איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: משה שי

פרטנר הכפילה את מספר המנויים בטלוויזיה מתחילת השנה

ההכנסות עלו ב-3% ברבעון הראשון של 2018; החברה הכריזה על תכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 200 מיליון שקל

חברת התקשורת פרטנר 0% פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה והציגה עלייה של כ-3% בהכנסות, אך צניחה של כ-86% ברווח הנקי. דירקטוריון החברה החליט לאמץ תכנית רכישה עצמית של מניות בסכום מצטבר של עד 200 מיליון שקל, בחלוקה למנות שהראשונה תהיה מיידית, בסכום של 50 מיליון שקל.

הכנסותיה של פרטנר הסתכמו ב-826 מיליון שקל, עלייה של כ-2.9% לעומת כ-803 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מתוכן ההכנסות במגזר הקווי הסתכמו ב-225 מיליון שקל, עלייה של כ-6% בהשוואה ל-212 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

למרות הגידול בהכנסות, בשורה התחתונה, חברת התקשורת מסכמת את הרבעון הראשון עם ירידה של 86% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-9 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של כ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההשפעה המהותית ביותר על הרווח הנקי מיוחסת להכנסות של כ-54 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017 בגין ההסדר עם אורנג'.

שולי הרווחיות הגולמית של החברה עמדו על כ-16.7% ברבעון הראשון של 2018, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-18.6% ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-32 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של כ-70% ביחס לרווח התפעולי של כ-105 מיליון שקל ברבעון המקביל, בו נרשמו הכנסות של כ-54 מיליון שקל כתוצאה מההסדר עם אורנג'. בנטרול ההכנסות מההסדר, מדובר על ירידה של כ-37% ברווח התפעולי של הרבעון הראשון, לעומת התקופה המקבילה, כאשר שולי הרווחיות התפעולית עומדת על כ-3.9% ברבעון הראשון של 2018, לעומת 6.4% (בנטרול ההכנסה בגין ההסדר).

ברבעון האחרון של 2017 דיווחה החברה על מהלך מימון מחדש, עם הוצאה חד פעמית בהיקף של 65 מיליון שקל כתוצאה מפירעון מוקדם של הלוואות לצורך הקטנת הוצאות המימון. כעת, מדווחת החברה על ירידה של 5 מיליון שקל בהוצאות המימון לרבעון הראשון של השנה ביחס לתקופה המקבילה.

החברה מדווחת על כ-77 אלף משקי בית המחוברים לפרטנרTV נכון להיום וכ-65 אלף  נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, גידול של כ-34 אלף מנויים מתחילת השנה.

בוחנת כניסה לפעילות בכרטיסי אשראי

במסגרת הדו"חות מדווחת פרטנר על תהליך של בחינת מנועי צמיחה חדשים, לרבות בחינה ראשונית של אפשרות כניסה לתחום כרטיסי האשראי והחיוב, לרבות באמצעות רכישת חברה או כניסה לפעילות עצמאית בתחום זה.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "התחלנו את שנת 2018 בתנופה משמעותית - ברבעון הראשון המשכנו לצמוח במספר מנויי ה-Post-Paid  בסלולר, ובפרטנר TV יש כבר יותר מ- 77 אלף משקי בית מחוברים נכון להיום. בנוסף, פריסת תשתית הסיבים האופטיים הואצה משמעותית, ובכוונתנו להגיע עד סוף השנה כבר ליותר ממחצית הערים בישראל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בסלולר, הצגנו ברבעון הראשון גידול של 16 אלף מנויי Post-Paid. הגידול העקבי במנויי ה-Post-Paid, כבר 11 רבעונים ברציפות, נובע בין השאר, מהצעות ערך הכוללות יתרונות בלעדיים כמו wifi calling, שיתוף הפעולה עם אפל מיוזיק, ומכך שהשירות של פרטנר ממשיך להוות יתרון תחרותי, כפי שבא לידי ביטוי בדו"ח הרשות להגנת הצרכן שפורסם בחודש שעבר" סיכם בנבנישתי.

פירוט ההכנסות על פני המגזרים

ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב- 466 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת 489 מיליון שקל ברבעון המקביל, המיוחסת בעיקר להמשך שחיקת המחירים של שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק.

ההכנסות משירותים במגזר הקווי ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב -202 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת 194 מיליון שקל ברבעון המקביל, העלייה משקפת את ההכנסות מהטלוויזיה כמו גם גידול בהכנסות משירותי אינטרנט אשר קוזזו חלקית בעיקר על ידי קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ספיר 31/05/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    שרות נפלא,שלט קל לטפעול נטפליקס vod והקלטה לשבועיים ו ומחיר שליש מהוטכיף
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


אייל שוחט קרדיט תמיר לויאייל שוחט קרדיט תמיר לוי
דוחות

טופ גאם: ההכנסות זינקו ב-98% ל-29.5 מיליון דולר; רווח של 2 מיליון דולר

טופ גאם מסכמת רבעון שיא עם כמעט הכפלה בשורת ההכנסות וקפיצה ברווחיות: מכירות החברה ברבעון השלישי הגיעו ל-29.5 מיליון דולר, כשמגזר תוספי התזונה ממשיך להוביל עם הכנסות של 23.6 מיליון דולר, צמיחה תלת-ספרתית המהווה כ-80% מפעילות החברה; ה-EBITDA המתואם טיפס ל-5.1 מיליון דולר והרווח הנקי קפץ לכ-2 מיליון דולר

תמיר חכמוף |

טופ גאם טופ גאם 0%  , החברה הפועלת בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2025, ומדווחת על הכנסות שיא רבעוניות של כ-29.5 מיליון דולר, גידול חד של כ-98% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2024, אז הסתכמו ההכנסות בכ-15 מיליון דולר. ברבעון השלישי של שנת 2025 רשמה הקבוצה אבן דרך משמעותית, תוך שהיא מציגה את התוצאות הרבעוניות הטובות ביותר בתולדותיה, הן בשורת המכירות והן בשורת ה-EBITDA המתואם, וזאת בזכות שיא הכנסות רבעוני במגזר תוספי התזונה.

ה-EBITDA המתואם של הקבוצה ברבעון הסתכם בסך של כ-5.1 מיליון דולר, המהווה עלייה חדה בשיעור של כ-125% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז עמד על כ-2.7 מיליון דולר. העלייה נרשמה על אף ההוצאות להן נדרשת החברה בבניית תשתיות ניהוליות ותפעוליות לקליטת חברת הבת הקנדית TopGum Canada (לתוכה נוצקה הפעילות הנרכשת של Island Abbey); הוצאות הנוגעות לעבודות הגמר והפעלת המפעל החדש בעיר שדרות; עיבוי מערך השיווק והמכירות והתאמתו לצרכי החברה; והגידול בהוצאות התפעוליות הקשורות בהבטחת שרשרת אספקה תקינה לאור השפעות מלחמת "חרבות ברזל".

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הסתכם בסך של כ-9.3 מיליון דולר, המהווה עלייה של כ-84% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בה עמד הרווח הגולמי על סך של כ-5.1 מיליון דולר, וזאת כתוצאה מהגידול במכירות, בעיקר במגזר תוספי התזונה. הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון הסתכם בסך של כ-2 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לסך של כ-0.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שמיישמת החברה, גם בתקופת הדוח המשיכה הקבוצה במגמת הצמיחה המואצת בתחום תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי: ההכנסות ממגזר תוספי התזונה הגיעו לסך של כ-23.6 מיליון דולר, שיא רבעוני של כל הזמנים, ומהווים זינוק תלת-ספרתי חד של כ-163% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז מכירות תוספי התזונה הסתכמו בכ-8.9 מיליון דולר.

בהתאם ליעד האסטרטגי של החברה, תוספי התזונה מהווים כעת כ-80% מסך הכנסות הקבוצה לעומת 60% ברבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות במגזר תוספי התזונה לחודשים הקרובים עומד על 46 מיליון דולר, לעומת 19 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.