מה עשו מנהלי התיקים בחודש אוגוסט?
לאחר מספר חודשים של עליות בשווקים, חודש אוגוסט התאפיין בירידות שערים, בעיקר באפיק המנייתי שלקראת סופו התמתנו עקב הפחתת הריבית בארה"ב. מדד ת"א 35 ירד ב-3.8% וה-S&P500 ירד ב-1.8%. בחלק האג"חי, בשונה מהאפיק המנייתי, המגמה הייתה מעורבת: האג"ח הממשלתיות בארץ וגם בארה"ב עלו ואילו האג"ח הקונצרניות ירדו. בתיקי ההשקעות המגמה היתה דומה והתיקים סיימו את חודש אוגוסט בתשואה שלילית, כאשר דווקא התיקים עם חשיפה של עד 20% למניות השיגו את התוצאות החלשות ביותר בחודש החולף.
בבחינת 12 החודשים האחרונים, תיקי השקעות בחשיפה מנייתית גבוהה (30%) שומרות על התשואות הגבוהות ביותר. התיקים המנוהלים בחשיפה מנייתית של עד 30%, המרכזים את מרבית כספי החוסכים (למעלה מ-50%) רשמו תשואה שלילית של כ-0.17% בחודש אוגוסט, התיקים בעלי חשיפה מנייתית של עד 20% רשמו תשואה שלילית של כ-0.21%, והתיקים המנוהלים בחשיפה מנייתית של עד 10% הציגו תשואה שלילית של כ-0.05%.
בחודש אוגוסט מנהלי התיקים מכרו מניות בחו"ל והגדילו נזילות
על פי אומדנים שנערכו על ידי קלי פרימיום מקבוצת קלי אודות אפיקי התיקים המנוהלים הפופולאריים ביותר, אשר מרכזים את מרבית כספי החוסכים, השינויים המהותיים ביותר שביצעו מנהלי תיקי ההשקעות בעלי חשיפה של עד 30% למניות בחודש אוגוסט, היו הגדלת החשיפה לאפיקים סולידיים עם העלאת רכיב האג"ח הממשלתי השקלי ב-2.8% והגדלת רכיב המזומן בכ-2.8%, מנגד להקטנת רכיב האג"ח הממשלתי הצמוד בכ-2.4% והקטנת רכיב המניות בחו"ל בכ-4%.
על פי אומדני קלי פרימיום, השינויים המהותיים ביותר שביצעו מנהלי תיקי ההשקעות בעלי חשיפה של עד 20% למניות בחודש אוגוסט, היו דומים מאד לתיקים האגרסיביים יותר, עם הגדלת רכיב המזומן בכ-6.8% והגדלת החשיפה לאג"ח ממשלתי שקלי ב-3%, כנגד הקטנת רכיב האג"ח הקונצרני הצמוד בכ-0.8% והקטנת רכיב המניות בחו"ל בכ-4.2%.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
הבהרה: חלק מהשינויים בשיעורי החשיפה לאפיקי ההשקעה השונים נובעים מתנודות בשוק, כלומר משינויים פאסיביים ולא בהכרח משינויים אקטיביים שבוצעו על ידי מנהלי התיקים.
- 1.המשקיע 12/09/2019 12:41הגב לתגובה זותסלחו מנהלי תיקים יקרים, אם אלו התשואות שלכם הממוצעות מתחילת השנה, שהיתה חזקה מאוד בבורסה, אז תחליפו מקצוע,כיאתם ממש לא פוגעים. רוב מניות הבורסה הישראלית והאמריקאית עשו תשואות גבוהות מתחילת השנה. כל החלוקה ההיסטורית שלכם לאחוזי אחוזים לכל סקטור רק מונעת תשואות סבירות לתיקים ובעצם לא ממש מגנה עליהם. ראינו מה קרה לאג"חים הסולידים ב2008 ניהול תיקים צריך לעשות אנליזה למניות לעשות הימורים מושכלים על מה להשקיע ומה לא, ולא לחלק כל סכום באחוזים ע"פ סקטורים ומדדים, זה גם מחשב יכול לעשות ולמען האמת הוא עושה את זה יותר טוב ממכם. מי שלא יכול לנהלולהביא תשואות גם בשוק יורד, אז שלא יהיה מנהל תיקים. ומי שמביא תשואה של 2-3 אחוז מתחילת 2019, שהבורסות בעולם קפצו אחרי הנפילה של סוף 2018, אז הוא לא במקצוע הנכון. רק העמלות שגביתם מכל אותם בעלי התיקים, על חוסר התשואה שלכם, זה על גבול הבושה.
- משה 12/09/2019 21:38הגב לתגובה זוזה ממוצע של תקי השקעות מיכול הסוגים ביחד כולל תיקי אגח ותיקים שקליים וללא מניות

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
