גיא סעדי טונדו
צילום: שלי פדן לורבר

טונדו רוכשת ספקית שלה בעסקת מניות ואופציות של 9% עד 13.5% מערכה

החברה הנרכשת מספקת לטונדו תוכנה לניהול ושליטה בבקרים; שווי העסקה משקף לחברה הנרכשת שווי של 7.8 מיליון שקל בתוספת אופציות שעשויות להגדיל את הסכום
גיא טל | (3)

טונדו סמארט 1.9% עוסקת בתחום הבקרים לניהול ושליטה ביישומי עיר חכמה על בסיס תשתית התאורה והחשמל במרחב הציבורי. 

החברה מדווחת על רכישת מלוא ההון של חברת "קלאוד אוף תינגס" (COT). בעסקת מניות תמורת 9% מהון המניות של חברת טונדו שהן כ-902 אלף מניות. השווי המשתקף לחברת COT לפי מחיר המניה הנוכחי הוא כ-7.8 מיליון שקל. בנוסף, במידה ומחיר המניה לא יגיע ל-15.97 שקל בארבעת השנים הקרובות, תקצה החברה לבעלי COT מניות נוספות, או תמיר אותן במזומן. מחיר המניה כעת עומד על 8.65 שקל. 

בנוסף, יונפקו שתי סדרות של אופציות, כשהראשונה על סך 200 אלף אופציות בעלות של 0.4 ש"ח לאופציה, ניתנת למימוש במחיר של 8 עד 9.5 שקל למשך 5 שנים. השניה על סך 250 אלף אופציות, אף הן בעלות של 0.4 ש"ח, ניתנת למימוש במשך חמש שנים במחיר של 10 שקל למניה. 

החברה הנרכשת היא הספקית של התוכנה לניהול ושליטה בבקרים בה משתמשת טונדו. היא פיתחה פלטפורמה המאפשרת לפתח בזמן קצר מוצרים חכמים ומקושרים. לדברי טונדו הרכישה מגלמת יתרונות רבים לחברה, ביניהם העשרת הידע והנכסים הטכנולוגיים, סינרגיה לפעילות החברה והרחבת סל המוצרים. 

חברת טונדו סמארט נסחרת לפי שווי של 85 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה ב-31%. הכנסות החברות במחצית שנת 2021 היו כ-900 אלף שקל, וההפסד התפעולי הגיע ל-3 מיליון שקל. ההפסד הנקי היה 3.9 מילון שקל לעומת 1.3 מיליון שנה קודם לכן. 

לקריאה נוספת: 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לירון 08/03/2022 15:21
    הגב לתגובה זו
    מי שלא נראה לו חריג יש לו בעיה
  • רוני 08/03/2022 20:28
    הגב לתגובה זו
    יש חברות שלא מוכרות שקל ונסחרות לפי מיליארד
  • ודבילים כמוך משקיעים בהן (ל"ת)
    לירון 24/03/2022 14:09
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.