אל על בצרות: משרד האוצר דחה את בקשת הסיוע
הבעיות באל על מחריפות: משרד האוצר דחה היום את בקשת הסיוע של החברה והודיע כי לא יעמיד ערבויות להלוואה של 400 מיליון דולר שביקשה החברה. כתוצאה מהאירועים האחרונים, הסיכויים כי החברה תגיע למצב של חדלות פירעון של החברה עלו משמעותית. ראש הממשלה נתניהו יצטרך להחליט בנושא בימים הקרובים.
החלטת משרד האוצר התקבלה לאחר חודש של דיונים בין הצדדים. אל על סיפקה לאוצר תוכנית התייעלות שהייתה אמורה להקטין את הוצאות החברה ב-200 מיליון דולר לשנה. התוכנית כללה גם פיטורים של 1,500 מעובדי החברה ושינוי בהסכמי השכר הקיבוציים. יש לציין כי ועד העובדים בחברה התנגד בתוקף לתוכנית שהוצגה ע"י ההנהלה, דבר שפגע בסיכויים לאישור מצד משרד האוצר.
פעילותה של אל על הושבתה כמעט לחלוטין בתחילת חודש מרץ לנוכח התפרצות נגיף הקורונה בעולם, מהלך שהקטין משמעותית את הוצאות החברה. עם זאת, החברה צפויה להתקשות בתשלומי הקרן והריבית על הלוואות ל-2020.
האם המדינה צריכה לחלץ את החברה? הדעות חלוקות. חשוב להדגיש כי אל על הייתה בצרות עוד לפני הקורונה, אך היא לא הצליחה לבצע בשנים האחרונות תהליכי הבראה חיוניים, גם בגלל הכוח החזק של ועד העובדים בחברה.
- הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקריאה נוספת: האם הקורונה תהרוג את אל על? כנראה שלא, אבל חברת התעופה בצרות
- 11.שולמן 07/04/2020 12:21הגב לתגובה זולמה המדינה מחלצת אותם? אותי מישהו יחלץ?? כוחות השוק יכריעו וקרן השקעות גדולה תקנה אותם לאחר פשיטת רגל ותעסיק אותם בחצי מחיר... מה שבטוח שלא הציבור צריך לשלם להם
- 10.ייייייישששששש 07/04/2020 11:56הגב לתגובה זושימו לב מי מטיס ציוד רפואי טורקיש, לופטהנזה איר פרנס כולם עצרו הטיסות לישראל. בינתיים מזל שיש אל על. הכל נכון טייסים שמקבלים 120000 שח. ברגע שאל על תעלם אותם טייסים יקבלו 200000 שח בחברות אחרות. אז קצת צניעות
- 9.תמים 07/04/2020 10:17הגב לתגובה זואל על מושחתת כי כל הנהלה בחברה מושחתת ונצלנית. אוכלי חינם גנבים. מזמן היו צריכים לפרק את החברה.
- 8.אל על נישלטת על ידי אנשי צבא שהחברה לא מעניינת אות 07/04/2020 08:35הגב לתגובה זואל על נישלטת על ידי אנשי צבא שהחברה לא מעניינת אותם חיהבעולם ישן עם נציגות שדואגת לאנשי החצר וחוזה חדש עם הטייסים עם הוצאות ביטחון תלושות מהמציאות ועם משכורות שכר מינימום לרוב העובדים שמושכים את העגלה על גבם ישנם עובדים רבים ולא יעילים בסוף היבי יתן להם כסף והטייסים ימשיכו לחגוג
- 7.משקיע 07/04/2020 00:19הגב לתגובה זולשדוד את הציבור והמדינה. במה נתניהו צריך להחליט? אם אנחנו הופכים לברית המועצות או לא! החברה הנצלנית הזו צריכה לפשוט רגד ובמקומה יש כבר 4 חברות טובות יותר שיכנסו תוך שנתיים שלוש לנעליים של אל על
- 6.גזבר אלעל 07/04/2020 00:15הגב לתגובה זוהמדינה לא הזהירה אותם
- 5.נטע 06/04/2020 23:27הגב לתגובה זושני אל על מובילה את הקשר של ישראל בעיתות שגרה וחירום, תמיד טסה, בלבנון ה 2 , בצוק איתן, גם בקורונה. אל על חשובה לישראל, לממשלה יש מנית זהב - לא סתם. החברה הציגה מתווה התייעלות גדול צריך לעזור לחברה עכשיו - כמו אירופה וארה"ב, סינגפור ועוד ועוד שעזרו לחברות
- אני 07/04/2020 02:36הגב לתגובה זומי שייפגע אלה בעלי המניות או אלה שמקבלים משכורות עתק בלי לעבוד בגלל הסכמי הוועד
- הועד לא מסכים שם על כלום, כורתים את הענף שעליו הם 07/04/2020 00:03הגב לתגובה זוהועד לא מסכים שם על כלום, כורתים את הענף שעליו הם יושבים מתוך ידיעה שבסוף המדינה תציל
- 4.רון 06/04/2020 23:04הגב לתגובה זוזה יותר זול מאשר לחלץ חברה כושלת
- 3.יוסף מהעיריה 06/04/2020 22:13הגב לתגובה זושיחתכוו את המשכורות בשני שליש. במיוחד לטייסים הפנסיונרים . הציבור לא צריך לממן את החברה המסואבת הזו
- 2.דון קישוט 06/04/2020 22:02הגב לתגובה זוחברה ציבורית שלא ריווחית צריכה להסגר, העובדים דורשים את זכויותיהם ובצדק. זה ההסכם. אבל,,, חברה לא ריחחית בסוף נסגרת ואז תחיו ההסכם. הגיע הזמן למכור או שבעלי השליטה יזרימו כסף או להכריז על פשיטת רגל. חג חירות כשר ובריא,
- 1.דני צור 06/04/2020 21:38הגב לתגובה זוואני מעדיף להפסיד את הכסף, ובתנאי שהחברה תיסגר. אבל נתניהו הפחדן ימצא איזה טריק, שבגללו המדינה תמשיך לסבסד חברה כושלת.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

הפניקס: תשואה של 29.2% על ההון; מעלה תחזיות להמשך
הרווחיות של חברות הביטוח לא עוצרת, והפניקס מבינה שאת התחזיות לשנת 2027 היא משיגה כבר השנה; לכן החברה מעלה בחדות את התחזיות לשנת 2028, עם תשואה להון שתהיה מעל 25%, רווח EBITDA מתואם של 2.5 מיליארד, ורווחי ליבה של 3.4 מיליארד שקל
הפניקס הפניקס 0% מפרסמת את דוחות הרבעון השלישי של 2025 ומציגה המשך צמיחה הן ברווח הכולל והן ברווחי הליבה, לצד עדכון משמעותי של היעדים האסטרטגיים לשנים הקרובות. הרווח הכולל ברבעון עלה ל-803 מיליון שקל, לעומת 758 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הגיע ל-2.3 מיליארד שקל צמיחה חדה ביחס ל-1.65 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גם רווח הליבה ממשיך לעלות, והגיע ברבעון ל-667 מיליון שקל ובתשעת החודשים ל-1.98 מיליארד שקל, עלייה ניכרת מול 572 ו-1.65 מיליארד שקל בהתאמה אשתקד. התשואה להון בולטת אף היא ומשקפת רבעון חזק במיוחד עם 29.2%. התשואה להון מפעילות ליבה עומדת על 24%ץ
אולם עיקר המשקל בדיווח הנוכחי נמצא בעדכון היעדים ל-2028, יעד שאפתני הרבה יותר מהמתווה
הקודם, ומציג עלייה משמעותית בכל הפרמטרים המרכזיים. הפניקס מצפה שרווח הליבה שלה יצמח לטווח של 3.3-3.5 מיליארד שקל, לצד תשואה להון של מעל 25%. מדובר בקפיצה ניכרת מהיעדים שנקבעו לשנת 2027 רק בספטמבר האחרון, שעמדו על 2.4-2.6 מיליארד שקל.
אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הפניקס הוא תחום ניהול הנכסים, שממשיך להאיץ קדימה. רווחי הליבה מפעילות זו הסתכמו ברבעון ב-256 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל-682 מיליון שקל, גידול של כ-43% לעומת התקופה המקבילה. במקביל, ה-EBITDA המותאם זינק ל-430 מיליון שקל ברבעון ול-1.19 מיליארד שקל מתחילת השנה, ומדגיש את ההתרחבות בפעילויות הרווחיות של הקבוצה ובשיפור היעילות. היקף הנכסים המנוהלים עלה ל-585 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון, כ-11% יותר מרמתו בסוף 2024.
בפעילות הביטוח נרשמה יציבות בצמיחה: הרווח מפעילות הליבה עלה ל-411 מיליון שקל ברבעון ול-1.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, שיפור מתון אך עקבי, בין היתר בזכות הרחבת תהליכי הדיגיטציה והאופטימיזציה. החברה ציינה כי עמידותה לשינויי ריבית נותרה גבוהה, כאשר תשואת הנוסטרו ברבעון, כ-9% בקצב שנתי, תמכה בשורה התחתונה. בנוסף השלימה החברה את הגדלת האחזקה בפניקס סוכנויות ל-95%.
- הפניקס עם תשואה להון של 35% ברבעון השני
- הפניקס: רווח כולל של 617 מיליון שקל; תשואה להון של 24%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד חלוקת הרווחים, הפניקס מודיעה על דיבידנד רבעוני של 320 מיליון שקל, כ-1.25 שקל למניה, ובסך הכול חילקה 950 מיליון שקל מתחילת השנה. לצד זאת ביצעה רכישות עצמיות בהיקף של כ-188 מיליון שקל.
