ביג בדוחות טובים בזכות אפי נכסים; ההכנסות זינקו ל-365 מיליון שקל
חברת מרכזי הקניות הפתוחים ביג 0.23% מדווחת על תוצאות טובות לרבעון השני, ההכנסות הסתכמו בכ-364.9 מיליון שקל, לעומת כ-122.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מקורו באיחוד לראשונה עם תוצאות אפי נכסים 1.24% , אשר תרמו להכנסות כ-179 מיליון שקל, יתר הגידול נובע מהחזרה לשגרה לאחר הקורונה. כזכור, החברה הגדילה את החזקתה באפי נכסים ביולי האחרון לכ-63.8% - ביג רכשה מניות בהיקף של כ-121 מיליון שקל.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-301 מיליון שקל, לעומת כ-41.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-183 מיליון שקל, לעומת כ-8.5 מיליון שקל. ה-FFO הריאלי הסתכם בכ-145.2 מיליון שקל, לעומת כ-52.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI ברבעון הסתכם לכ-241.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-104.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג: "הרבעון השני היה רבעון בסימן חזרה לפעילות מלאה והתוצאות שאנו מציגים היום, הכוללות גידול משמעותי בפדיונות ועלייה בביקוש מצד שוכרים לשטחי המסחר של החברה, משקפות את עוצמת המותג ביג והאטרקטיביות של מרכזי החברה אשר באו לידי ביטוי בתוצאות שיא בכל הפרמטרים התפעוליים.
"אנחנו ממשיכים במימוש האסטרטגיה שלנו הכוללת הרחבה והשבחה של הפעילות בישראל ובסרביה כאשר במהלך חודש יולי רכשנו שני מרכזי קניות בסרביה, זאת לאחר שברבעון הקודם ביצענו מהלך להגדלת אחזקתנו בחברת הבת לכ-95%. בנוסף, אנו מתקדמים בייזום והקמה של מספר מרכזים חדשים וכן הרחבה של מרכזים קיימים בישראל. מנגד, בהתאם החלטת הדירקטוריון התקשרנו בהסכמים למכירת 4 נכסים נוספים בארה"ב במחיר כולל של כ-105 מיליון דולר, הגבוה במעט מהשווי בספרים.
- אפי נכסים: עלייה של 8.5% ב-NOI ו-10.7% ב-FFO המתואם בתשעת החודשים הראשונים
- מנכ"ל אפי נכסים: "בכל רבעון נכסים חדשים מצטרפים לפורטפוליו; הצמיחה תמשיך להיות אורגנית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"במקביל אנו ממשיכים להרחיב את הפעילות במזרח אירופה באמצעות אפי נכסים אשר נמצאת בתנופה של עשייה הבאה לידי ביטוי בהיקף העסקאות החדשות שאפי ביצעה במהלך השנה האחרונה ופיתוח הפרויקטים בהקמה.
תחזית אפי ל-FFO שנתי מייצג של כ 570 מיליון שקל למול רמה של כ-175-180 מיליון שקל בסוף 2019 וקצב נוכחי של כ 330 מיליון ₪, מבטאת את הליך ההשבחה המשמעותי המבוצע באפי נכסים, שצפוי כאמור להימשך גם בטווח הקצר עד הבינוני".

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
