אדוארדו אלשטיין
צילום: דרור עינב

"מי שקונה דסק"ש מקבל חברות תפעוליות ואת אלרון, אפסילון בחינם"

רוסאריו ייעוץ ומחקר החלו לסקר את דסק"ש באפסייד של 34% על מחיר השוק
מערכת Bizportal | (3)

רוסאריו ייעוץ ומחקר החלו היום לסקר את דיסקונט השקעות 0% במחיר יעד שגבוה ב-34% ממחיר השוק, וזאת בהנחה כי חברת ההחזרות מהווה אופציה ממונפת ללא מס על החזקות מצוינות. או במילים של רוסאריו: "מי שקונה דסק"ש מקבל חברות תפעוליות טובות ואת אלרון, אפסילון ופרטיות אחרות בחינם".

דסק"ש הינה חברת החזקות המשקיעה בעיקר בענפי התקשורת, הנדל"ן, המסחר והשירותים. במהלך נובמבר 2016, עם השלמת מכירת מלוא ההחזקות באדמה, חדלה דסק"ש להחזיק בחברות הפועלות בתחום האגרוכימיה. קבוצת אי.די.בי עמדה בדרישה לשנת 2017 לקיפול 4 שכבות לשלוש. בשנת 2019, תידרש קבוצת דסק"ש לבצע מהלך נוסף ולקפל קומה נוספת.

נקודות עיקריות

שופרסל 0%  - "מניית שופרסל זינקה בשנת 2017 בכ-67% והשאירה את מניות מתחרותיה הרחק מאחור. אנו ממשיכים להאמין כי שופרסל שיקמה באופן משמעותי את התדמית הציבורית שלה ורכשה בזכות כך בשנה החולפת קהל לקוחות יחסית נאמן, תוך בידול שלה ביחס למתחרות (בין היתר באמצעות איכות השירות באונליין, המותג הפרטי וחדירתו לכל הקטגוריות המרכזיות, ההשקעה בטכנולוגיה ובשרשרת האספקה, בדגש על המרכז הלוגיסטי החדש והמתקדם בשוהם, וכיו"ב). כל אלה, צפויים להערכתנו להמשיך ולשמר את מיקומה של שופרסל בקדמת השוק גם ב-2018. ברמות התמחור הנוכחיות של מניות קמעונאיות המזון, שנראה לנו מתומחר באופן מלא, אנו ממשיכים לראות בשופרסל כאלטרנטיבה עדיפה, ראשית בזכות המהלכים האסטרטגיים שהובילה והציבו אותה במקום נוח ומבוסס, ושנית, בזכות תשואת הדיבידנד שלה, הגבוהה בענף (כ-4.5%). במודל ה- NAV של דסק"ש אנו מציגים כעת את שופרסל לפי שווי המניה בשוק ועובדים על עדכון הערכת השווי לשופרסל".

סלקום 0%  - "מצבה היחסי של סלקום בענף משתפר והיא צפויה להיות חברת התקשורת השלישית בגודלה בישראל. אנו מעריכים כי המשך השקעות של סלקום בתשתית הקווית תישא גם היא פירות בעתיד ויחד עם התייצבות אמיתית בתעריפי הסלולר והמשך התייעלות כתוצאה מהסכמי שת"פ הרשתות, תביא לתוצאות משופרות בנושא הרווחיות בשנת 2018. השווי ההוגן בו אנו נוקבים למניית סלקום עומד על 36 ש"ח, הגבוה בכ- 7% ממחיר המניה הנוכחי".

נכסים ובנין 0%  - "הערכת השווי של נכסים ובניין נעשתה בגישת השווי הנכסי הנקי (NAV) בהתייחס לדוחות הסולו המורחב (ללא נתוני גב ים), כאשר ביצענו הערכת שווי לכל אחת מפעילויות החברה בנפרד תחת הנחות שונות, ביניהן,  שיעורי היוון  אשר להערכתנו משקפים נכונה יותר את שווי הנכסים. בהתאם לזאת, אנו מעריכים את השווי הכלכלי הראוי לחברה בכ-2.49 מיליארד שקל המשקף שווי ראוי למניה של כ-395 שקל לעומת שווי מניה נוכחי של 364 שקל".

אלרון 0%  - "הדרך הפשוטה ביותר לקבל אינדיקציה לשווי אלרון שלמעשה דומה במאפיינים שלה לקרנות VC, היא באמצעות NAV המבוסס על שווי ההשקעות שלה בחברות הבת והסתברויות להצפת ערך. מאחר ושווי ההשקעות של שלוש החברות העיקריות מהווה כ-65% מסך ההשקעות ושם נמצאות ההבטחות הגדולות לעתיד הקרוב, אנו מאמינים אינדיקציה לשווי המבוססת על שווי ההשקעות בניכוי הוצאות מטה, היא מספיק שמרנית ואמורה לבסס שווי מינימלי לחברה לאור ההיסטוריה שלה. לפיכך, במודל ה-NAV הכלכלי של דסק"ש נשתמש בשווי של 22.3 שקל למניית אלרון. תובנה נוספת מהמודל היא שבמחיר הנוכחי של מניית אלרון היא אמורה להיות מעניינת מאד למשקיעים המחפשים השקעה מבוזרת ומנוהלת בעולמות ההון סיכון/מדעי החיים/טכנולוגיה".

חוב - יחס ה- LTV  נמצא במגמת שיפור מתמדת בתקופה האחרונה וירד עד לרמה של כ-50% לעומת כ-60% לפני מספר רבעונים מועט. השיפור ביחס זה נובע הן מעליית שווי חברות הבת וירידה מתמשכת בחוב הפיננסי נטו. החברה מחזיקה ביתרות נזילות של כ-1.6 מיליארד שקל. בנוסף אנו מעריכים כי החברה תקבל דיבידנדים משופרסל ונכסים ובניין בעתיד הנראה לעין בהיקף של כ-230 מיליון שקל לשנה, בעוד הוצאות הריבית צפויות לעמוד על כ-200 מיליון שקל לשנה ובמגמת ירידה כמובן, ככל שתוחזר הקרן. לפיכך, אנו סבורים כי המבנה הפיננסי של החברה יציב ולמעשה לא יידרשו לה גיוסי חוב מהותיים עד לשנת 2022, כאשר לא צפויים שינויים משמעותיים בחוב הפיננסי נטו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זוזו 23/01/2018 21:59
    הגב לתגובה זו
    לא מציאה גדולה..
  • 1.
    גדי 23/01/2018 14:54
    הגב לתגובה זו
    אז היינו מרוויחים כמעט 80%!!!
  • מני 24/01/2018 00:29
    הגב לתגובה זו
    לקנות דסקש.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.