עידן עופר
צילום: בוצ'צ'ו

שווי השוק של קנון והחברה לישראל עלה ב-2.2 מיליארד ש' בפחות מחודש

רצף העסקאות בקנון, ושיפור בקופת המזומנים של החברה לישראל הביאו לעלייה חדה במניות. קנון משלימה זינוק של 46% מאז מכירת תחנות הכוח

אלי שמעוני | (1)

החודש המוצלח של עידן עופר. אחרי שלוש שנים של כשלונות עסקיים - קריסת בטרפלייס וצניחה במחירי האשלג בכיל -  שתי עסקאות בחברת קנון 0% , שבשליטת עופר, הביאו לשינוי מהותי במצבה הפיננסי - מה שלא נסתר מעיני השוק, והביא לעלייה חדה במניות. בתוך פחות מחודש זינק שווי קנון ב-1.7 מיליארד שקל - עלייה של 46%. העלייה המצטברת בשנה האחרונה עומדת על 135%. בתחילת ינואר השלימה חברת קנון את מכירת חברת IC Power, המפעילה תחנות הכח באמריקה הלטינית, בתמורה ל-1.2 מיליארד דולר. כמה ימים לאחר מכן הצליחה קנון לבצע עוד עסקה: החברה מכרה יחד עם צ'רי הסינית את השליטה במיזם הרכב הסיני קורוס לפי שווי של כמיליארד דולר. הרוכשת היא קבוצת באונג הסינית (Baoneng) בבעלות האיש העשיר הרביעי בסין.

הדביקה את החברה לישראל מכירת IC POWER אפשרה לעופר לסדר גם את החברה האחות - חברה לישראל 0% . לאחר מכירת תחנות הכח פרעה קנון חוב של 240 מיליון דולר לחברה לישראל. מדובר בהלוואה שהעמידה החברה לישראל עבור החברה האחות, ובתמורה קיבלה החברה לישראל שעבוד על 53% ממניות IC POWER המפעילה תחנות כוח באמריקה הלטינית.  התוצאה לא אחרה לבוא. בתוך 4 ימי מסחר עלה שווי השוק של החברה לישראל בחצי מיליארד שקל, עלייה של 11%. היום, במהלך יום המסחר זינקה במניה ב-7%, ו'מנתק הזרם' של הבורסה הופעל. החזר הלוואה שיפר את היחסים הפיננסים הפיננסים של החברה. לפי דו"ח הסולו של החברה לישראל, מתוך מאזן 2.9 מיליארד דולר, עומד כעת המזומן בקופתה על 1.03 מיליארד דולר. המזומן בקופה גרמו להערכות בשוק כי החברה לישראל בדרך לחלוקת דיבידנד.  קנון הולדינגס הוקמה כחלק ממהלך פיצול בין הפעילות בישראל — השליטה בכיל ובבזן — לפעילות היזמית הבינלאומית שהוכנסה לקנון. במקביל מניות קנון חולקו כדיבידנד בעין, כך שעידן עופר מחזיק בשתי החברות. לתוך קנון הוכנסו יצרנית השבבים טאואר, תחנות הכח איי סי פאוור, יצרנית המכוניות הסינית קורוס, וחברת הספנות צים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    להערכתי, הצעד הבא מכירת כיל לסינים במחיר של לפחו 22 ש"ח (ל"ת)
    הצעד הבא, הערכה בלבד 11/01/2018 14:44
    הגב לתגובה זו
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה 0%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

לוגו "קשרי תעופה"
צילום: יח"צ
דוחות

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות

קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה קשרי תעופה

קשרי תעופה קשרי תעופה 0%  פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.

ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7  מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי  הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8  מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של  של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך  של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.