תומאס טוכל
צילום: באיירן מינכן טוויטר רשמי

יוותר על 12 מיליון אירו בעונה: תומאס טוכל עוזב את באיירן מינכן

המנג'ר הגרמני הודיע כי יעזוב את מועדון הפאר בתום העונה, לאור המשבר שעוברת הקבוצה
יובל כרמל | (1)

באיירן מינכן הודיעה בצורה רשמית היום (רביעי) כי מאמן הקבוצה, תומאס טוכל, יעזוב את המועדון בקיץ לאחר החלטה משותפת, בצל המשבר שהקבוצה חווה כעת. כזכור, הבווארים בעיצומו של רצף הפסדים מביך: זה התחיל עם כניעה מוחצת למחוליכת הטבלה באייר לברקוזן, במשחק שנגמר 3:0, המשיך עם הפסד 1:0 מביך ללאציו בשמינית גמר ליגת האלופות; כשבתחילת השבוע בוכום החלשה מהמקום ה-11 הנחילה לטוכל וחניכיו הפסד ליגה מביך נוסף, שנגמר בתוצאה 3:2.

באיירן כעת נמצאת בדרך הבטוחה לאבד את האליפות לאחר עשור של דומיננטיות, כשלברקוזן הספיקה לפתוח פער של 8 נקודות. טוכל מונה במרץ של השנה שעברה לאחר פיטורו של יוליאן נאגלסמן, שרשם עשרה הפסדים בכל 84 המשחקים בהם עמד על קווי הקבוצה. לשם השוואה, המנג'ר הנוכחי רשם את הפסדו ה-11 במשחק נגד בוכום, כשהוא עושה זאת בארבעים משחקים פחות.

תומאס טוכל (באיירן מינכן טוויטר)

בקבוצה בעיקר מאוכזבים מהסגל החזק שבנו בקיץ, לאחר מסע רכש מרשים. טוכל עלול לסיים את העונה ללא אף תואר, לאחר שהפסיד את הסופרקאפ ללייפציג, כשהקבוצה הודחה גם מהגביע הגרמני לקבוצה מהליגה השלישית.

חוזהו של טוכל נחתם עד שנת 2025, כשהמאמן הגרמני מרוויח שכר עתק העומד על 12 מיליון אירו לעונה, ועשוי לוותר על שנה מלאה של שכר. מחליפו האידיאלי יהיה כאמור צ'אבי אלונסו, שמתחרה איתו על האליפות, כשגם שמו של זינדין זידאן עלה אצל הנהלת המועדון.

מנכ"ל הקבוצה, יאן-כריסטיאן דרייזן, אמר: "בשיחה טובה ופתוחה החלטנו לסיים את ההתקשרות באופן הדדי בקיץ. המטרה שלנו היא להיערך מחדש לעונת 24/25 עם מאמן חדש. עד אז, כל אדם במועדון מחויב להשיג את התוצאות הטובות ביותר בבונדסליגה ובליגת האלופות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הוא לא מוותר הוא התפוטר (ל"ת)
    21/02/2024 16:22
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.