כמה שווים האנשים הכי עשירים בישראל שמשקיעים בספורט?
דירוג עשירי ישראל, שפורסם השבוע בפורבס, הוליד מסקנה פשוטה: האנשים העשירים ביותר בישראל אוהבים להשקיע בכדורגל ובכדורסל. בראש הרשימה של עשירי ישראל נמצאת בעלי הפועל ירושלים בכדורסל, מרים אדלסון (ליתר דיוק, בנה מתן הוא הבעלים - אבל המשפחה מאוד מעורבת והיא מגיעה אפילו לתמוך מהיציע); במקום השני נמצאים האחים עופר, שמחזיקים במניות באתלטיקו מדריד. מיד אחריהם בדירוג נמצא רומן אברמוביץ', הבעלים של צ'לסי לשעבר.
במקום הרביעי. רומן אברמוביץ' (אתר צ'לסי)
אדלסון לא משקיעה רק בהפועל ירושלים, אלא גם ב-NBA. על פי פורבס, הונה מוערך ב- 29.9 מיליארד דולר והיא נמצא במקום ה-56 בדירוג של עשירי העולם. בחודש דצמבר האחרון, אדלסון רכשה את הבעלות בקבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס. אלמנתו של שלדון אדלסון השקיעה, כך על פי ההערכות, 3.5 מיליארד דולר, בעסקה הזאת.
שימו לב להשקעה הרבה של משפחת אדלסון בהפועל ירושלים: מתן שילם כ-20 מיליון דולר, מהם כ-14 מיליון לקבוצה האמריקאית של משה גרינברג, והיתרה לאייל חומסקי - זהו סכום לא מבוטל לרכישת קבוצת ספורט ישראלית.
האחים עופר החלו את הרומן עם אתלטיקו מוקדם יותר. בסוף 2017 רכש עידן עופר 15% ממניות המועדון תמורת 50 מיליון אירו ובשנת 2018 הגדיל את ההשקעה ורכש 17% נוספים, כך שאחזקתו גדלה ל-32%. ההערכה היא שעופר השקיע כ-100 מיליון אירו ברכישת כלל האחוזים. עופר הצטרף לחברת ההשקעות פלוס500, שמשמשת כספונסרית של המועדון. למרות ההשקעה הרבה, מי שממוקם במקום השני ברשימת עשירי ישראל הוא האח אייל, שהונו מוערך ב-24.2 מיליארד דולר. אייל נמצא במקום ה-84 ברשימת עשירי העולם. אחיו הצעיר עידן עופר מוערך ב-17.5 מיליארד דולר (מקום 108 בעולם).
השקעה משמעותית באתלטיקו. עידן עופר (יח"צ)
במקום הרביעי, לא רחוק מהם, נמצא רומן אברמוביץ', בעלי צ'לסי לשעבר. הונו מוערך ב-9.7 מיליארד דולר (235 בטופ העולמי). אברמוביץ' קנה את צ'לסי ב-2003 אחרי שהשקיע כ-140 מיליון ליש"ט בכיסוי החובות ורכישת הבעלות. הוא הוביל אותה לאליפות אנגליה שנתיים ברציפות והיא צברה פופולריות רבה בעולם.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
- 1.אמיר 28/04/2024 17:07הגב לתגובה זועכשיו תנסו להבין מה יוצא לאנשי העסקים האלה, שרובם לא חובבי ספורט גדולים, מההשקעות הגדולות בקבוצות הספורט. מה לאדלסון למאבריקס? מה לעופר ולאתלטיקו מדריד?
- מישהו 01/05/2024 00:16הגב לתגובה זואברמוביץ קנה קבוצה ב140 מליון ומכר ב2.5 מיליארד איזה השקעה יותר טובה יש??
- יורם 28/04/2024 19:18הגב לתגובה זוקיימות מ"ס סיבות בהן זיכויי מס עבור תרומה לקהילה , פרסום נרחב שמוביל לחשיפה עולמית של נישות נוספות שבבעלות המשקיע מעבר לכך קיים כמובן הכבוד התחרותיות והשאיפה לניצחונות וכיבושים
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
