גים רטקליף
צילום: מנצסטר יונייטד אתר

לאחר אישור הפרמייר ליג: סר ג'ים רטקליף רכש 27.7% ממניות מנצ'סטר יונייטד

עידן חדש באולד טראפורד: המיליארדר הבריטי השלים את הרכישה בצורה רשמית, והשקיע 200 מיליון דולר ראשונים במועדון
יובל כרמל |
לאחר אישור הפרמייר ליג והתאחדות הכדורגל האנגלית, מנצ'סטר יונייטד הודיעה אתמול (שלישי) בצורה רשמית כי המיליארדר סר ג'ים רטקליף רכש 25% ממניות המועדון בעלות של כ-300 מיליון דולר סך הכל, ו-33 דולר למניה., זאת לאחר שהאחים גלייזר, שעדיין יחזיקו במרבית המועדון, דחו את הצעת ההשתלטות של שייח יאסים הקטארי בקיץ שעבר, ששוויה הוערך ביותר מ-6 מיליארד אירו. נראה כי רטקליף הוא הפנים הבאות של המועדון האנגלי, כשסוכם כבר כי האיל ההון בן ה-71 יהיה אחראי על מחלקת הכדורגל הכדורגל מעכשיו - תחום שלא חדש שלו, מכיוון שאחת החברות שלו, Ineos, מחזיקה במועדון הצרפתי ניס.   רטקליף כבר השקיע בקבוצה את 200 מיליון הדולר הראשונים, כש-100 המיליון הנותרים יושקעו בקבוצה בחודש דצמבר הקרוב, עם בעלות של בערך 27.7% סך הכל בשדים האדומים. לא מזמן המיליארדר האמריקאי לאון קופרמן, ששוויו מוערך בכ-2.3 מיליארד אירו, מייסד חברת ההשקעות Omega Advisors, קנה כמיליון ממניות מנצ'סטר יונייטד בשווי 15.15 מיליון אירו. המיליארדר הבריטי מתכנן לא מעט שינויים בצד האדום של מנצ'סטר, כולל אסטרטגיית רכש חדשה ומכירת כמה מכוכבי הקבוצה. רטקליף, שמגדיר את עצמו כ-"אוהד של הקבוצה מאז היותו ילד", ניסה לקנות את צ'לסי בעונה שעברה, עסקה שלא יצאה לפועל לבסוף. בהצהרה ששחרר אמר הבריטי: "להפוך לאחד מבעלי מנצ'סטר יונייטד זה כבוד גדול שמגיע עם אחריות גדולה. אמנם תהליך הרכישה נגמר, אך זהו רק תחילת המסע שלנו לקחת בחזרה את המועדון לקדמת הבמה של הכדורגל האנגלי, האירופי, והעולמי, עם מתקנים ברמה הגבוה ביותר לאוהדים שלנו. העבודה להשגת יעדים אלו תואץ מהיום".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.