זואאו נבש
צילום: פריז סן זרמן טוויטר

מעל מסי: כמה שווה הכדורגלן הטוב בעולם ביצירת מצבי הבקעה?

מי המוסר הטוב בעולם והאם יכול להיות שיש מישהו שיוצר מצבי הבקעה טוב ממסי? מדד CIES בדק ומצא את 50 יוצרי המצבים המובילים בכדורגל העולמי. הנה הטבלה
איציק יצחקי | (2)

מי המוסר הטוב בעולם? איזה שחקן הוא הטוב ביותר ביצירת מצבי הבקעה עבור חבריו לקבוצה? ה-CIES Football Observatory Weekly Post מציג את 50 יוצרי המצבים המובילים בכדורגל העולמי כיום, הן ב-5 הגדולות של אירופה והן ב-60 ליגות אחרות ברחבי העולם, על פי אינדקס שפותח באופן בלעדי, הכישרון הפורטוגלי הבכיר ז'ואאו נבש (פאריס סן ז'רמן) גובר על ליונל מסי (אינטר מיאמי). הטבלה שמתפרסמת לפניכם כוללת רק את 5 הליגות הטובות בעולם, ולכן מסי, שמשחק באינטר מיאמי, לא נמצא בה, אבל הוא מדורג שני בסך הכללי כשמצרפים את שאר הליגות. הנה הטבלה:

מדד יצירת מצבי הבקעה (CIES)

לחץ להגדלה: מדד יצירת מצבי הבקעה (CIES)

בחמש הליגות הגדולות באירופה, נבס מקדים את קול פאלמר (צ'לסי), רומנו שמיד האוסטרי (ורדר ברמן) ולאמין ימאל (ברצלונה). ברמה של 60 הליגות האחרות שנכללו בניתוח, שני ספרדים מדורגים אחרי ליונל מסי: איניגו ויסנטה (סנטאנדר) וריקי פויג (לוס אנג'לס גלקסי). השחקנים הצעירים ביותר בשנות ה-50 המובילים הם לאמין ימאל וקנן יילדיז הטורקי שנמצאים ב-5 הגדולים, כמו גם קנדרי פאס (אינדפנדיינטה דל ואלה, מושאל מצ'לסי שרכשה אותו), בשאר הליגות.

הנה הטבלה של 60 הליגות האחרות בעולם:

מסי בראש. נתוני שאר הליגות (CIES)מסי בראש. נתוני שאר הליגות (CIES)

מדד יצירת המצבים מחושב בסולם של 1 עד 100 על ידי הוספת תדירות המסירות המובילות לשער או יצירת מצב ברור לשער, מסירות מפתח (אסיסט שני), וכן מסירות ששוברות את קו ההגנה של היריבה. הנתונים מתייחסים למשחקי הליגה המקומית של העונה הנוכחית ובו נכללו רק כדורגלנים ששיחקו לפחות 360 דקות העונה.

ז'ואאו נבש (פריז סן ז'רמן טוויטר)

ז'ואאו נבש (פריז סן ז'רמן טוויטר)

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דודו 08/10/2024 13:39
    הגב לתגובה זו
    הטבלה מציגה שחקנים אדירים, יוצרים מצבים של יצירת כתבות מלא-כלום
  • 1.
    אלי 07/10/2024 15:02
    הגב לתגובה זו
    מסי הענק מכולם עם קרוב ל 400 בישולים בקריירה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.