פי 2 מברק בכר: מכבי ת"א תשלם למאמן 800 אלף אירו - מה יקרה בשוק?
האם החלטה של מכבי תל אביב עלולה לטלטל את שוק המאמנים בישראל? על פי דיווחים הלילה מסרביה, שכרו של המאמן הסרבי החדש שלה, ז'רקו לאזטיץ', יעמוד על 800 אלף אירו. בהנחה שהדיווח נכון, מדובר בסכום עתק – המאמן הקודם, רובי קין, השתכר 400 אלף אירו לעונה וזה היה שכר גבוה גם ביחס למאמנים הגדולים בישראל.
ההחלטה של מכבי תל אביב עלולה לגרום לשינוי בשוק המאמנים הבכירים. עד היום, היה נהוג שמאמן בכיר משתכר הרבה פחות משחקן מוביל, בהחלטה שאינה ברורה לעין – ההשפעה של מאמן על הקבוצה אינה פחותה ולכן פעמים רבות, משאים ומתנים עם מאמנים התפוצצו בשל פער קטן יחסית, שלא היה מהווה מכשול בהחתמת שחקן זר.
החוזה של ברק בכר היה אמור להיות הגבוה ביותר השנה. מכבי חיפה שילמה לו 400 אלף אירו וזה שכר חריג שאפשר לו לחזור לארץ. יחד עם זאת, רוב המשכורות של המאמנים בשוק רחוקים מלנוע בין 40-80 אלף אירו לחודש (רובם מקבלים שכר עשרה חודשים כי הם חותמים על חוזה מיולי עד מאי). השכר הממוצע בליגת העל למאמנים ותיקים נע סביב 30-50 אלף שקל נטו בחודש, לעומת שכר של מאמנים מתחילים, שיכול לנוע סביב 20-30 אלף שקל בחודש.
בעבר היו מאמנים שהרוויחו פחות. מדובר במאמנים מתחילים, שהסכימו לעבור בשכר שנע בין 10-20 אלף שקל בחודש, אבל יוקר המחיה והעובדה ששוק המאמנים ייצר עוד אנשי מקצוע טובים, עשה את שלו והשכר הממוצע עלה.
סכום עתק ביחס לישראל. ז'רקו לאזטיץ' (באדיבות מכבי תל אביב)
הנה כמה דוגמאות לשכר המאמנים: רוני לוי מרוויח 67 אלף שקל, סלובודאן דראפיץ' מרוויח 45 אלף שקל, זיו אריה 40 אלף שקל, מסאיי דגו הרוויח בעונה החולפת כ-35 אלף שקל. מרקו בלבול מרוויח בנתניה כ-40 אלף שקל.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
