אדוארדו אלשטיין
צילום: דרור עינב

"מי שקונה דסק"ש מקבל חברות תפעוליות ואת אלרון, אפסילון בחינם"

רוסאריו ייעוץ ומחקר החלו לסקר את דסק"ש באפסייד של 34% על מחיר השוק
מערכת Bizportal | (3)

רוסאריו ייעוץ ומחקר החלו היום לסקר את דיסקונט השקעות -4.62% במחיר יעד שגבוה ב-34% ממחיר השוק, וזאת בהנחה כי חברת ההחזרות מהווה אופציה ממונפת ללא מס על החזקות מצוינות. או במילים של רוסאריו: "מי שקונה דסק"ש מקבל חברות תפעוליות טובות ואת אלרון, אפסילון ופרטיות אחרות בחינם".

דסק"ש הינה חברת החזקות המשקיעה בעיקר בענפי התקשורת, הנדל"ן, המסחר והשירותים. במהלך נובמבר 2016, עם השלמת מכירת מלוא ההחזקות באדמה, חדלה דסק"ש להחזיק בחברות הפועלות בתחום האגרוכימיה. קבוצת אי.די.בי עמדה בדרישה לשנת 2017 לקיפול 4 שכבות לשלוש. בשנת 2019, תידרש קבוצת דסק"ש לבצע מהלך נוסף ולקפל קומה נוספת.

נקודות עיקריות

שופרסל 0.94%  - "מניית שופרסל זינקה בשנת 2017 בכ-67% והשאירה את מניות מתחרותיה הרחק מאחור. אנו ממשיכים להאמין כי שופרסל שיקמה באופן משמעותי את התדמית הציבורית שלה ורכשה בזכות כך בשנה החולפת קהל לקוחות יחסית נאמן, תוך בידול שלה ביחס למתחרות (בין היתר באמצעות איכות השירות באונליין, המותג הפרטי וחדירתו לכל הקטגוריות המרכזיות, ההשקעה בטכנולוגיה ובשרשרת האספקה, בדגש על המרכז הלוגיסטי החדש והמתקדם בשוהם, וכיו"ב). כל אלה, צפויים להערכתנו להמשיך ולשמר את מיקומה של שופרסל בקדמת השוק גם ב-2018. ברמות התמחור הנוכחיות של מניות קמעונאיות המזון, שנראה לנו מתומחר באופן מלא, אנו ממשיכים לראות בשופרסל כאלטרנטיבה עדיפה, ראשית בזכות המהלכים האסטרטגיים שהובילה והציבו אותה במקום נוח ומבוסס, ושנית, בזכות תשואת הדיבידנד שלה, הגבוהה בענף (כ-4.5%). במודל ה- NAV של דסק"ש אנו מציגים כעת את שופרסל לפי שווי המניה בשוק ועובדים על עדכון הערכת השווי לשופרסל".

סלקום 1.3%  - "מצבה היחסי של סלקום בענף משתפר והיא צפויה להיות חברת התקשורת השלישית בגודלה בישראל. אנו מעריכים כי המשך השקעות של סלקום בתשתית הקווית תישא גם היא פירות בעתיד ויחד עם התייצבות אמיתית בתעריפי הסלולר והמשך התייעלות כתוצאה מהסכמי שת"פ הרשתות, תביא לתוצאות משופרות בנושא הרווחיות בשנת 2018. השווי ההוגן בו אנו נוקבים למניית סלקום עומד על 36 ש"ח, הגבוה בכ- 7% ממחיר המניה הנוכחי".

נכסים ובנין -2.18%  - "הערכת השווי של נכסים ובניין נעשתה בגישת השווי הנכסי הנקי (NAV) בהתייחס לדוחות הסולו המורחב (ללא נתוני גב ים), כאשר ביצענו הערכת שווי לכל אחת מפעילויות החברה בנפרד תחת הנחות שונות, ביניהן,  שיעורי היוון  אשר להערכתנו משקפים נכונה יותר את שווי הנכסים. בהתאם לזאת, אנו מעריכים את השווי הכלכלי הראוי לחברה בכ-2.49 מיליארד שקל המשקף שווי ראוי למניה של כ-395 שקל לעומת שווי מניה נוכחי של 364 שקל".

אלרון -0.51%  - "הדרך הפשוטה ביותר לקבל אינדיקציה לשווי אלרון שלמעשה דומה במאפיינים שלה לקרנות VC, היא באמצעות NAV המבוסס על שווי ההשקעות שלה בחברות הבת והסתברויות להצפת ערך. מאחר ושווי ההשקעות של שלוש החברות העיקריות מהווה כ-65% מסך ההשקעות ושם נמצאות ההבטחות הגדולות לעתיד הקרוב, אנו מאמינים אינדיקציה לשווי המבוססת על שווי ההשקעות בניכוי הוצאות מטה, היא מספיק שמרנית ואמורה לבסס שווי מינימלי לחברה לאור ההיסטוריה שלה. לפיכך, במודל ה-NAV הכלכלי של דסק"ש נשתמש בשווי של 22.3 שקל למניית אלרון. תובנה נוספת מהמודל היא שבמחיר הנוכחי של מניית אלרון היא אמורה להיות מעניינת מאד למשקיעים המחפשים השקעה מבוזרת ומנוהלת בעולמות ההון סיכון/מדעי החיים/טכנולוגיה".

חוב - יחס ה- LTV  נמצא במגמת שיפור מתמדת בתקופה האחרונה וירד עד לרמה של כ-50% לעומת כ-60% לפני מספר רבעונים מועט. השיפור ביחס זה נובע הן מעליית שווי חברות הבת וירידה מתמשכת בחוב הפיננסי נטו. החברה מחזיקה ביתרות נזילות של כ-1.6 מיליארד שקל. בנוסף אנו מעריכים כי החברה תקבל דיבידנדים משופרסל ונכסים ובניין בעתיד הנראה לעין בהיקף של כ-230 מיליון שקל לשנה, בעוד הוצאות הריבית צפויות לעמוד על כ-200 מיליון שקל לשנה ובמגמת ירידה כמובן, ככל שתוחזר הקרן. לפיכך, אנו סבורים כי המבנה הפיננסי של החברה יציב ולמעשה לא יידרשו לה גיוסי חוב מהותיים עד לשנת 2022, כאשר לא צפויים שינויים משמעותיים בחוב הפיננסי נטו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זוזו 23/01/2018 21:59
    הגב לתגובה זו
    לא מציאה גדולה..
  • 1.
    גדי 23/01/2018 14:54
    הגב לתגובה זו
    אז היינו מרוויחים כמעט 80%!!!
  • מני 24/01/2018 00:29
    הגב לתגובה זו
    לקנות דסקש.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

לוגו "קשרי תעופה"
צילום: יח"צ
דוחות

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות

קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה קשרי תעופה

קשרי תעופה קשרי תעופה 0%  פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.

ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7  מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי  הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8  מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של  של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך  של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.