מכבי חיפה
צילום: באדיבות מכבי חיפה

5 מיליון אירו יותר ממכבי ת"א: כמה הרוויחה מכבי חיפה באירופה העונה?

חניכיו של מסאי דגו העפילו לשמינית גמר הקונפרנס ליג, אך הרוויחו יותר מהצהובים, שרשמו הישג דומה, בכל הקשור למענקים
יובל כרמל |

מכבי חיפה רשמה הישג מרשים נוסף בקמפיין האירופי שלה, לאחר שניצחה את גנט אמש (רביעי) 2:1 בסיכום שני המשחקים, והעפילה לשמינית גמר הקונפרנס ליג. הירוקים מהכרמל מצטרפים למכבי תל אביב שרשמה הישג זהה לפני כחודשיים, לאחר שסיימה במקום הראשון בשלב הבתים של המפעל השלישי בחשיבותו באירופה.

מכבי תל אביב העונה (מכבי ת"א האתר הרשמי)

מכבי חיפה החלה את העונה האירופית שלה בהעפלה לפלייאוף ליגת האלופות, שם הודחה ליאנג בויז השוויצרית. עצם ההגעה למעמד הכניסה לקופת המועדון לא פחות מ-5 מיליון אירו. לאחר מכן חניכיו של מסאי דגו העפילו אוטומטית לשלב הבתים של הליגה האירופית, מה שהניב לירוקים 4.2 מיליון אירו נוספים. אלופת המדינה סיימה לבסוף במקום השלישי לאחר שהוגרלה עם כמה מהקבוצות החזקות במפעל, ויאריאל וראן, כשאת שלב הבתים סיימה חיפה עם 1.05 מיליון אירו נוספים בכיס, בעקבות שתי תוצאות תיקו וניצחון אחד על פנאתינייקוס.

בעקבות ההדחה לפלייאוף הקונפרנס ליג, הכניסו הירוקים 500 אלף אירו נוספים, וקיבלו שני בונוסים נוספים בשווי 500 אלף אירו ו-166 אלף אירו, בעקבות הניצחון והתיקו מול גנט. ההעפלה לשמינית הגמר שווה למכבי חיפה 600 אלף אירו, ובנוסף לזכויות שידור מגיע הסכום הכולל לבערך 12 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.