אנדוסטרים הישראלית נמכרת לתאגיד יפני תמורת 100 מיליון דולר
סטארט אפ המכשור הרפואי הישראל, שפיתח שתל לטיפול במפרצות מוחיות, נרכש על ידי קאנקה, אך ימשיך לפעול בישראל וצפוי להפוך למרכז הפיתוח של התאגיד היפני
סטארט אפ המכשור הרפואי הישראלי אנדוסטרים מדיקל (EndoStream Medical) נרכש על ידי התאגיד הציבורי היפני קאנקה (Kaneka) תמורת 100 מיליון דולר. לאחר השלמת הרכישה, אנדוסטרים תמשיך לפעול בישראל וצפויה להפוך למרכז הפיתוח של התאגיד היפני, כאשר כל העובדים הקיימים יישארו והחברה צפויה לגייס עובדים נוספים.
אנדוסטרים הוקמה ב-2015 על ידי דנאל מאייר, המשמש כמנכ"ל, ואלון מאי, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה. החברה, המעסיקה 12 עובדים, פיתחה שתל לטיפול במפרצות מוחיות. במהלך השנים היא גייסה כ-5 מיליון דולר מפרגרין ונצ'רס, קרן ההון סיכון היחידה שהשקיעה בחברה, וכן משורה של נוירוכירורגים אמריקאים.
תאגיד קאנקה, שמנוהל מאוסקה ומטוקיו שביפן, מעסיק כ-11,500 עובדים. התאגיד מתמקד בארבע יחידות עסקיות אסטרטגיות: חומרים, איכות חיים, שירותי בריאות ותזונה. פעילותה העסקית של קאנקה מתפרסת על פני מגוון רחב של שווקים, ובכללם תרופות, מכשור רפואי, מדעי החיים, כימיקלים ייחודיים, פוטו-וולטאיקה, פלסטיק, סיבים סינתטיים, חומרים חשמליים ואלקטרוניים ומוצרי מזון.
על פי החברה, המיזוג ישלב את יכולות הייצור של קאנקה והטכנולוגיה של אנדוסטרים, כך ששתי החברות ימשיכו לפתח את השתל של אנדוסטרים (Nautilus) וכן יפתחו יחד מכשירים רפואיים חדשים, בעיקר עבור טיפול במחלות כלי דם במוח. לאחר השלמה הרכישה, אנדוסטרים תישאר לפעול בישראל וצפויה להפוך למרכז פיתוח של התאגיד היפני. כל העובדים הקיימים יישארו והחברה צפויה לגייס עובדים נוספים.
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
