איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: משה שי

פרטנר הכפילה את מספר המנויים בטלוויזיה מתחילת השנה

ההכנסות עלו ב-3% ברבעון הראשון של 2018; החברה הכריזה על תכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 200 מיליון שקל

חברת התקשורת פרטנר 2.95% פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה והציגה עלייה של כ-3% בהכנסות, אך צניחה של כ-86% ברווח הנקי. דירקטוריון החברה החליט לאמץ תכנית רכישה עצמית של מניות בסכום מצטבר של עד 200 מיליון שקל, בחלוקה למנות שהראשונה תהיה מיידית, בסכום של 50 מיליון שקל.

הכנסותיה של פרטנר הסתכמו ב-826 מיליון שקל, עלייה של כ-2.9% לעומת כ-803 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מתוכן ההכנסות במגזר הקווי הסתכמו ב-225 מיליון שקל, עלייה של כ-6% בהשוואה ל-212 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

למרות הגידול בהכנסות, בשורה התחתונה, חברת התקשורת מסכמת את הרבעון הראשון עם ירידה של 86% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-9 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של כ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההשפעה המהותית ביותר על הרווח הנקי מיוחסת להכנסות של כ-54 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017 בגין ההסדר עם אורנג'.

שולי הרווחיות הגולמית של החברה עמדו על כ-16.7% ברבעון הראשון של 2018, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-18.6% ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-32 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של כ-70% ביחס לרווח התפעולי של כ-105 מיליון שקל ברבעון המקביל, בו נרשמו הכנסות של כ-54 מיליון שקל כתוצאה מההסדר עם אורנג'. בנטרול ההכנסות מההסדר, מדובר על ירידה של כ-37% ברווח התפעולי של הרבעון הראשון, לעומת התקופה המקבילה, כאשר שולי הרווחיות התפעולית עומדת על כ-3.9% ברבעון הראשון של 2018, לעומת 6.4% (בנטרול ההכנסה בגין ההסדר).

ברבעון האחרון של 2017 דיווחה החברה על מהלך מימון מחדש, עם הוצאה חד פעמית בהיקף של 65 מיליון שקל כתוצאה מפירעון מוקדם של הלוואות לצורך הקטנת הוצאות המימון. כעת, מדווחת החברה על ירידה של 5 מיליון שקל בהוצאות המימון לרבעון הראשון של השנה ביחס לתקופה המקבילה.

החברה מדווחת על כ-77 אלף משקי בית המחוברים לפרטנרTV נכון להיום וכ-65 אלף  נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, גידול של כ-34 אלף מנויים מתחילת השנה.

בוחנת כניסה לפעילות בכרטיסי אשראי

במסגרת הדו"חות מדווחת פרטנר על תהליך של בחינת מנועי צמיחה חדשים, לרבות בחינה ראשונית של אפשרות כניסה לתחום כרטיסי האשראי והחיוב, לרבות באמצעות רכישת חברה או כניסה לפעילות עצמאית בתחום זה.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "התחלנו את שנת 2018 בתנופה משמעותית - ברבעון הראשון המשכנו לצמוח במספר מנויי ה-Post-Paid  בסלולר, ובפרטנר TV יש כבר יותר מ- 77 אלף משקי בית מחוברים נכון להיום. בנוסף, פריסת תשתית הסיבים האופטיים הואצה משמעותית, ובכוונתנו להגיע עד סוף השנה כבר ליותר ממחצית הערים בישראל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בסלולר, הצגנו ברבעון הראשון גידול של 16 אלף מנויי Post-Paid. הגידול העקבי במנויי ה-Post-Paid, כבר 11 רבעונים ברציפות, נובע בין השאר, מהצעות ערך הכוללות יתרונות בלעדיים כמו wifi calling, שיתוף הפעולה עם אפל מיוזיק, ומכך שהשירות של פרטנר ממשיך להוות יתרון תחרותי, כפי שבא לידי ביטוי בדו"ח הרשות להגנת הצרכן שפורסם בחודש שעבר" סיכם בנבנישתי.

פירוט ההכנסות על פני המגזרים

ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב- 466 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת 489 מיליון שקל ברבעון המקביל, המיוחסת בעיקר להמשך שחיקת המחירים של שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק.

ההכנסות משירותים במגזר הקווי ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב -202 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת 194 מיליון שקל ברבעון המקביל, העלייה משקפת את ההכנסות מהטלוויזיה כמו גם גידול בהכנסות משירותי אינטרנט אשר קוזזו חלקית בעיקר על ידי קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ספיר 31/05/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    שרות נפלא,שלט קל לטפעול נטפליקס vod והקלטה לשבועיים ו ומחיר שליש מהוטכיף
מאור דואק מנכל מניף קרדיט מניף שירותים פיננסייםמאור דואק מנכל מניף קרדיט מניף שירותים פיננסיים
דוחות

משבר אשראי בשוק הנדל"ן - מניף מגלגלת חובות שיזמים לא מסוגלים להחזיר

היקף החובות שמועד פירעונם נדחה בהסכמה זינק ברבעון השלישי ל-907 מיליון שקל לעומת כ-421 מיליון שקל ברבעון המקביל והיקף החובות בפיגור זינק פי 3 ל-361 מיליון שקל; הדוח מרמז על מצוקה מתגברת בשוק מימון הנדל״ן: קבלנים מתקשים לקבל אשראי בנקאי, פרויקטים נגררים, ועלויות הבנייה והירידה במכירות מכבידים על יכולת ההחזר

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מניף

הדוח של הרבעון השלישי שפרסמה חברת האשראי החוץ בנקאי מניף מניף -3.69%  , אחד הגופים המרכזיים במימון ליזמי נדל״ן, מציג תמונה שמרחיקה מעבר לביצועי החברה עצמה. מההתבוננות במספרים, בשינויים במבנה תיק האשראי, ובקפיצות בחובות הנדחים והפיגורים, ניתן לראות את מה שמתרחש כיום מאחורי הקלעים בענף הנדל״ן הישראלי: ירידה במכירות שהובילה למצוקה תזרימית מתמשכת, קבלנים שמתקשים לקבל אשראי בנקאי, התייקרות בעלויות הבנייה, ומשק שבו יותר ויותר פרויקטים זקוקים ל"חמצן כלכלי" כדי לשרוד את הסביבה הנוכחית.

וזו לא הגזמה. על פי הדוח, היקף החובות שמועד פירעונם נדחה בהסכמה בין הצדדים זינק ברבעון השלישי ל-907 מיליון שקל, יותר מכפול לעומת כ-421 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה. לצד זה, החובות שבהם ההסכם כבר הסתיים אך טרם חלפו תשעה חודשים ממועד הסיום, כלומר חובות שהיו אמורים להיסגר זה מכבר, הגיעו ל-361 מיליון שקל, כמעט פי שלושה משנה שעברה. ביחד מדובר בכמעט 1.27 מיליארד שקל של חובות שנדחו, גולגלו או פשוט לא שולמו בזמן.

כשמניחים את זה מול ההון העצמי של מניף, מתקבלת תמונה מדאיגה יותר: החובות הנדחים והלא משולמים עומדים כבר היום על יותר מפי שניים מההון העצמי של החברה. בסביבה של ירידה במכירות דירות, איחורים במסירות ועלייה בעלויות הבנייה ברקע המלחמה, גם שינמוך קטן בתרחיש ההחזר עלול לדרוש הפרשות משמעותיות בעתיד. מניף אמנם מציגה רווחיות, אבל כשמשווים את ההפרשות לסכום האדיר של החובות שנדחו או לא שולמו בזמן, ברור שהן נמוכות מאוד. הפער בין היקף הדחיות לבין ההפרשה בפועל מעורר סימני שאלה לגבי הסיכון שהחברה לוקחת על עצמה.

מי הם הלקוחות של מניף? 

מדובר לרוב בקבלנים ויזמים שמראש מגיעים למגרש הזה במצב פחות חזק, מי שנזקקים להלוואות חוץ-בנקאיות, לעיתים בריבית גבוהה עם שעבודים שניים, רק כדי להשלים הון עצמי ולצאת לדרך. המודל הזה עובד היטב כשהשוק גודש במכירות ובקצב סגירת עסקאות מהיר שמזרים כספים לחברה. אבל כשהשוק מאבד גובה, עלויות הבנייה מזנקות, המלאים נערמים (נזכיר שהיקף הדירות הלא מכורות מתקרב לכ-85 אלף דירות) והמחירים מתחילים להתיישר כלפי מטה מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת, הלווים האלה הם הראשונים להיכנס ללחץ. כאן בדיוק הסיפור עשוי להפוך ממצוקת אשראי למחנק אשראי.

הדוח מציג כי החברה פועלת במבנה שבו היזם משלם ריבית לאורך חיי הפרויקט, בעוד פירעון הקרן נדחה למועד הסיום. זהו מודל שמסתמך על כך שהפרויקט יתקדם כמתוכנן ויניב תזרים רק בסוף התהליך, בעיקר ממכירת הדירות או מהשלמת הבנייה. לצד זאת, מניף עצמה מדגישה בדוח כי היא מודעת לקשיים המתגברים בענף וכי חלק מההתנהלות השוטפת שלה כולל התאמה של לוחות הזמנים ותשלומים שוטפים ללקוחות שנקלעו לעיכובים. החברה מבינה שהמציאות בענף מורכבת יותר, ולכן במקרים רבים היא בוחרת לדחות מועדי פירעון, לעדכן הסכמי מימון או לאפשר פריסה מחודשת של התחייבויות. במילים אחרות, החברה מודעת לקשיים ובוחרת לדחות אותם, בתקווה שמשהו ישתנה בחודשים הבאים. אלא שהשנה האחרונה הוכיחה שוב שאין אפשרות לסמוך על קצב המכירות. ברבעונים האחרונים כל השוק ראה ירידות משמעותיות במספר העסקאות, שמובילה לדחיות במסירות, גידול במלאים, והעברת הלוואות לסבבי הארכה חוזרים ונשנים.

מאור דואק מנכל מניף קרדיט מניף שירותים פיננסייםמאור דואק מנכל מניף קרדיט מניף שירותים פיננסיים
דוחות

משבר אשראי בשוק הנדל"ן - מניף מגלגלת חובות שיזמים לא מסוגלים להחזיר

היקף החובות שמועד פירעונם נדחה בהסכמה זינק ברבעון השלישי ל-907 מיליון שקל לעומת כ-421 מיליון שקל ברבעון המקביל והיקף החובות בפיגור זינק פי 3 ל-361 מיליון שקל; הדוח מרמז על מצוקה מתגברת בשוק מימון הנדל״ן: קבלנים מתקשים לקבל אשראי בנקאי, פרויקטים נגררים, ועלויות הבנייה והירידה במכירות מכבידים על יכולת ההחזר

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מניף

הדוח של הרבעון השלישי שפרסמה חברת האשראי החוץ בנקאי מניף מניף -3.69%  , אחד הגופים המרכזיים במימון ליזמי נדל״ן, מציג תמונה שמרחיקה מעבר לביצועי החברה עצמה. מההתבוננות במספרים, בשינויים במבנה תיק האשראי, ובקפיצות בחובות הנדחים והפיגורים, ניתן לראות את מה שמתרחש כיום מאחורי הקלעים בענף הנדל״ן הישראלי: ירידה במכירות שהובילה למצוקה תזרימית מתמשכת, קבלנים שמתקשים לקבל אשראי בנקאי, התייקרות בעלויות הבנייה, ומשק שבו יותר ויותר פרויקטים זקוקים ל"חמצן כלכלי" כדי לשרוד את הסביבה הנוכחית.

וזו לא הגזמה. על פי הדוח, היקף החובות שמועד פירעונם נדחה בהסכמה בין הצדדים זינק ברבעון השלישי ל-907 מיליון שקל, יותר מכפול לעומת כ-421 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה. לצד זה, החובות שבהם ההסכם כבר הסתיים אך טרם חלפו תשעה חודשים ממועד הסיום, כלומר חובות שהיו אמורים להיסגר זה מכבר, הגיעו ל-361 מיליון שקל, כמעט פי שלושה משנה שעברה. ביחד מדובר בכמעט 1.27 מיליארד שקל של חובות שנדחו, גולגלו או פשוט לא שולמו בזמן.

כשמניחים את זה מול ההון העצמי של מניף, מתקבלת תמונה מדאיגה יותר: החובות הנדחים והלא משולמים עומדים כבר היום על יותר מפי שניים מההון העצמי של החברה. בסביבה של ירידה במכירות דירות, איחורים במסירות ועלייה בעלויות הבנייה ברקע המלחמה, גם שינמוך קטן בתרחיש ההחזר עלול לדרוש הפרשות משמעותיות בעתיד. מניף אמנם מציגה רווחיות, אבל כשמשווים את ההפרשות לסכום האדיר של החובות שנדחו או לא שולמו בזמן, ברור שהן נמוכות מאוד. הפער בין היקף הדחיות לבין ההפרשה בפועל מעורר סימני שאלה לגבי הסיכון שהחברה לוקחת על עצמה.

מי הם הלקוחות של מניף? 

מדובר לרוב בקבלנים ויזמים שמראש מגיעים למגרש הזה במצב פחות חזק, מי שנזקקים להלוואות חוץ-בנקאיות, לעיתים בריבית גבוהה עם שעבודים שניים, רק כדי להשלים הון עצמי ולצאת לדרך. המודל הזה עובד היטב כשהשוק גודש במכירות ובקצב סגירת עסקאות מהיר שמזרים כספים לחברה. אבל כשהשוק מאבד גובה, עלויות הבנייה מזנקות, המלאים נערמים (נזכיר שהיקף הדירות הלא מכורות מתקרב לכ-85 אלף דירות) והמחירים מתחילים להתיישר כלפי מטה מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת, הלווים האלה הם הראשונים להיכנס ללחץ. כאן בדיוק הסיפור עשוי להפוך ממצוקת אשראי למחנק אשראי.

הדוח מציג כי החברה פועלת במבנה שבו היזם משלם ריבית לאורך חיי הפרויקט, בעוד פירעון הקרן נדחה למועד הסיום. זהו מודל שמסתמך על כך שהפרויקט יתקדם כמתוכנן ויניב תזרים רק בסוף התהליך, בעיקר ממכירת הדירות או מהשלמת הבנייה. לצד זאת, מניף עצמה מדגישה בדוח כי היא מודעת לקשיים המתגברים בענף וכי חלק מההתנהלות השוטפת שלה כולל התאמה של לוחות הזמנים ותשלומים שוטפים ללקוחות שנקלעו לעיכובים. החברה מבינה שהמציאות בענף מורכבת יותר, ולכן במקרים רבים היא בוחרת לדחות מועדי פירעון, לעדכן הסכמי מימון או לאפשר פריסה מחודשת של התחייבויות. במילים אחרות, החברה מודעת לקשיים ובוחרת לדחות אותם, בתקווה שמשהו ישתנה בחודשים הבאים. אלא שהשנה האחרונה הוכיחה שוב שאין אפשרות לסמוך על קצב המכירות. ברבעונים האחרונים כל השוק ראה ירידות משמעותיות במספר העסקאות, שמובילה לדחיות במסירות, גידול במלאים, והעברת הלוואות לסבבי הארכה חוזרים ונשנים.