המסלול האורגני העוקף שמנהלי שיווק צריכים לנצל לקידום תוכן
בואו נודה שיש בעיה באופציות הקיימות כעת בשוק - טאבולה ואאוטבריין: או במחיר, או ביעילות. כשאתם רוצים לקדם היום תוכן בצורה ממומנת, אין לכם הרבה ברירות. אפשר להריץ קמפיין בטאבולה או באאוטבריין, שם קליק ממוצע יעלה לכם שקל אחד. כולנו יודעים שבגוגל או פייסבוק נעדיף בדרך כלל לקדם קמפיין לידים מדיד ולא רק תוכן, אבל גם אם נקדם שם תוכן - העלויות יהיו גבוהות והיחס של האנשים שיראו את הקמפיין - ציני. אנחנו לא אוהבים לראות תוכן ממומן.
החיסרון שבטרגוט בטאבולה ובאאוטבריין, הוא שאתם לא באמת יודעים מי צורך את התכנים. אפשרויות הטרגוט שם מוגבלות, וזה קצת מעצבן להשקיע 100 אלף שקל רק כדי לסמן אנשים שהקליקו על התוכן שלכם כמתעניינים לרימרקטינג. כמובן שיש יתרונות לטרגוט כזה כמו Reach רחב.
החיסרון בקמפיינים בפייסבוק או בגוגל, זה שהם יכולים להיעשות מאד מאד יקרים תוך זמן קצר. הרבה מעבר לשקל לקליק, ולכן במצב כזה אתם תעדיפו לבצע שם קמפיין לידים שקוטף לקוחות מאשר רק לקדם שם תוכן, שרוב הסיכויים שיהיה פחות מעניין מתמונות של החברים של קהל היעד שיראה את זה.
המיקרו-טרגוט הכי טוב בדיגיטל היום – הוא באמצעות קהילות
זה נכון שלגוגל ופייסבוק יש לוק אלייק. זה נכון שטאבולה ואאוטבריין מתגאות בקהלים מפולחים לפי תחומי עניין. אבל יש היום כמה אלפי אנשים בישראל, מנהלי קהילות, שעשו בשבילכם את הטרגוט הכי טוב בעולם.
- עוד גל קיצוצים בטידס: פיטורים של עד 10% מהעובדים בעולם
- הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הם יצרו קהילות סביב תחומי עניין מסוימים וספציפיים, ואיגדו סביבם עשרות אלפי אנשים שחולקים את אותה השקפת עולם. קהילות לאימהות בשרון, קהילות שמדברות רק על חיסונים, קהילות לאבות פגומים, קהילות לנשים שמתעניינות בפיננסים קהילות לבעלי עסקים קטנים, קהילות לאנשים שטסים לצפון איטליה וקהילות של גרושים בכל רחבי הארץ.
עבור האנשים שנמצאים בקהילות האלו, הקהילות משמעותיות מאד: רבים מגיעים לאירועים, עוקבים אחרי כל מה שעולה, מכירים אנשים מהקהילה גם במרחב הפיזי ואפילו קונים מוצרים של הקהילה.
לפני שממשיכים בואו נסכים: קהילות פייסבוק מספקות היום טרגוט לרמת תחום עניין שהוא מהגבוהים ביותר שאנחנו מכירים.
איך מייצרים תוכן עבור קהילה?
מאחורי כל קהילה יש מנהלי קהילה, והאנשים האלו גרמו לקהילות להצליח כי הם הצליחו להתמקד בנושא של הקהילה, נתפסים כאותנטיים וככאלו שיעשו את מה שנכון למי שעוקב אחריהם. לכן, אתם לא תוכלו "לדחוף" להם בגרון תוכן שלא מעניין את הקהילה.
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
לכן, השלב הראשון הוא להבין שאתם צריכים ליצור תוכן שהוא Tailor made לאותן קהילות. כאשר אתם יוצרים קשר עם מנהל קהילה, גלו הבנה, ואפילו תאמרו לו או לה את המשפט: "חשוב לנו שהתוכן שיעלה הוא תוכן שאת מזדהה איתו באופן מלא". כאשר שיתוף הפעולה לא יראה אותנטי, חברי הקהילה יריחו זאת מיד וידחו את התוכן שלכם. כאשר שיתוף הפעולה אותנטי, אתם תרוויחו המון חשיפה.
כמה זה צריך לעלות ואיך מודדים את זה?
כאן יש לי כמה רעיונות, שנובעים מהניסיון שלי ביישום אסטרטגיה כזאת עם אחד הגופים הפיננסיים הגדולים בישראל:
1. לעבוד מול כמה קהילות במקביל: אל תעבדו רק עם קהילה אחת, כדי ליצור אימפקט גדול קחו כמה קהילות.
2. תמחור ותדירות: כל קהילה תרצה מחיר אחר, שנובע מהגודל של הקהילה. וגם לגבי התדירות יש שאלה. ההנחה שלי היא שמגע חד פעמי הוא לא אפקטיבי, וכדאי לסגור מראש 2 פריטי תוכן בחודש לאורך חצי שנה. כך גם יהיה לכם סימן טוב אם מנהל הקהילה באמת מעוניין בשיתוף הפעולה מבחינת ערך התוכן.
3. לינקים מסומנים: קשה לדעת כמה אנשים צפו בכל פוסט בקהילה, שכן מנהלי הקהילה יכולים לראות רק את עשרת הפוסטים הכי נצפים, ואם שלכם לא היה בהכי נצפים, אתם לא תדעו במדויק את מספר הצופים. אבל - אם תשלחו את האנשים ללינק חיצוני, תוכלו לדעת לפחות את הנתון הזה.
4. תהיו נוכחים בקהילה: הגדירו אדם אחד מתוך צוות הסושיאל מדיה שלכם שנוכח בקהילות שאתם עובדים איתן. ודאו עם מנהל הקהילה שזה בסדר שהאיש שלכם יגיב בקהילה לדברים רלוונטיים. לדוגמה, אם אתם מחברת תנובה ואתם בקהילת ספורטאים ועולה שאלה על כמות החלבון המומלצת, האיש שלכם יענה את התשובה המקצועית.
5. התמודדות עם משברים מראש: אנשים יכולים להיות רעים בסושיאל מדיה, וגם אם הכוונה שלכם טובה, יכול להתעורר משבר. ודאו מראש שמנהל הקהילה מתגייס לטובתכם בכל משבר, ובמיוחד כאשר אחד החברים בקהילה מוחה בצורה אלימה, מילולית או לא מנומסת. חשוב להגיב בצורה קונסטרוקטיבית, אך עוד לפני זה חובה שתדעו על זה בזמן אמת - האינטרנט לא סלחן ומהיר מאד.
לסיכום, מדובר כאן בשיטה שיכולה להיות זולה יותר מקידום מסורתי בפייסבוק, טאבולה או אאוטבריין. היא כן דורשת מעורבות יותר גבוהה כיצרני תוכן ואת תחזוק הקשר עם מנהלי הקהילה, אך יכולה להוסיף לאסטרטגיית התוכן שלכם נדבך משמעותי של נוכחות חיובית במקומות שהאנשים נמצאים, והיום זה קורה בקהילות פייסבוק יותר מאשר בפיד. אם תיישמו מדיניות כזו, אתם תזכו ליותר חשיפות לקהל ממוקד, בהרבה פחות כסף.
נאור נרקיס הוא מנהל חברת התוכן תוכניסט
- 6.מקצועניסט 12/02/2019 08:47הגב לתגובה זואתרי תוכן כמו סלונה או בלייזר מייצרים טראפיק טוב לקהל מאוד מפולח וממוקד ועלויות הפרסום שם נמוכות יחסית לטאבולה, אאוטבריין או פייסבוק.
- מיכאל 13/02/2019 13:59הגב לתגובה זוחחחחחחחחחחחחחחח בלונה ובלייזר?? טוב שלא המלצת על תפוז ומקושרים
- 5.אישיווק 12/02/2019 07:40הגב לתגובה זובאמצע 2018 כבר הבינו ״אוקיי זה טו מאצ׳״ בשביל קהילה להכניס פוסט ממומן כל רגע. ועכשיו כבר מבינים שלהוסיף פוסט בקהילה - זה נבלע, הקהל מבין שזה לא אותנטי, מנהל הקבוצה עלול לשלם על כך וגם אז לייצר מזה לידים/ מכירות יעלה לכם הרבה. אהבתי שהוא השווה קהילות לטאבולה ואאוטבריין. זה כל כך לא בכיוון.... שזה מצחיק.
- 4.שיווק-עצמיסט 12/02/2019 07:34הגב לתגובה זונו באמת...
- 3.גולשת 11/02/2019 18:24הגב לתגובה זווכשבודקים עלות תועלת מול מפיצי התוכן השונים (עם לוק אלייק לא תמיד ברור) במקרים רבים האתרים האלה מביאים תוצאות טובות יותר
- 2.אליאב 11/02/2019 17:22הגב לתגובה זונמאס מהתוכן השיווקי בקבוצות. משרדי דיגיטל עודים כסף על חשבון המותגים ומנגד, לחברי הקבוצות זה יוצר אנטי אמיתי. תראו מה קרה במנהלי שיווק מצייצים ובאמהות מבשלות. נטישה המונית
- 1.נרקסיסט 11/02/2019 17:01הגב לתגובה זואתה מנהל את קהילת התוכניסטים ובמקביל אתה כותב מאמר שמעודד שיתופי פעולה מסחריים עם מנהלי קהילות. אין בעיה עם זה, רק רצוי גילוי נאות, זה הכל.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
