openai
צילום: טוויטר

תאבד את ההובלה? עוד מייסד עוזב את OpenAI

"העזיבה נובעת מהרצון שלי להתחיל פרק חדש בקריירה, בו אוכל לחזור לעבודה יותר טכנית. החלטתי להגשים את המטרה הזו באנתרופיק"
אדיר בן עמי |

מייסד נוסף של OpenAI עוזב את החברה, מה שמעלה שוב לכותרות את התחרות העזה על כשרונות בינה מלאכותית שמאיימת לפגוע בהובלה של מפתחת ChatGPT והתומכת העיקרית שלה מיקרוסופט. שותף מייסד ג'ון שולמן עוזב את OpenAI ועובר למתחרה אנתרופיק, הנתמכת על ידי אמזון.

"העזיבה נובעת מהרצון שלי להתחיל פרק חדש בקריירה, בו אוכל לחזור לעבודה יותר טכנית. החלטתי להגשים את המטרה הזו באנתרופיק", אמר שולמן.

אמזון אמרה בשנה שעברה כי תשקיע עד 4 מיליארד דולר באנתרופיק, שהוקמה על ידי מהנדסי OpenAI לשעבר בשנת 2021. החברה מציעה צ'טבוט בינה מלאכותית שנקרא קלוד ומתחרה ב-ChatGPT של OpenAI.

העזיבה של שולמן מגיעה לאחר שהשותף המייסד של OpenAI, איליה סוצקבר, ששימש כמדען הראשי של החברה, בנוסף ליאן לייק, חוקר בינה מלאכותית עזבו את החברה בחודש מאי. סוצקבר אמר כי הוא עוזב על מנת לעבוד על פרויקט חדש, בעוד לייק הצטרף גם הוא לאנתרופיק. אנדריי קרפתי, עוד אחד מהמייסדים של OpenAI, עזב את החברה בחודש פברואר כדי לעבוד גם כן על פרוייקטים אישיים.

חוץ מהעזיבות, גם גרג ברוקמן, עוד שותף מייסד בחברה, הודיע היום (שלישי) כי הוא יצא לשבתון לשארית השנה. 

עזיבה של עובדים אינה בהכרח סיבה לפאניקה עבור OpenAI או עבור מיקרוסופט, שהשקיעה 13 מיליארד דולר עבור נתח של 49% בזרוע הרווחית של OpenAI. עם המשכורות העצומות שמקבלים היום מומחי בינה מלאכותית, זה לא מפתיע לראות הרבה עזיבות. 

עם זאת, עדיין קיים סיכון ש-OpenAI וכתוצאה מכך גם מיקרוסופט יאבדו את ההובלה שהשיגו עם ההשקה של ChatGPT בסוף 2022. OpenAI סיפקה לאחרונה תצוגה מקדימה לתכונות חדשות שעדיין לא הושקו, כמו מחולל ווידיאו מטקסט שנקרא Sora, ועוד שיפורים למודל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".