קיליאן אמבפה
צילום: פריז סן זרמן טוויטר

6 מיליון אירו בחודש, אבל אמבפה לא נגע בכדור

אחרי שהרשת התעללה בארלינג הולאנד, היא עוברת לטפל בכוכב הצרפתי שסיים אתמול משחק עם אפס בעיטות לשער ו-13 איבודי כדור: "חסר דיוק והשראה"
איציק יצחקי |
אחרי שהרשת התעללה בארלינג הולאנד אתמול, בעקבות הנתונים הגרועים של חלוץ מנצ'סטר סיטי ב-3:3 האדיר מול ריאל מדריד, הלילה החיצים הופנו ללא אשר מאשר קיליאן אמבפה. פריז סן ז'רמן הפסידה אתמול 2:3 לברצלונה והתוצאה: אמבפה, הכוכב הגדול, כמעט לא היה מעורב במשחק.   שימו לב למספרים של אמבפה מול ברצלונה: הוא לא כבש או בישל, ולא בעט למסגרת אפילו פעם אחת, כשהוא רושם גם 13 איבודי כדור.   בל'אקיפ הצרפתי תקפו הבוקר: "הלחץ הכריע את פריז, שנמצאת כעת עם הגב אל הקיר. אמבפה בעט כדורים ללא כתובת. פריז פשוט לא הייתה שם". בפריזיאן נכתב כי "אחרי המהפך בפתיחת המחצית השניה, הקבוצה של לואיס אנריקה פשוט התמוטטה והיתה נדיבה מאוד בחלק ההגנתי". גם באתר פוט מרקאטו סבורים כך והוא זכה לציון 4. שם נכתב עליו: "אמבפה ניסה לעשות את הדברים הרגילים שלו על קו שמאל, עם דריבלים אבל היה חסר דיוק והשראה. הוא היה מתוסכל ונעלם ברגע שפריז היתה צריכה אותו". בנוסף, היה מי שהשווה את ראפיניה שנתן משחק אדיר במדי ברצלונה לכוכב הצרפתי. "הוא החליף אותו הערב", נכתב עליו. אגב, זה היה הצמד הראשון של ראפיניה במדי ברצלונה וזה הגיע בהופעה ה-80 שלו. ובכלל- הוא הראשון שכבש צמד במשחק נוקאאוט עבור ברצלונה מאז ליאו מסי שעשה זאת בחצי גמר 2019, כאשר הקבוצה שיחקה מול מול ליברפול.   אמבפה אכזב אתמול דווקא מול ברצלונה, היריבה העיקרית של ריאל מדריד שאליה הוא אמור לעבור בעונה הבאה. נראה כי מאז הדיבורים על מעבר היחסים אמבפה למאמנו לואיס אנריקה כבר לא כשהיו. הוא משחק מעט פחות מאז והשניים אפילו התעמתו חזיתית על הדשא במהלך משחק מול קלרמון בשבת האחרונה. אמבפה הוא השחקן היקר ביותר בעולם, (ביחד עם הולאנד וכוכב הבלאנקוס ג'וד בלינגהאם), כששוויו מוערך ב-180 מיליון אירו. כיום, אמבפה מרוויח כ-72 מיליון אירו בעונה והוא קיבל עוד 130 מיליון אירו כמענק חתימה כאשר הגיע לקבוצה לפני כשנתיים. בכל שנה בה הוא נשאר בקבוצה הוא מקבל מענק נוסף שנע סביב 80 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.