נבחרת ספרד זוכה ביורו
צילום: טוויטר נבחרת ספרד

בונוסים שמנים: כמה הרוויחו שחקני ספרד בעקבות הזכייה ביורו?

חלוקת הכספים של אופ"א: 330 מיליון אירו חולקו לנבחרת - כמה הרוויחה ספרד, מה המענק לשחקנים וכמה הרוויחה נבחרת אנגליה מהמסע שלה לגמר? כל המספרים
איציק יצחקי |
יורו 2024 הסתיים אתמול, באופן לא מפתיע, בזכייתה של ספרד - נבחרת שהייתה עדיפה לאורך כל הטורניר. אתמול, לרגעים מסוימים, היה נראה שאנגליה מסוגלת לקחת את התואר, אבל האיכויות בחלק הקדמי, בעיקר של הקיצוניים שלה, לאמין ימאל וניקו ויליאמס, הכריעו את ההתמודדות. ימאל, שחגג יום קודם יום הולדת 17, אמור להיות אחד הכוכבים הגדולים של הכדורגל האירופי בשנים הקרובות. יהיה מעניין לראות האם ויליאמס יעבור הקיץ ומה עתידו של דני אולמו, שנראה שהוא מסוגל לעשות קפיצת מדרגה מלייפציג.

מענקים שמנים

אבל עם כל הכבוד לעונת המלפפונים, שחקני ספרד יוכלו להינות מבונוסים שמנים לאור הזכייה ביורו הזה. על פי פרסומי אופ"א, כלל הנבחרות יקבלו כ-330 מיליון אירו, הסכום בו זכתה איטליה ביורו הקודם, כש-28.5 מיליון אירו הוא המקסימום שנבחרת יכולה לקבל - וזה הסכום שתקבל ספרד. הלה רוחה יקבלו כ-9.2 מיליון אירו על השתתפות, ועוד מיליון אירו על ניצחון בשלב הבתים. בנוסף, היא תקבל 8 מיליון אירו על ההגעה לגמר ועוד 8 מיליון אירו על הניצחון בו. שחקני ספרד ירוויחו 40% מהסכום הזה, כך שבחישוב פשוט כל שחקן, מאמן (לואיס דה לה פואנטה) ואיש צוות אמור להרוויח כ-400 אלף אירו. דני אולמו וגביע היורו (טוויטר נבחרת ספרד) אמא, הבאתי גביע. אולמו (טוויטר נבחרת ספרד) גם אנגליה תקבל מענק שמן - חמשיה מיליון אירו על ההשתתפות בגמר. היא צברה פחות נקודות בשלב המוקדם, כך שסך המענק שלה יעמוד על 24.5 מיליון אירו. באנגליה החליטו בתחילת הטורניר שכל שחקן יקבל 2,000 אירו למשחק והכסף ייתרם למטרות חברתיות. שחקני אנגליה לא יקבלו מענק בגלל שלא זכו בטורניר אבל מי שהפסיד יותר מהם הוא המאמן גארת' סאות'גייט, שבנוסף לשכרו, 5.8 מיליון אירו לשנה, הוא היה אמור לקבל מענק של 4 מיליון אירו.   רבים מאוהדי אנגליה לא רוצים שסאות'גייט יישאר. הם חושבים שלמרות ההגעה לגמר, בפעם השניה ברציפות ביורו, אנגליה הציגה כדורגל שלא מתאים לנבחרת שהוגדרה לפני היורו כבעלת הסיכוי הטוב ביותר לזכות. בהתאחדות האנגלית רוצים להאריך את החוזה שלו לקדנציה נוספת והצדדים אמורים להיפגש בקרוב. סאות'גייט הצליח לפגוע בחילופים שערך במהלך שלב הנוקאאוט (גם אתמול, עם הכניסה של פאלמר שכבש), אבל אנגליה נראתה אנמית בחלק הקדמי והוא לא הצליח להביא לידי ביטוי את האיכויות שיש לשחקנים כמו פיל פודן ואחרים. ומה עם דה לה פואנטה? הוא ימשיך כמובן בנבחרת, בתנאים אחרים ובשכר גבוה פי כמה. בספרד מהללים את המאמן, שלפני הטורניר לא נחשב לפייבוריטית לזכיה ודורגה במקום החמישי (אנגליה ראשונה) בטבלאות ההימורים.

המרוויח הגדול: מקגרגור

מעבר לשחקנים ולצוות המקצועי של ספרד, יש איש אחד שיכול להיות מאוד מרוצה מהתוצאה אתמול. לוחם ה-MMA המפורסם, קונור מקגרגור, הימר בתחילת היורו על ספרד. האירי הימר בתחילת הטורניר שספרד תזכה והיה מוכן לשים כ-83 אלף אירו. הניצחון של ספרד אתמול שלשל לכיסו קצת מעל מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.