אורית בנבנשיתי תיגבור
צילום: מורג ביטן

תיגבור מגייסת בהנחה של 20% - המניה ירדה ב-7%

ילין לפידות רוכש כ-455 אלף מניות תמורת 15 מיליון שקל ויחזיק ב-4.5% מהון המניות של החברה. תיגבור אמרה כי תמורת הגיוס תשמש את החברה לבניית מגדל תעסוקה ומגורים "סונול חכמי" בתל אביב, החזר חוב ובחינת הזדמנויות השקעה עתידיות. 
אדיר בן עמי | (1)

תיגבור תיגבור 2.14% מדווחת על הנפקה פרטית בסך של 20 מיליון שקל תמורת 6% ממניות החברה. במסגרת ההצעה הפרטית ירכשו המוסדיים כ-607 אלף מניות של החברה במחיר של 33 שקל למניה, לעומת מחיר מניה ממוצע בחודש האחרון של 36 שקל. מנית החברה הגיבה בירידות שערים של 7%. 

בין המוסדיים שלקחו חלק בהנפקה ניתן למצוא את ילין לפידות, קרן ספרה, ארקין החזקות וסיגמא בית השקעות. ילין לפידות רוכש כ-455 אלף מניות תמורת 15 מיליון שקל ויחזיק ב-4.5% מהון המניות של החברה. תיגבור אמרה כי תמורת הגיוס תשמש את החברה לבניית מגדל תעסוקה ומגורים "סונול חכמי" בתל אביב, החזר חוב ובחינת הזדמנויות השקעה עתידיות. 

בנוסף להנפקת המניות, תקצה החברה למשקיעים כתבי אופציה הניתנים למימוש למניה אחת במחיר של 42.5 שקל לכל כתב אופציה, כל שעל כל מניה שתוקצה, יוקצה ללא תמורה גם כתב אופציה אחד. לאחר הקצאת המניות וכתבי האופציה (בהנחת מימוש מלא), יחזיקו המשקיעים בכ-11.34% מהון המניות של החברה בדילול מלא. במקרה של מימוש מלא של האופציות, התמורה שתתקבל תסתכם בכ-26 מיליון שקל. 

"אנו שמחים להודיע על עסקה משמעותית זו אשר תסייע לנו לחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה וכן לטובת קידום פרויקט הנדל"ן בדוד חכמי, החזר חוב ובחינת השקעות עתידיות, אמרה אורית בנבנישתי, מנכ"לית החברה. לצד זאת, אנו מאמינים כי המכירה תסייע להגדיל את הסחירות והנזילות במניית החברה בבורסה. ברצוני להודות למשקיעים החדשים והקיימים על הבעת האמון החברה ונמשיך לפעול ללא הרף ליצירת צמיחה רווחית והצפת הערך הטמון בכל פעילויות החברה."

תיגבור מהווה את אחת החברות הגדולות בישראל בתחום משאבי אנוש וגיוס עובדים. לרבעון השני הציגה החברה גידול של 9.3% במכירות שהסתכמו ב-311.8 מיליון שקל לעומת 285.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העליה נבעה מגידול בכל תחומי הפעילות. הרווח הנקי ברבעון גדל ב-48.4% והסתכם ל-9.2 מיליון שקל בהשוואה ל-6.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות מגזר כ"א וסיעוד ברבעון צמחו ב-13.2% והסתכמו ל-212.7 מיליון שקל בהשוואה ל-187.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע מצמיחה אורגנית בחברה בעיקר בתחום הסיעוד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 15/11/2023 07:40
    הגב לתגובה זו
    חברה סבירה ומנייה טובה לסיבובים,אני בנושא הרבה זמן
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.