הייטק משרדים
צילום: איירון סורס

חצי שנה לתוך המלחמה: הנתונים מראים שההיטק הישראלי נותר איתן

על פי דו"ח שמפרסם היום ארגון סטארטאפ ניישן (Startup Nation Central), למרות אתגרים משמעותיים, מגזר ההייטק הישראלי נותר חזק ויציב; מאז ה-7 באוקטובר הוכרזו 220 סבבי השקעה פרטיים, עם גיוס מוערך של 3.1 מיליארד דולר
איתן גרסטנפלד |

בחצי שנה שחלפה מאז אירועי ה-7 באוקטובר, מגזר ההייטק הישראלי נותר חזק ויציב, כך עולה מדו"ח שמפרסם היום ארגון סטארטאפ ניישן (Startup Nation Central). למרות אתגרים משמעותיים, כמו ירידה בכמות כוח האדם, בשל גיוס של כ-15% למילואים, ופערי מימון לטווח קצר שהשפיעו על הסטרטאפים הקטנים, האקוסיסטם הטכנולוגי הישראלי מתאפיין בחוסן, וממשיך למשוך השקעות, משקיעים ופעילות של קרנות הון סיכון.

לקריאה נוספת:

הרכישות האחרונות מוכיחות: הסייבר מממשיך להוביל את ההייטק המקומי

על פי הדו"ח, מאז ה-7 באוקטובר הוכרזו 220 סבבי השקעה פרטיים, עם גיוס מוערך של 3.1 מיליארד דולר. סכום ההשקעה הממוצע עמד על 19 מיליון דולר. ההשקעה הבולטת ביותר הייתה ב-Next Insurance, שבה השקיעו שתי קרנות הון סיכון זרות כ-265 מיליון דולר. המגזרים המובילים במספר סבבי ההשקעה היו טכנולוגיות בריאות (47), פתרונות תוכנה לארגונים (42), וטכנולוגיות אבטחה (39). הסקטורים המובילים בסכומי הגיוס היו טכנולוגיות אבטחה עם גיוס של קרוב ל-1.1 מיליארד דולר, ופתרונות פינטק ותוכנה לארגונים עם כמעט 0.5 מיליארד דולר לכל אחד. אם משווים את כמות ההשקעות, מגמת הירידה בהשקעות בישראל תואמת את זו של ארה"ב.

סבבי הגיוס המשמעותיים ביותר מאז תחילת המלחמה, קרדיט: Startup Nation Central

גם בכל הקשור למיזוגים ורכישות, הציג ענף ההייטק המקומי יציבות. על פי הדו"ח סכום המיזוגים והרכישות מאז ה-7 באוקטובר הוא 3.7 מיליארד דולר. שתיים מהעסקאות היו גדולות מאוד, עם סכומי רכישה של קרוב למיליארד דולר. בנוסף, הושלמו תשע עסקאות רכישה של למעלה מ-100 מיליון דולר, שש מהן היו בתחום טכנולוגיית אבטחה, כולל Talon Cyber Security (נרכשה תמורת 625 מיליון דולר), Dig Security (נרכשה תמורת 350 מיליון דולר), Avalor (נרכשה תמורת 350 מיליון דולר), ו-Gem (נרכשה תמורת 350 מיליון דולר). Flow Security ו-Spera Security נרכשו תמורת 200 מיליון דולר ו-130 מיליון דולר בהתאמה.

מיזוגים ורכישות מאז פרוץ המלחמה. קרדיט: Startup Nation Central

לבסוף, מאז פרוץ המלחמה הוקמו למעלה מ-20 קרנות חדשות שגייסו סך של 1.7 מיליארד דולר. מתוכן, 11 קרנות הוקמו כדי לתת מענה לצרכי מימון דחופים של סטרטאפים שנקלעו לאתגר מימוני לאור השפעות המלחמה. בין הקרנות הללו נכללות: Iron Nation , 1948 Ventures, קרן החוסן של OwrCrowd; Trendlines – Startup Shield SPV, קרן התמיכה של Google ועוד.

קיראו עוד ב"BizTech"

קרנות חדשות. קרדיט:  Startup Nation Central

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד