פרטנר הכפילה את מספר המנויים בטלוויזיה מתחילת השנה
חברת התקשורת פרטנר 0% פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה והציגה עלייה של כ-3% בהכנסות, אך צניחה של כ-86% ברווח הנקי. דירקטוריון החברה החליט לאמץ תכנית רכישה עצמית של מניות בסכום מצטבר של עד 200 מיליון שקל, בחלוקה למנות שהראשונה תהיה מיידית, בסכום של 50 מיליון שקל.
הכנסותיה של פרטנר הסתכמו ב-826 מיליון שקל, עלייה של כ-2.9% לעומת כ-803 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מתוכן ההכנסות במגזר הקווי הסתכמו ב-225 מיליון שקל, עלייה של כ-6% בהשוואה ל-212 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
למרות הגידול בהכנסות, בשורה התחתונה, חברת התקשורת מסכמת את הרבעון הראשון עם ירידה של 86% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-9 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של כ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההשפעה המהותית ביותר על הרווח הנקי מיוחסת להכנסות של כ-54 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017 בגין ההסדר עם אורנג'.
שולי הרווחיות הגולמית של החברה עמדו על כ-16.7% ברבעון הראשון של 2018, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-18.6% ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-32 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של כ-70% ביחס לרווח התפעולי של כ-105 מיליון שקל ברבעון המקביל, בו נרשמו הכנסות של כ-54 מיליון שקל כתוצאה מההסדר עם אורנג'. בנטרול ההכנסות מההסדר, מדובר על ירידה של כ-37% ברווח התפעולי של הרבעון הראשון, לעומת התקופה המקבילה, כאשר שולי הרווחיות התפעולית עומדת על כ-3.9% ברבעון הראשון של 2018, לעומת 6.4% (בנטרול ההכנסה בגין ההסדר).
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון האחרון של 2017 דיווחה החברה על מהלך מימון מחדש, עם הוצאה חד פעמית בהיקף של 65 מיליון שקל כתוצאה מפירעון מוקדם של הלוואות לצורך הקטנת הוצאות המימון. כעת, מדווחת החברה על ירידה של 5 מיליון שקל בהוצאות המימון לרבעון הראשון של השנה ביחס לתקופה המקבילה.
החברה מדווחת על כ-77 אלף משקי בית המחוברים לפרטנרTV נכון להיום וכ-65 אלף נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, גידול של כ-34 אלף מנויים מתחילת השנה.
בוחנת כניסה לפעילות בכרטיסי אשראי
במסגרת הדו"חות מדווחת פרטנר על תהליך של בחינת מנועי צמיחה חדשים, לרבות בחינה ראשונית של אפשרות כניסה לתחום כרטיסי האשראי והחיוב, לרבות באמצעות רכישת חברה או כניסה לפעילות עצמאית בתחום זה.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "התחלנו את שנת 2018 בתנופה משמעותית - ברבעון הראשון המשכנו לצמוח במספר מנויי ה-Post-Paid בסלולר, ובפרטנר TV יש כבר יותר מ- 77 אלף משקי בית מחוברים נכון להיום. בנוסף, פריסת תשתית הסיבים האופטיים הואצה משמעותית, ובכוונתנו להגיע עד סוף השנה כבר ליותר ממחצית הערים בישראל".
- קרסו מוטורס: צ׳רי תומכת בתוצאות אבל המלאי זינק ליותר מפי שניים וחצי
- עזריאלי עם צמיחה של 12% ב-NOI, בחיזוק מרכזי המידע
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
"בסלולר, הצגנו ברבעון הראשון גידול של 16 אלף מנויי Post-Paid. הגידול העקבי במנויי ה-Post-Paid, כבר 11 רבעונים ברציפות, נובע בין השאר, מהצעות ערך הכוללות יתרונות בלעדיים כמו wifi calling, שיתוף הפעולה עם אפל מיוזיק, ומכך שהשירות של פרטנר ממשיך להוות יתרון תחרותי, כפי שבא לידי ביטוי בדו"ח הרשות להגנת הצרכן שפורסם בחודש שעבר" סיכם בנבנישתי.
פירוט ההכנסות על פני המגזרים
ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב- 466 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת 489 מיליון שקל ברבעון המקביל, המיוחסת בעיקר להמשך שחיקת המחירים של שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק.
ההכנסות משירותים במגזר הקווי ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב -202 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת 194 מיליון שקל ברבעון המקביל, העלייה משקפת את ההכנסות מהטלוויזיה כמו גם גידול בהכנסות משירותי אינטרנט אשר קוזזו חלקית בעיקר על ידי קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.
- 1.ספיר 31/05/2018 13:37הגב לתגובה זושרות נפלא,שלט קל לטפעול נטפליקס vod והקלטה לשבועיים ו ומחיר שליש מהוטכיף
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

עזריאלי עם צמיחה של 12% ב-NOI, בחיזוק מרכזי המידע
החברה דיווחה על הרבעון השלישי של 2025, ועל צמיחה של כ-12% ב-NOI, ואמנם מציגה ירידה קלה ב-FFO לאור עלייה בהוצאות המימון אבל גם בהאצהת פעילות מרכזי המידע באירופה; שיעורי התפוסה גבוהים במיוחד והרווח הנקי לבעלי המניות עמד על 395 מיליון שקל ברבעון
קבוצת עזריאלי מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2025 ומציגה רבעון חזק, המאופיין בשיא רבעוני נוסף ב-NOI, בעלייה ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ובחזרה מלאה לשגרה במרבית תחומי הפעילות, לאחר השפעות מבצע "עם כלביא" ברבעון הקודם. מהדוחות עולה כי ה-NOI של הקבוצה ברבעון השלישי הסתכם בכ-657 מיליון שקל, לעומת כ-586 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול מרשים של כ-12%. הגידול נובע בעיקר מהמשך התחזקות תחום מרכזי המידע, שהוא מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה, ומהתאוששות ניכרת בפעילות הקניונים. גם מדד ה-Same Property NOI מציג עלייה של כ-2% בהשוואה לרבעון המקביל, נתון הממחיש את השיפור בנכסים הקיימים, ללא שינויי פורטפוליו.
במקביל לעלייה ב-NOI, מציגה החברה ירידה קלה במדדי תזרים המזומנים התפעוליים. ה-FFO ללא תרומת פעילות הדיור המוגן הסתכם ב-395 מיליון שקל, לעומת 409 מיליון
שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-3%. עיקר הירידה נובע מעליית הוצאות המימון והוצאות נוספות הקשורות בהמשך ההתרחבות המואצת של פעילות Green Mountain Global, הפועלת בתחום הדאטה סנטרס באירופה. מנגד, הקבוצה מציינת כי גם ברבעון זה נשמרה יציבות יחסית בפעילות הנדל"ן
המניב בישראל, עם תפוסות גבוהות ושיעורי חידוש ושדרוג חוזים מרשימים.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ברבעון ל-395 מיליון שקל, בהשוואה ל-383 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, עלייה של כ-3%. מדובר בשיפור הנובע הן מעליית שווי נדל"ן להשקעה והן מהמשך צמיחה בהכנסות המגזרים המרכזיים. גם מאזן החברה ממשיך להדגים איתנות פיננסית, עם מזומנים, פיקדונות והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-3.3 מיליארד שקל, שעליהם נוספו מניות בנק לאומי כך שסך הנכסים הנזילים מגיע לכ-5.5 מיליארד שקל. החוב נטו עומד על כ-23.6 מיליארד שקל, שיעור הנחשב נמוך יחסית לענף הנדל"ן המניב ולתיק הנכסים של הקבוצה.
המגזרים השונים
הקבוצה שומרת על שיעורי תפוסה גבוהים ואף מגדילה אותם: 99% במגזר הקניונים, 96% במגזר המשרדים בישראל (לעומת 94% ברבעון הקודם) ו-99% ברשת פאלאס בתחום הדיור המוגן (לעומת 98%
ברבעון הקודם(. בנוסף, הפדיונות בקניונים בחודשים יולי-ספטמבר הציגו עלייה של כ-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, המשקפת חזרה חזקה של צרכנים לפעילות רגילה ועלייה בביקושים לאחר השפעות מבצע "עם כלביא". לפי הדוח, בחודשים ינואר-ספטמבר הפדיונות נותרו דומים לאשתקד, כאשר
הנתונים מנוטרלים מהשפעת מודיעין מערב, שנפתח רק ב-2024, ומהשפעת חודש יוני.
- עזריאלי בדוח טוב - שיפור בפרמטרים התפעוליים
- עזריאלי סוגרת את הסכם השכירות בחוות השרתים בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במגזר המשרדים מציגה החברה התאוששות ממשית, בין היתר בעקבות גידול בהשקעות זרות ויציבות בענפי התעסוקה בעיר תל אביב. כ-80% מהשטח שהתפנה במגדל שרונה עם עזיבת שוכר משמעותי כבר הושכר מחדש במהלך הרבעון, וברובו בתנאים טובים יותר מהחוזה הקודם. החברה מציינת כי היא נמצאת במשא ומתן מתקדם לגבי יתרת השטח. נתונים אלה ממחישים את רמת הביקוש הגבוהה לנכסי משרדים במיקומים המרכזיים של הקבוצה.
