איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: משה שי

פרטנר הכפילה את מספר המנויים בטלוויזיה מתחילת השנה

ההכנסות עלו ב-3% ברבעון הראשון של 2018; החברה הכריזה על תכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 200 מיליון שקל

חברת התקשורת פרטנר 0.52% פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה והציגה עלייה של כ-3% בהכנסות, אך צניחה של כ-86% ברווח הנקי. דירקטוריון החברה החליט לאמץ תכנית רכישה עצמית של מניות בסכום מצטבר של עד 200 מיליון שקל, בחלוקה למנות שהראשונה תהיה מיידית, בסכום של 50 מיליון שקל.

הכנסותיה של פרטנר הסתכמו ב-826 מיליון שקל, עלייה של כ-2.9% לעומת כ-803 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מתוכן ההכנסות במגזר הקווי הסתכמו ב-225 מיליון שקל, עלייה של כ-6% בהשוואה ל-212 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

למרות הגידול בהכנסות, בשורה התחתונה, חברת התקשורת מסכמת את הרבעון הראשון עם ירידה של 86% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-9 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של כ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההשפעה המהותית ביותר על הרווח הנקי מיוחסת להכנסות של כ-54 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017 בגין ההסדר עם אורנג'.

שולי הרווחיות הגולמית של החברה עמדו על כ-16.7% ברבעון הראשון של 2018, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-18.6% ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-32 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של כ-70% ביחס לרווח התפעולי של כ-105 מיליון שקל ברבעון המקביל, בו נרשמו הכנסות של כ-54 מיליון שקל כתוצאה מההסדר עם אורנג'. בנטרול ההכנסות מההסדר, מדובר על ירידה של כ-37% ברווח התפעולי של הרבעון הראשון, לעומת התקופה המקבילה, כאשר שולי הרווחיות התפעולית עומדת על כ-3.9% ברבעון הראשון של 2018, לעומת 6.4% (בנטרול ההכנסה בגין ההסדר).

ברבעון האחרון של 2017 דיווחה החברה על מהלך מימון מחדש, עם הוצאה חד פעמית בהיקף של 65 מיליון שקל כתוצאה מפירעון מוקדם של הלוואות לצורך הקטנת הוצאות המימון. כעת, מדווחת החברה על ירידה של 5 מיליון שקל בהוצאות המימון לרבעון הראשון של השנה ביחס לתקופה המקבילה.

החברה מדווחת על כ-77 אלף משקי בית המחוברים לפרטנרTV נכון להיום וכ-65 אלף  נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, גידול של כ-34 אלף מנויים מתחילת השנה.

בוחנת כניסה לפעילות בכרטיסי אשראי

במסגרת הדו"חות מדווחת פרטנר על תהליך של בחינת מנועי צמיחה חדשים, לרבות בחינה ראשונית של אפשרות כניסה לתחום כרטיסי האשראי והחיוב, לרבות באמצעות רכישת חברה או כניסה לפעילות עצמאית בתחום זה.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "התחלנו את שנת 2018 בתנופה משמעותית - ברבעון הראשון המשכנו לצמוח במספר מנויי ה-Post-Paid  בסלולר, ובפרטנר TV יש כבר יותר מ- 77 אלף משקי בית מחוברים נכון להיום. בנוסף, פריסת תשתית הסיבים האופטיים הואצה משמעותית, ובכוונתנו להגיע עד סוף השנה כבר ליותר ממחצית הערים בישראל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בסלולר, הצגנו ברבעון הראשון גידול של 16 אלף מנויי Post-Paid. הגידול העקבי במנויי ה-Post-Paid, כבר 11 רבעונים ברציפות, נובע בין השאר, מהצעות ערך הכוללות יתרונות בלעדיים כמו wifi calling, שיתוף הפעולה עם אפל מיוזיק, ומכך שהשירות של פרטנר ממשיך להוות יתרון תחרותי, כפי שבא לידי ביטוי בדו"ח הרשות להגנת הצרכן שפורסם בחודש שעבר" סיכם בנבנישתי.

פירוט ההכנסות על פני המגזרים

ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב- 466 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת 489 מיליון שקל ברבעון המקביל, המיוחסת בעיקר להמשך שחיקת המחירים של שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק.

ההכנסות משירותים במגזר הקווי ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב -202 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת 194 מיליון שקל ברבעון המקביל, העלייה משקפת את ההכנסות מהטלוויזיה כמו גם גידול בהכנסות משירותי אינטרנט אשר קוזזו חלקית בעיקר על ידי קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ספיר 31/05/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    שרות נפלא,שלט קל לטפעול נטפליקס vod והקלטה לשבועיים ו ומחיר שליש מהוטכיף
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.