצבר".

איך אתם מזהים חברה שכדאי לה להירכש?

"בישראל תופעה נפוצה היא העברה בין דורית, כלומר האבא מעביר לבן וכן הלאה, אבל בהרבה מפעלים אין את זה והם או מחפשים שותף או להימכר. מהצד השני יש חברות רוכשות שמחפש תעשייה מניבת מזומן, לא חברות בתחילת דרכן, חברות שמהיום הראשון כבר מניבות תזרים. לעשות התאמה בין רוכשת לנרכשת יכול להיות חתיכת סיפור, אבל זה מה שאנחנו עושים"

יש הרבה פחות מיזוגים ורכישות מאשר לפני כמה שנים, מתי תיגמר "התקופה השקטה" הזו?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שירלי 22/09/2024 18:46
    הגב לתגובה זו
    ובסוף קרן אריאלי רכשו את השליטה באלרון. ומשום מה בבורסה אלרון תקועה על 430 אגורות. המשקיעים בארץ דפוקים
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.