ספידווליו נסחרת במכפיל 10 ונערכת לצמוח דרך רכישות - האם היא זולה?
טלי שם טוב, מנכ"לית החברה יחד עם היזם אייל זילברמן, רכשו 4 חברות בשנה האחרונה; שתיים במזרח אירופה; בשיחה עם ביזפורטל מסבירה שם טוב, מה הייחוד של חברת שירותי המידע-תוכנה ולאן הולכים מכאן?
חברת ספידווליו ספידווליו 0% העוסקת באספקת שירותי טכנולוגית מידע, הודיעה בשבוע שעבר כי היא רוכשת באמצעות החברה-הבת קודווליו כ-54% מחברת מאנקיטק פרו (Monkeytech Pro) בתמורה לכ-800 אלף שקל, זו אומנם רכישה קטנה, אבל ספידווליו כבר השלימה 4 רכישות בשנה האחרונה והיא נערכת לרכישות נוספות.
הרכישה הקודמת היתה של חברה ישראלית נוספת, חברת קלאודאקס קלאוד, העוסקת בתחום הענן. בשנת 2023 השלימה את רכישת השליטה בחברות שירותי התוכנה DevelopSoft הבולגרית ו-Code Agile הרומנית. הרכישות האלו עדיין לא מתבטאות בספרים - הדוח האחרון של החברה הוא למחצית הראשונה של 2023, אבל הן צפויות להגדיל דרמטית את המחזור, בהערכה זהירה למעל 100 מיליון שקל.
נתוני הדוח האחרון:
ספידווליו מרוויחה בקצב של 7 מיליון שקל בשנה (על פי הדוח האחרון) ונסחרת בשווי של 71.5 מיליון שקל, אחרי שמנייתה עלתה בכ-8% מתחילת השנה למחיר של 4.7 שקל. קצב הרווחים כנראה יעלה בהמשך לרכישות. זה לא יפתיע אם זה יתקרב ל-10מיליון ואף יעבור אותו בשנת 2024.
- ספידווליו ומיקרוסופט נפרדות: ההכנסות צפויות לרדת ב-20%
- "בשביל להטמיע חברות באופן מוצלח צריך ניסיון - וניסיון נקנה בדם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל נהיה שמרנים ונתעקש על רווח של 7 מיליון שקל. רווח כזה מבטא מכפיל רווח של כ-10 והוא לא יקר (אפילו זול) במיוחד כשיש קופת מזומנים של כמה עשרות מיליוני שקלים בודדים. אבל השוק כנראה רוצה לראות שהרכישות מוטמעות היטב בתוך הקבוצה. ראשי הקבוצה אייל זילברמן, היו"ר, וטלי שם טוב המנכ"לית הם ממייסדי ויוצאי קוואליטסט, חברת בדיקות התוכנה הישראלית שנמכרה בשווי של מאות מיליוני דולרים. האם הם רוצים לשכפל את ההצלחה גם לספידווליו? "המטרה שלנו היא להוביל בתחום שלנו מיגרציה מקיפה בתחום הענן והדיגיטל בארץ ולהתרחב בעולם" אומרת טלי שם טוב, מנכ"לית החברה, בשיחה עם ביזפורטל, "ספידווליו הוקמה על מנת להוביל את עולמות הענן והדיגיטל שיש להם פוטנציאל גדילה בארץ ובעולם. רכשנו שתי חברות שמתמחות בתחום ועשינו ביניהן אינטגרציה. בשנה שעברה רכשנו חברות בבולגריה וברומניה, בחודש הקודם קנינו את חברת קלאודקס שמתעסקת בתשתיות ענן וכעת רכשנו את מאנקיטק שעוסקת בעולמות פיתוח התוכנה המודרניים.
"אנחנו בעצם חברת מומחים שמתמחה בעולמות התוכנה המודרניים בדגש על ענן ודיגיטל. להבדיל מחברות שדומות אלינו בעולמות הפיתוח והארכיטקטורה פה בארץ, ההתמחות שלנו היא ביכולות החיבור הגבוהות לעולמות דיגיטליים ועולמות ענן. מדובר בתחום שיש בו הרבה חוסר במומחיות ואנחנו נדרשים לבצע התאמות לכל לקוח בנפרד".
זה באמת נראה שרוב הצמיחה שלכם מבוססת על רכישות, כיצד זה תרם לכם עד היום?
"לא את כל הדברים אנחנו עושים באמצעות רכישת החברות, ישנם גם דברים רבים אחרים שאנחנו עושים אורגנית. אבל אנחנו קונים חברות שדומות לפרוטפוליו שלנו או שמוסיפות לו. כך למשל אם ניקח את קלאודקס, חברת תשתיות הענן, הם חלק ממה שאנחנו עושים אבל הם מוסיפים לפרוטפוליו כי הם מביאים הרבה ניסיון בעולמות של תשתיות כשאנחנו בעצם מתעסקים באפליקציות. התמורה הגדולה היא בכל הערך המוסך המקצועי ולא פחות מזה גם בכוח אדם ובלקוחות שהצטרפו לפעילויות שלנו. הרעיון הוא לייצר ערך גדול ללקוחות שלנו וגם לייצר אימפקט גדול של מכלול החברות גם מול חברות בחו"ל".
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
ציינת את החברות שרכשתם בבולגריה וברומניה. מה מיוחד בהן ומדוע דווקא ממזרח אירופה?
"את הפעילות הקודמת שלי בקוואליטסט הקמתי במזרח אירופה, התחלנו באוקראינה ועברנו לרומניה. עשיתי בזמנו חקר איזה איזורים מבחינת האנשים ופרמטרים של היטלי מס, עלויות וכו' הכי אידיאליים ומצאנו לנכון שמזרח אירופה זה המקום המתאים. המנטליות היא דומה מאוד למנטליות הישראלי כך שכאשר רכשנו חברות משם לקחנו בחשבון את החיבור בין העובדים הישראליים לעובדים מחו"ל.
"לגבי החברות עצמן שרכשנו מבולגריה ומרומניה, בהתחלה ניסינו אותן במשך שנה וכשראינו שהערך המקצועי וה-DNA שלהם דומה מאוד למה שאנחנו עושים פה בישראל החלטנו שאנחנו קונים אותם".
מה לגבי הרכישה הנוכחית של מאנקיטק? כמה היא תתרום להכנסות ולרווח?
"מאנקיטק הייתה מסוג החברות ששידכו בינינו כחלק מהתהליכים של איתור חברות, והערך מוסף הגדול הוא האנשים וזו לא סיסמה, אנחנו בוחרים את החברות גם לפי האנשים שאנחנו מתחברים איתם. החברה מתעסקת גם ב-B2B וגם ב-B2C שעבורנו זה ערך מוסף והם יכולים לתרום לנו לא מעט כולל הלקוחות שלהם. הפלח של ה-B2C בספידווליו הוא לא גדול במיוחד כיום ואנחנו רוצים להיכנס אליו. אנחנו מתכוונים להגדיל את החברה באופן משמעותי גם מבחינה עצמאית בפרויקטים שהם יעשו אבל גם כחלק מהקבוצה למול הפעילויות שלנו בישראל ובשאר האזורים שאנחנו רוצים להיכנס אליהם".
- 5.במקרה הטוב סלווואליו - וגם בכלל לא בטוח (ל"ת)דין ערוסי 05/03/2024 09:40הגב לתגובה זו
- 4.ניב סולטן 05/03/2024 07:04הגב לתגובה זושווי בין הזולים בשוק, היא ובאפ טכנולוגיות יהיו הכוכבות של 2024.
- 3.חחחחחחח 04/03/2024 18:49הגב לתגובה זוכמה "מומחים"... כמה "נביאים"... חכם, עיניו בראשו! שמרו על כספיכם, והיזהרו מבעלי אינטרסים!!!
- 2.אוף בטלנות 04/03/2024 16:37הגב לתגובה זוקצת חום והכל ענן נמס
- 1.הסיפורים ימשיכו 04/03/2024 14:27הגב לתגובה זוהסיפורים ימשיכו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
