לאחר אישור הפרמייר ליג: סר ג'ים רטקליף רכש 27.7% ממניות מנצ'סטר יונייטד
רטקליף כבר השקיע בקבוצה את 200 מיליון הדולר הראשונים, כש-100 המיליון הנותרים יושקעו בקבוצה בחודש דצמבר הקרוב, עם בעלות של בערך 27.7% סך הכל בשדים האדומים. לא מזמן המיליארדר האמריקאי לאון קופרמן, ששוויו מוערך בכ-2.3 מיליארד אירו, מייסד חברת ההשקעות Omega Advisors, קנה כמיליון ממניות מנצ'סטר יונייטד בשווי 15.15 מיליון אירו. המיליארדר הבריטי מתכנן לא מעט שינויים בצד האדום של מנצ'סטר, כולל אסטרטגיית רכש חדשה ומכירת כמה מכוכבי הקבוצה. רטקליף, שמגדיר את עצמו כ-"אוהד של הקבוצה מאז היותו ילד", ניסה לקנות את צ'לסי בעונה שעברה, עסקה שלא יצאה לפועל לבסוף. בהצהרה ששחרר אמר הבריטי: "להפוך לאחד מבעלי מנצ'סטר יונייטד זה כבוד גדול שמגיע עם אחריות גדולה. אמנם תהליך הרכישה נגמר, אך זהו רק תחילת המסע שלנו לקחת בחזרה את המועדון לקדמת הבמה של הכדורגל האנגלי, האירופי, והעולמי, עם מתקנים ברמה הגבוה ביותר לאוהדים שלנו. העבודה להשגת יעדים אלו תואץ מהיום".Manchester United is pleased to confirm that Sir Jim Ratcliffe has completed his 27.7% acquisition of the club, following approval of all conditions, including the FA and the Premier League.#MUFC
— Manchester United (@ManUtd) February 20, 2024
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
