הקרב על מלכות השערים בעיצומו - מי החלוץ הכי יקר שמתחרה על התואר?
התחרות על מלכות השערים בליגת העל מתלהטת ממשחק למשחק, עם לא מעט שחקנים שמתחרים על התואר. לאחר שכבש רביעייה היסטורית במשחק נגד מ.ס. אשדוד אמש, חלוץ מכבי חיפה פרנצדי פיירו העלה את מאזנו ל-14 שערים. אך כיצד שוויו משתווה לשאר הרשימה?
פיירו כאמור מוביל את הטבלה גם בכיבוש שערים, אך גם בשווי שוק. חלוץ נבחרת האיטי הוסיף 7 שערים נוספים בשאר המסגרות ובישול בליגה עבור הירוקים מהכרמל, כששוויו מוערך ב-2.8 מיליון אירו.
פרנצדי פיירו נאבק (מכבי חיפה האתר הרשמי)
אחרי בטבלה זהו ערן זהבי, ששמר בכבוד על המקום בצמרת עד שנכנס לבצורת שערים חריגה. כוכב מכבי תל אביב מצא את הרשת רק במשחק אחד מתוך 14 האחרונים, כשהוא עם 11 שערים מתחילת העונה. זהבי גם מרבה לבשל, כשהוא רושם 5 בישולים בליגה, כששוויו עומד על 1.2 מיליון אירו על אף גילו המבוגר (36).
- מגלוך ועבדה ועד טוקלומטי ומדמון: כמה שווים השחקנים באולימפיאדה?
- אלעד מדמון ודוניו נגד פיירו: זהו שווי החלוצים של חיפה לעומת חדרה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם גיא מלמד, שמוביל את החוד של הפועל חיפה, ודין דויד, חברו לקבוצה של פיירו, רשמו העונה 11 שערים. דויד אף עקף את פיירו טרם המשחק נגד אשדוד, כשהחלוץ בן ה-27 הוסיף למאזנו בישול אחד מתחילת העונה, ומחזיק בשווי שוק של 1.3 מיליון אירו. מלמד לעומת זאת רושם את עונתו הטובה בקריירה, כשהוא תורם 5 בישולים נוספים, אך נופל בכל הקשור לשווי שוק, עם הערכה של 400 אלף אירו "בלבד".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
