מרעיון לסטארט אפ

תוכן בחסות | (1)

לרובנו היה או יש רעיון עסקי שהיינו רוצים לממש. רעיונות אלה נולדים בדרך כלל מקושי או צורך מסוים בחיי היום יום אותו ניתן לפתור בעזרת הפתרון שלנו. נראה כי אם הייתה לנו את הדרך, את הזמן ואת המשאבים לממש את הרעיון אז היינו עושים אקזיט או לפחות מקימים חברה מצליחה.

האם המציאות כה רחוקה מהחלום? כן ולא. הדרך לאקזיט, או לפחות לחברה פעילה עם הכנסות אינה קצרה או פשוטה, אך בעזרת כמה פעולות לא מורכבות, תוכל להגיע למצב שיש לך חברה פעילה עם מוצר או תהליך פיתוח והשקעה.

עולם היזמות לא שונה בהרבה מעולם העבודה כשכיר. ההבדל העיקרי הוא שרוב האנשים מכירים היטב את התהליך של מציאת עבודה ובניית קריירה, אך אין להם מושג איך מקימים סטארט אפ. רוב האנשים יודעים שכדי למצוא עבודה טובה צריך לסיים בגרויות, ללמוד באוניברסיטה או מכללה, לנסח קורות חיים, להיכנס לאחד האתרים לחיפוש עבודה, להתחיל לשלוח קורות חיים ולהגיע לראיונות. אותו תהליך מובנה קיים בעולם היזמות (לפחות בשלבים הראשוניים) רק שרובנו לא מכירים אותו ולא מלמדים עליו בבית הספר. אז הנה ארבעה שלבים שאם תיישם אותם תוכל להגיע לשלב הSEED, שלב בו יש לך מוצר או לפחות מוצר בתהליך הפיתוח, צוות עובד, מקום עבודה מסודר ומימון לשנה ראשונה של פעילות החברה שלך.

 

תכנון = בגרות

כמו בכל תהליך שנראה לנו מורכב, רצוי להפריד בין תכנון לביצוע. חשוב לתכנן את הפרויקט שלך ולהציב יעדים לשנתיים או שלוש הראשונות, כלומר לבנות תוכנית עסקית. אל תנסה למצוא בגוגל פורמטים או תבניות לתוכנית העסקית שלך. אל תנסה לבנות תוכנית עסקית רק כדי "לסמן V", אלא באמת תנסה לתכנן את המיזם שלך.

תחקור אלו פתרונות, מוצרים, אפליקציות קיימים בשוק. יכול מאד להיות שהרעיון שלך לא באמת חדשני ופשוט לא היית מודע למוצר קיים שדומה ואף טוב יותר ממה שחשבת לפתח. נסה לנסח בצורה ברורה את הצורך למוצר, למה ומי צריך אותו. בנוסף נסה לכמת את גודל הבעיה שאתה פותר וכמה אנשים או עסקים צריכים את המוצר שלך.

תבנה תוכנית עבודה. מה אתה הולך לעשות ומתי כדי לממש את הרעיון. נכון שקשה להעריך מראש מה ומתי אתה הולך לעשות אך נסה לרשום כל דבר שעולה לך לראש, הדברים יתחילו להתבהר עם הזמן ותמיד תוכל לעדכן את תוכנית העבודה שלך.

תבנה תוכנית שיווק. תתכנן איך המוצר או השירות שלך יגיע ללקוחות שצריכים אותו. נכון, לא עשית תואר בשיווק ולא תמיד קל לבנות תוכנית Go-to-Market  טובה, אך תמיד אפשר להתייעץ עם גורם מקצועי בתחום.

תבנה תקציב בסיסי או מודל פיננסי מפורט כדי לקבל הערכה אלו משאבים נדרשים לשלב הראשוני של המיזם שלך.

ברגע שבנית את התוכנית העסקית התקדמתם מרעיון לפרויקט.

 

מצגת = קורות חיים

כאשר אתה נפגש עם שותפים פוטנציאלים או משקיעים תציג את המיזם דרך מצגת. מצגת עסקית מבוססת בדרך כלל על התוכנית העסקית ומהווה קורות חיים/כרטיס ביקור של המיזם, אותו אתה מציג לכל גורם איתו אתה רוצה לשתף פעולה או לגייס ממנו כסף. שני דברים חשובים שחשוב לזכור לגבי המצגת:

  1. היא צריכה להיות מעניינת ולספר סיפור
  2. היא צריכה להתבסס על אינפוגרפיקה ולהכיל כמה שפחות מלל
מצגת טובה תעזור לך לרתום אנשים והשקעה לסטארט אפ.

צוות = אוניברסיטה

נכון שניתן למצוא עבודה בלי תואר אקדמי, כך גם ניתן להקים סטארט אפ בלי צוות, אך כדי למקסם את הסיכויים שלך להצלחה רצוי לגייס שותף. כמו שרוב השכירים במשרות טובות הם בעלי תואר אקדמי כך רוב הסטארט-אפים המצליחים הוקמו על יד צוות מייסדים או שותפים. צוקרברג (פייסבוק), ג'ובס (אפל), גייטס (מיקרוסופט), מאסק (פיי- פל), פייג' (גוגל) לכולם היה או יש שותף אחד לפחות. איך בונים צוות ואת מי רצוי לצרף? אם את מהנדסת, את צריכה צלע עסקית וההפך. כמובן שניתן לצרף עוד שותפים כמו מהנדס נוסף, איש שיווק וכו'. רצוי לא יותר מארבעה מייסדים בשלב התחלתי. איך מוצאים שותף? נכנסים לפייסבוק, ללינקדאין או לפלטפורמות ייעודיות לחיפוש שותפים ומתחילים לפנות לאנשים. קבעת פגישה? מצוין, תגיע מוכן כמו לרעיון עבודה. זכור, לצרף שותף טוב לצוות יותר קשה מלגייס השקעה או מלהתקבל לעבודה.

 

תתחילו לפתח את המוצר ובמקביל לחפש השקעה = לשלוח קורות חיים

תהליך גיוס השקעה הוא תהליך ארוך ולוקח בין שלושה חודשים לשנה. בממוצע צריך לחשוף את המיזם ל כ 60 משקיעים עד שמישהו "ירשום לך צ'ק". בזמן הזה הצוות יכול להתחיל את תהליך הפיתוח. לא חייבים להתפטר מעבודה ולקפוץ קפיצת ראש לבריכה (שיכולה להיות ריקה) אלא להתחיל לעבוד על המיזם בערבים וסופי שבוע. כך תגיעו למצב של מיזם עובד ולא רעיון שמחפש השקעה.

קבעת פגישה עם המשקיע? מזל טוב! תגיע מוכן. אם יש לך תוכנית עסקית טובה אז אתה מוכן ותוכל לענות על כל השאלות שהמשקיע יישאל.

אם הצלחת לשכנע את המשקיע להשקיע בסטארט אפ שלך אז אפשר לומר שזה כמו להתקבל לעבודה. מכאן הדרך לאקזיט היא דרך ארוכה ומאתגרת. הסיכוי שלך להגיע לאקזיט היא כמו הסיכוי שלך להיות מנכ"ל בארגון שבו אתה עובד כיום.

בהצלחה!

 

הכתבה בחסות   טרגו

חברת טרגו מספקת פתרונות תכנון ומימון ליזמים וחברות סטארט-אפ בשלבי רעיון, Seed ו Round A.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סיימתי פיתוח אפליקציה דרך בית תוכנה. תקוע (ל"ת)
    יוני 04/02/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

צילום: Freepikצילום: Freepik

פינוי־בינוי בראש שקט: התפקיד הקריטי של מפקח בנייה מטעמכם

מפקח הבנייה מטעם הדיירים מייצג אותם מול הקבלן, ומוודא שהסטנדרטים נשמרים ושכל אחד מהדיירים יוכל לקבל בסופו של התהליך את הבית החדש שלו בראש שקט

נושאים בכתבה פינוי בינוי

פרויקטי פינוי־בינוי הפכו בשנים האחרונות לאחד הכלים המרכזיים להתחדשות עירונית בישראל. לצד היתרונות הברורים – דירות חדשות ומודרניות, שדרוג הסביבה העירונית, העלאת ערך הנכס ושיפור איכות החיים – מדובר בתהליך ארוך, מורכב ורווי אתגרים. 

אחד הכלים הקריטיים ביותר להצלחת הפרויקט הוא מפקח בנייה מטעם הדיירים. בעוד שהיזם מביא עמו אינטרס עסקי ברור, המפקח הוא זה שמגן על האינטרס של בעלי הדירות, ומוודא שכל שלב בפרויקט מתבצע באופן מקצועי, בטוח והוגן.

מהו תפקידו של מפקח בנייה?

אחד האתגרים המרכזיים בפרויקטים של פינוי־בינוי הוא פערי הכוחות בין הדיירים ליזם. ליזם יש צוות מקצועי שלם: עורכי דין, אדריכלים, מהנדסים וקבלני ביצוע. לעומת זאת, הדיירים מגיעים בדרך כלל חסרי ידע טכני או ניסיון בניהול פרויקטים גדולים. 

מפקח בנייה מטעם הדיירים מצמצם את הפער הזה – הוא הגורם המקצועי המייצג את הדיירים מול היזם והקבלן, פועל באופן בלעדי לטובתם ודואג לכך שזכויותיהם לא יפגעו. 

הוא מלווה את הפרויקט מהשלב הראשוני של בחינת היתכנות הפרויקט, דרך בחירת היזם וניסוח מפרט העבודות ועקרונות התכנון בהסכם, דרך הליך הכנת תכנית הבינוי (התב״ע) והוצאת היתר הבנייה, ועד לביצוע הבנייה ואכלוס הדירות החדשות. הוא מוודא שהיזם עומד בכל ההתחייבויות שנקבעו, בוחן את איכות החומרים והביצוע, מפקח על לוחות הזמנים ומספק ייעוץ מקצועי לדיירים בכל שלב.