המסלקה הפנסיונית תאפשר לבצע פעולות בזול? צפו בתעריפון המלא

בקשת חוסך לקבלת מידע אודות נתונים שהועברו לגביו במערכת, יעלה 40 שקל על פי המחירון הבסיסי. גוף מוסדי שיעשה שימוש במסלקה הפנסיונית יחוייב בדמי שימוש שנתיים בסך 3,000 שקל
יעל גרונטמן | (4)

כדי ליעל את ענף החיסכון הפנסיוני ולהפכו לדיגיטלי, החליט הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג להעניק רשיון להפעלת המסלקה הפנסיונית לזוכה במכרז, חברת סוויפטנס, החברה הבת של נס טכנולוגיות.

המסלקה הפנסיונית, תהווה תשתית טכנולוגית להנגשת מידע וביצוע פעולות במוצרי פנסיה וגמל. השקתה התרחשה היום אך השירותים בה ינתנו במספר שלבים על פני השנתיים הקרובות. בשנה הראשונה יקבלו את המידע רק יועצים פנסיונים וסוכני ביטוח. בעוד שנה יוכלו כלל החוסכים לקבל מידע אודות מוצרי פנסיה ישירות מהמערכת ובשלב השלישי שיחל בעוד כשנה וחצי יוכלו החוסכים, סוכני הביטוח ויועצים פנסיוניים להפקיד כספים בחסכונות ביטוח פנסיה וגמל ויעבירו ספים בין מוצרים שונים. בשלב הרביעי והאחון שיחל בעוד כשנתיים יוכלו כבר המעסיקים להפקיד במסלקה ישירות את תשלומי הפנסיה לעובדיהם.

המסלקה תאפשר לכל חוסך לקבל מידע על החיסכון הפנסיוני שלו וכפי שנכתב במצגת שהציג היום האוצר תאפשר "לבצע פעולות באופן פשוט, זול ואמין. המסלקה תגביר את יעילות ודיוק הפעולות, תוזיל עלויות ותנגיש ייעוץ פנסיוני לכלל האוכלוסייה".

אולם בחינת התעריפים שגובה סוויפטנס מעלה ספקות ביחס למונח "זול". עוד לפני שיעשה פעולה אחת מחוייב הגוף המוסדי שיעשה שימוש במסלקה הפנסיונית בדמי שימוש שנתיים בסך של 3,000 שקל בתחילתה של כל שנה קלנדרית.

בנוסף פורסם התעריפון לשימושים השונים במסלקה הפנסיונית, כאשר לדוגמא כל דוח תפעולי שיבקשו המשתמשים, כגון בקשת חוסך לקבלת מידע אודות נתונים שהועברו לגביו במערכת, יעלה 40 שקל על פי המחירון הבסיסי ו-20 שקל על פי המחיר המינימלי.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ישראל 30/06/2013 20:13
    הגב לתגובה זו
    רוצים מספר כרטיס אשראי כדי לאמת נתונים, בעיה קשה
  • 2.
    מאד יקר - המוסדיים צריכים לשלם על כל לקוח אגורה לחודש (ל"ת)
    יועץ פנסיוני 30/06/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סאקו 30/06/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    קטונתי מלשפוט אבל זה לא נשמע לי זול במיוחד...
  • אקמולי 30/06/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
    מה עם כרטיס מועדון?
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.