רפי עמית קמטק
צילום: יח"צ

קמטק עקפה במעט את הצפי בשורת הרווח - ומספקת תחזיות מעל הצפי

קמטק מסכמת רבעון שני חיובי ומספקת תחזית טובה. ההכנסות הסתכמו ב-37 מיליון דולר, הרווח עמד על 16 סנט למניה; עם זאת השחיקה ברווחיות נמשכת
צחי אפרתי |
נושאים בכתבה קמטק שוק ההון

חברת קמטק 3.08%  הדואלית (סימול: CAMT) מדווחת על תוצאות הרבעון השני של 2020, בשורה העליונה החברה עמדה בתחזיות האנליסטים ועקפה במעט את התחזיות בשורה התחתונה. החברה מספקת תחזית הכנסות מעט מעל הצפי לרבעון השלישי.

הכנסות קמטק הסתכמו ברבעון השני של שנת 2020 ב-37.0 מיליון דולר, גידול של 8% לעומת הכנסות של 34.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2019. בהתאם לצפי האנליסטים.

הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) הסתכם ברבעון השני ב-6.3 מיליון דולר או 16 סנט למניה, בהשוואה ל-6.7 מיליון דולר או 18 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה לרווח של 15 סנט למניה.

תחזית ההכנסות מעט מעל הצפי

בהתבסס על הזמנות קיימות, קמטק צופה כי הכנסות הרבעון השלישי של 2020 יסתכמו בטווח של 38-39 מיליון דולר - לעומת צפי האנליסטים להכנסות של כ-37.9 מיליון דולר. 

נכון ל-30 ביוני 2020, היו בידי קמטק מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות לזמן קצר בהיקף של 101.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-89.5 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2019. במהלך הרבעון החברה ייצרה תזרים מזומנים חיובי של 11.1 מיליון דולר, 7.6 מיליון דולר מתוכם הם תשלומי מקדמות מלקוחות.

המשך שחיקה בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון השני של 2020 ב-17.0 מיליון דולר (46.1% מההכנסות), גידול של 3% בהשוואה לרווח גולמי של 16.6 מיליון דולר (48.4% מההכנסות) ברבעון השני של 2019.

הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון השני של שנת 2020 ב-6.4 מיליון דולר (17.2% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי Non-GAAP של 7.0 מיליון דולר (20.5% מההכנסות) ברבעון השני של 2019.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

רפי עמית, מנכ"ל קמטק: "תוצאות הרבעון השני של קמטק משקפות את הביקוש המתמשך למוצרינו, בעיקר באסיה. הגדלנו את נתח השוק שלנו בבדיקות דו-ממדיות (2D) בעיקר כתוצאה מהשיפור המשמעותי בביצועי המערכת שלנו והתחרותיות בכל יישומי ה-2D. בנוסף, אנו נהנים מהאסטרטגיה שלנו במסגרתה צוותים מקצועיים מקומיים יכולים להתקין ולתמוך באופן עצמאי במכונות בכל הטריטוריות בהן אנו פועלים. אסטרטגיה זו מאפשרת לנו להמשיך ולגדול גם במהלך מגיפת הקורונה".

"הכנסות הרבעון השני הגיעו לרמות שיא, והביקוש המתמשך מצד לקוחותינו למגוון יישומים מצביע על רבעון שלישי חזק, עם צבר הזמנות מעודד לרבעון הרביעי. עם זאת, חשוב לציין שאנו ערים להשלכות מגיפת הקורונה שמגדילה את רמת הסיכון ואי הוודאות", הוסיף עמית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.