השתתפות בקופה אמריקה? לא בטוח שזה הרווח האמיתי של ישראל מההסכם
ההסכם של ההתאחדות לכדורגל עם קונפדרציית ה"קונמבול" (דרום אמריקה), לשיתוף פעולה הדוק והשתתפות אפשרית בקופה אמריקה הוא נהדר, אבל גולת הכותרת שיוצאת ממנו היא לאו דווקא ההשתתפות בטורניר הזה.
הקופה אמריקה זה אחלה, אבל חייבים למנף את ההסכם. זוארץ (צילום: התאחדות לכדורגל)
בישראל לא הצליחו לעלות לטורניר גדול כבר 50 שנה – וסביר להניח שגם לא יעשו זאת אם המדינה תשתתף בטורניר הזה. הקופה אמריקה היא לא עוד טורניר נחות – להפך – היא טורניר שיקשה על ישראל עוד יותר להעפיל שלב.
פרט לרמה הגבוהה, הקופה נערך במדינות בהן ישראל עדיין לא מורגלת לשחק. לא מדובר רק בנבחרות טובות ממנה, אלא גם במגרשים בהם יש קושי אמיתי לשחק. קחו למשל את בוליביה, שבמשך שנים סחבה נבחרות לאיצטדיון שיושב בגובה של יותר מ-3,600 מטר – מה שמקשה על נבחרות אחרות לשחק נגדה בשל חוסר בחמצן. כך בוליביה הנחילה לברזיל את ההפסד הראשון שלה ב-1994 אחרי 40 שנה וכך ניצחה נבחרות כמו ארגנטינה (6:1 היסטורי). בוליביה ממש לא צריכה את ההרננדו סיילן כדי לנצח את ישראל, אבל התחושה היא שהפערים עשויים להיות גבוהים מאוד, תרתי משמע.
- היכן ייערכו משחקי הכדורגל בסופ"ש ומה יקרה אם הקבוצות ייפגעו כלכלית
- כמה כסף מפסידה קבוצת כדורגל כשהליגה נדחית בגלל מלחמה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנקודה הקריטית עבור ישראל היא חילופי שחקנים בין המדינות ותמיכה בפרויקטים משותפים. ישראל סובלת בשנים האחרונות, פרט לקבוצות הגדולות, מרמה ירודה של זרים שמגיעים לכאן. היא חייבת לנצל את ההסכם הזה כדי להביא לכאן זרים איכותיים. בליגות הכדורגל של פרו, צ'ילה ואחרות בדרום אמריקה יש שחקנים טובים, אבל רמות השכר בחלק מהמועדונים כל כך נמוכות, שהם היו מעדיפים להגיע לכאן.
הצעד הבא שישראל צריכה לעשות הוא למנות שגריר, איש מקצוע שמכיר את הכדורגל הדרום אמריקאי ויפתח מעין שלוחה באחת המדינות באזור. הוא יעבוד במשרה מלאה עבור הכדורגל הישראלי – ימצא כאן זרים ללא התערבות סוכנים וישווק אותם לקבוצות עם שכר שיקבל מההתאחדות לכדורגל, ולא באמצעות בונוסים על הצלחות.
אף קבוצה לא חייבת לעבוד עם סקאוט של ההתאחדות, אבל זה בהחלט יכול להעלות את הרמה של הזרים שמגיעים לכאן. חלק מהקבוצות, כמו בני ריינה, עשו העונה בחירות טובות יחסית, אבל לרוב – קבוצות קטנות לא מצליחות להביא זרים טובים.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
- 2.ARTICK19 14/04/2024 14:33הגב לתגובה זול
- 1.ז'רז'יניו 12/04/2024 16:27הגב לתגובה זוצריך למנף ללא ספק זה יכול סוף סוף להכניס מספיק כסף לבעלי קבוצות ויעלה את הרמה גם באירופה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
