איציק אברכהן שופרסל
צילום: סיון פרג'

שופרסל: רווח של 48 מיליון שקל בלבד

הכנסותיה של החברה ברבעון השני עלו ב-9%, הרווח הנקי ירד ב-43% בגלל תקן חשבונאות חדש, שיערוכי נדל"ן והוצאות מימון. בנטרול השפעות התקן הרווח ירד ב-34% בלבד  
נועם בראל |

חברת שופרסל -7.14% פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה עליה של כ-9% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי של החברה נחתך בכ-43% לעומת הרבעון המקביל.

> אקסלנס: הרווח של שופרסל יירד ב-9%

> שופרסל צפויה להציג מחר דוחות פושרים

> פסח השפיע לטובה על תוצאות הרשתות ברבעון שני, אז למה הרווח יירד?

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של שופרסל ברבעון השני הסתכמו בכ-3.42 מיליארד שקל, כאמור עליה של כ-9% לעומת הכנסות של כ-3.14 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מיוחס לגידול בפעילות הקמעונאות, עיתוי חג הפסח ולגידול בפעילות רשת הפארם החדשה BE. 

עם זאת, בשורה התחתונה, שופרסל מסכמת את הרבעון עם ירידה חדה של כ-43% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-48 מיליון שקל לעומת כ-85 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי הקיטון ברווח הנקי נובע בעיקרו מיישום התקן החשבונאי החדש (IFRS16), שערוכים שבוצעו בשנה שעברה וגידול בהוצאות מימון, שנבע בעיקר כתוצאה מהשפעת עליית המדד והירידה בשערי החליפין. 

שופרסל - תמצית תוצאות כספיות

שופרסל - תמצית תוצאות כספיות בנטרול השפעות - IFRS16

מקור: דוחות כספיים, שופרסל

הרווח הגולמי של החברה טיפס לכ-920 מיליון שקל (26.8% מההכנסות) לעומת כ-851 מיליון שקל (27% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2018, שיפור של כ-8%. בחברה מציינים כי הירידה בשולי הרווח הגולמי נבעה מעיתוי חג הפסח.

ה-EBITDA לרבעון הסתכם בכ-319 מיליון שקל, בהשוואה לכ-192 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול המיוחס בעיקרו ליישום התקן החשבונאי החדש.

שיערוכי נדל"ן והוצאות מימון

שני גורמים מהותיים שלחצו את השורה התחתונה ברבעון השני של 2019, ביחס לרבעון המקביל, היו רווחים של 16 מיליון שקל משערוכי נדל"ן, אשר נרשמו ברבעון המקביל אשתקד, כאשר ברבעון השני של 2019 לא נרשמו רווחים כלשהם משערוכי נדל"ן.

בנוסף, הוצאות המימון נטו הסתכמו ברבעון השני בכ-73 מיליון שק, הפרש של כ-46 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל, בו הסתכמו הוצאות אלו בכ-27 מיליון שקל בלבד. בחברה מסבירים כי הגידול בהוצאות המימון נבע בעיקר כתוצאה מיישום תקן IFRS16, מהשפעת עליית המדד בתקופה ומהשפעת הירידה בשערי החליפין דולר ואירו על עסקאות אקדמה - לעומת עלייה בשערי החליפין האמורים ברבעון מקביל אשתקד. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.