אדוארדו אלשטיין
צילום: דרור עינב

"מי שקונה דסק"ש מקבל חברות תפעוליות ואת אלרון, אפסילון בחינם"

רוסאריו ייעוץ ומחקר החלו לסקר את דסק"ש באפסייד של 34% על מחיר השוק
מערכת Bizportal | (3)

רוסאריו ייעוץ ומחקר החלו היום לסקר את דיסקונט השקעות -0.16% במחיר יעד שגבוה ב-34% ממחיר השוק, וזאת בהנחה כי חברת ההחזרות מהווה אופציה ממונפת ללא מס על החזקות מצוינות. או במילים של רוסאריו: "מי שקונה דסק"ש מקבל חברות תפעוליות טובות ואת אלרון, אפסילון ופרטיות אחרות בחינם".

דסק"ש הינה חברת החזקות המשקיעה בעיקר בענפי התקשורת, הנדל"ן, המסחר והשירותים. במהלך נובמבר 2016, עם השלמת מכירת מלוא ההחזקות באדמה, חדלה דסק"ש להחזיק בחברות הפועלות בתחום האגרוכימיה. קבוצת אי.די.בי עמדה בדרישה לשנת 2017 לקיפול 4 שכבות לשלוש. בשנת 2019, תידרש קבוצת דסק"ש לבצע מהלך נוסף ולקפל קומה נוספת.

נקודות עיקריות

שופרסל 0.73%  - "מניית שופרסל זינקה בשנת 2017 בכ-67% והשאירה את מניות מתחרותיה הרחק מאחור. אנו ממשיכים להאמין כי שופרסל שיקמה באופן משמעותי את התדמית הציבורית שלה ורכשה בזכות כך בשנה החולפת קהל לקוחות יחסית נאמן, תוך בידול שלה ביחס למתחרות (בין היתר באמצעות איכות השירות באונליין, המותג הפרטי וחדירתו לכל הקטגוריות המרכזיות, ההשקעה בטכנולוגיה ובשרשרת האספקה, בדגש על המרכז הלוגיסטי החדש והמתקדם בשוהם, וכיו"ב). כל אלה, צפויים להערכתנו להמשיך ולשמר את מיקומה של שופרסל בקדמת השוק גם ב-2018. ברמות התמחור הנוכחיות של מניות קמעונאיות המזון, שנראה לנו מתומחר באופן מלא, אנו ממשיכים לראות בשופרסל כאלטרנטיבה עדיפה, ראשית בזכות המהלכים האסטרטגיים שהובילה והציבו אותה במקום נוח ומבוסס, ושנית, בזכות תשואת הדיבידנד שלה, הגבוהה בענף (כ-4.5%). במודל ה- NAV של דסק"ש אנו מציגים כעת את שופרסל לפי שווי המניה בשוק ועובדים על עדכון הערכת השווי לשופרסל".

סלקום -0.37%  - "מצבה היחסי של סלקום בענף משתפר והיא צפויה להיות חברת התקשורת השלישית בגודלה בישראל. אנו מעריכים כי המשך השקעות של סלקום בתשתית הקווית תישא גם היא פירות בעתיד ויחד עם התייצבות אמיתית בתעריפי הסלולר והמשך התייעלות כתוצאה מהסכמי שת"פ הרשתות, תביא לתוצאות משופרות בנושא הרווחיות בשנת 2018. השווי ההוגן בו אנו נוקבים למניית סלקום עומד על 36 ש"ח, הגבוה בכ- 7% ממחיר המניה הנוכחי".

נכסים ובנין -2.47%  - "הערכת השווי של נכסים ובניין נעשתה בגישת השווי הנכסי הנקי (NAV) בהתייחס לדוחות הסולו המורחב (ללא נתוני גב ים), כאשר ביצענו הערכת שווי לכל אחת מפעילויות החברה בנפרד תחת הנחות שונות, ביניהן,  שיעורי היוון  אשר להערכתנו משקפים נכונה יותר את שווי הנכסים. בהתאם לזאת, אנו מעריכים את השווי הכלכלי הראוי לחברה בכ-2.49 מיליארד שקל המשקף שווי ראוי למניה של כ-395 שקל לעומת שווי מניה נוכחי של 364 שקל".

אלרון -0.12%  - "הדרך הפשוטה ביותר לקבל אינדיקציה לשווי אלרון שלמעשה דומה במאפיינים שלה לקרנות VC, היא באמצעות NAV המבוסס על שווי ההשקעות שלה בחברות הבת והסתברויות להצפת ערך. מאחר ושווי ההשקעות של שלוש החברות העיקריות מהווה כ-65% מסך ההשקעות ושם נמצאות ההבטחות הגדולות לעתיד הקרוב, אנו מאמינים אינדיקציה לשווי המבוססת על שווי ההשקעות בניכוי הוצאות מטה, היא מספיק שמרנית ואמורה לבסס שווי מינימלי לחברה לאור ההיסטוריה שלה. לפיכך, במודל ה-NAV הכלכלי של דסק"ש נשתמש בשווי של 22.3 שקל למניית אלרון. תובנה נוספת מהמודל היא שבמחיר הנוכחי של מניית אלרון היא אמורה להיות מעניינת מאד למשקיעים המחפשים השקעה מבוזרת ומנוהלת בעולמות ההון סיכון/מדעי החיים/טכנולוגיה".

חוב - יחס ה- LTV  נמצא במגמת שיפור מתמדת בתקופה האחרונה וירד עד לרמה של כ-50% לעומת כ-60% לפני מספר רבעונים מועט. השיפור ביחס זה נובע הן מעליית שווי חברות הבת וירידה מתמשכת בחוב הפיננסי נטו. החברה מחזיקה ביתרות נזילות של כ-1.6 מיליארד שקל. בנוסף אנו מעריכים כי החברה תקבל דיבידנדים משופרסל ונכסים ובניין בעתיד הנראה לעין בהיקף של כ-230 מיליון שקל לשנה, בעוד הוצאות הריבית צפויות לעמוד על כ-200 מיליון שקל לשנה ובמגמת ירידה כמובן, ככל שתוחזר הקרן. לפיכך, אנו סבורים כי המבנה הפיננסי של החברה יציב ולמעשה לא יידרשו לה גיוסי חוב מהותיים עד לשנת 2022, כאשר לא צפויים שינויים משמעותיים בחוב הפיננסי נטו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זוזו 23/01/2018 21:59
    הגב לתגובה זו
    לא מציאה גדולה..
  • 1.
    גדי 23/01/2018 14:54
    הגב לתגובה זו
    אז היינו מרוויחים כמעט 80%!!!
  • מני 24/01/2018 00:29
    הגב לתגובה זו
    לקנות דסקש.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.