אל על בצרות: משרד האוצר דחה את בקשת הסיוע
הבעיות באל על מחריפות: משרד האוצר דחה היום את בקשת הסיוע של החברה והודיע כי לא יעמיד ערבויות להלוואה של 400 מיליון דולר שביקשה החברה. כתוצאה מהאירועים האחרונים, הסיכויים כי החברה תגיע למצב של חדלות פירעון של החברה עלו משמעותית. ראש הממשלה נתניהו יצטרך להחליט בנושא בימים הקרובים.
החלטת משרד האוצר התקבלה לאחר חודש של דיונים בין הצדדים. אל על סיפקה לאוצר תוכנית התייעלות שהייתה אמורה להקטין את הוצאות החברה ב-200 מיליון דולר לשנה. התוכנית כללה גם פיטורים של 1,500 מעובדי החברה ושינוי בהסכמי השכר הקיבוציים. יש לציין כי ועד העובדים בחברה התנגד בתוקף לתוכנית שהוצגה ע"י ההנהלה, דבר שפגע בסיכויים לאישור מצד משרד האוצר.
פעילותה של אל על הושבתה כמעט לחלוטין בתחילת חודש מרץ לנוכח התפרצות נגיף הקורונה בעולם, מהלך שהקטין משמעותית את הוצאות החברה. עם זאת, החברה צפויה להתקשות בתשלומי הקרן והריבית על הלוואות ל-2020.
האם המדינה צריכה לחלץ את החברה? הדעות חלוקות. חשוב להדגיש כי אל על הייתה בצרות עוד לפני הקורונה, אך היא לא הצליחה לבצע בשנים האחרונות תהליכי הבראה חיוניים, גם בגלל הכוח החזק של ועד העובדים בחברה.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקריאה נוספת: האם הקורונה תהרוג את אל על? כנראה שלא, אבל חברת התעופה בצרות
- 11.שולמן 07/04/2020 12:21הגב לתגובה זולמה המדינה מחלצת אותם? אותי מישהו יחלץ?? כוחות השוק יכריעו וקרן השקעות גדולה תקנה אותם לאחר פשיטת רגל ותעסיק אותם בחצי מחיר... מה שבטוח שלא הציבור צריך לשלם להם
- 10.ייייייישששששש 07/04/2020 11:56הגב לתגובה זושימו לב מי מטיס ציוד רפואי טורקיש, לופטהנזה איר פרנס כולם עצרו הטיסות לישראל. בינתיים מזל שיש אל על. הכל נכון טייסים שמקבלים 120000 שח. ברגע שאל על תעלם אותם טייסים יקבלו 200000 שח בחברות אחרות. אז קצת צניעות
- 9.תמים 07/04/2020 10:17הגב לתגובה זואל על מושחתת כי כל הנהלה בחברה מושחתת ונצלנית. אוכלי חינם גנבים. מזמן היו צריכים לפרק את החברה.
- 8.אל על נישלטת על ידי אנשי צבא שהחברה לא מעניינת אות 07/04/2020 08:35הגב לתגובה זואל על נישלטת על ידי אנשי צבא שהחברה לא מעניינת אותם חיהבעולם ישן עם נציגות שדואגת לאנשי החצר וחוזה חדש עם הטייסים עם הוצאות ביטחון תלושות מהמציאות ועם משכורות שכר מינימום לרוב העובדים שמושכים את העגלה על גבם ישנם עובדים רבים ולא יעילים בסוף היבי יתן להם כסף והטייסים ימשיכו לחגוג
- 7.משקיע 07/04/2020 00:19הגב לתגובה זולשדוד את הציבור והמדינה. במה נתניהו צריך להחליט? אם אנחנו הופכים לברית המועצות או לא! החברה הנצלנית הזו צריכה לפשוט רגד ובמקומה יש כבר 4 חברות טובות יותר שיכנסו תוך שנתיים שלוש לנעליים של אל על
- 6.גזבר אלעל 07/04/2020 00:15הגב לתגובה זוהמדינה לא הזהירה אותם
- 5.נטע 06/04/2020 23:27הגב לתגובה זושני אל על מובילה את הקשר של ישראל בעיתות שגרה וחירום, תמיד טסה, בלבנון ה 2 , בצוק איתן, גם בקורונה. אל על חשובה לישראל, לממשלה יש מנית זהב - לא סתם. החברה הציגה מתווה התייעלות גדול צריך לעזור לחברה עכשיו - כמו אירופה וארה"ב, סינגפור ועוד ועוד שעזרו לחברות
- אני 07/04/2020 02:36הגב לתגובה זומי שייפגע אלה בעלי המניות או אלה שמקבלים משכורות עתק בלי לעבוד בגלל הסכמי הוועד
- הועד לא מסכים שם על כלום, כורתים את הענף שעליו הם 07/04/2020 00:03הגב לתגובה זוהועד לא מסכים שם על כלום, כורתים את הענף שעליו הם יושבים מתוך ידיעה שבסוף המדינה תציל
- 4.רון 06/04/2020 23:04הגב לתגובה זוזה יותר זול מאשר לחלץ חברה כושלת
- 3.יוסף מהעיריה 06/04/2020 22:13הגב לתגובה זושיחתכוו את המשכורות בשני שליש. במיוחד לטייסים הפנסיונרים . הציבור לא צריך לממן את החברה המסואבת הזו
- 2.דון קישוט 06/04/2020 22:02הגב לתגובה זוחברה ציבורית שלא ריווחית צריכה להסגר, העובדים דורשים את זכויותיהם ובצדק. זה ההסכם. אבל,,, חברה לא ריחחית בסוף נסגרת ואז תחיו ההסכם. הגיע הזמן למכור או שבעלי השליטה יזרימו כסף או להכריז על פשיטת רגל. חג חירות כשר ובריא,
- 1.דני צור 06/04/2020 21:38הגב לתגובה זוואני מעדיף להפסיד את הכסף, ובתנאי שהחברה תיסגר. אבל נתניהו הפחדן ימצא איזה טריק, שבגללו המדינה תמשיך לסבסד חברה כושלת.

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר
התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות
נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21% מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.
היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.
החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.
יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה
נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג