דיא סבע
צילום: אמירייטס טוויטר

דיא סבע הושאל לאמירייטס - מה גרם לו לאבד 1.5 מיליון אירו משוויו?

קשר מכבי חיפה שהוצא מהסגל לאחר פרשיה תקשורתית ינסה לחזור לכושר משחק באיחוד האמירויות. השכר שעליו ויתר בפנים
יובל כרמל |

סוף לסאגה: דיא סבע חתם באמירייטס מהליגה הבכירה שבאיחוד האמירויות, לאחר שהושאל ממכבי חיפה עד לתום העונה, ללא אופציית רכישה. הקשר בן ה-31 בחן מספר אופציות לאחר שהוצא מסגל הירוקים, ביניהן קאמבק  לטורקיה, אך ויתר על הרעיון בעקבות היחס לכדורגלנים ישראלים במדינה. כעת סבע יצטרף לקשר האגדי אנדרס אינייסטה, וישחק בליגה נגד מונאס דאבור ועומר אצילי, איתו שיתף פעולה בכרמל.

לפני שחתם בשורות האלופה, שיחק סבע בסיבאספור הטורקית, שם הרוויח כמיליון אירו לעונה. לאחר שהוא ומשפחתו לא התאקלמו בעיר, עזב סבע את הקבוצה ובפניו עמדו שלוש הצעות עם שכר מפתה: אנקרוגוצ'ו הטורקית (1.7 מיליון אירו לעונה וחצי), מכבי תל אביב (550 אלף אירו לעונה לפי ההערכות) ומכבי חיפה (450 אלף אירו לעונה). תחילה סבע בחר להמשיך בטורקיה, אך ברגע האחרון שינה את דעתו וחתם בחיפה. את העונה סיים החלוץ עם זכייה באליפות, כשכבש 8 שערים ובישל עוד 5. ההתאקלמות של סבע במדים הירוקים הייתה מהירה, ונראה כי העתיד ורוד.

אך העניינים השתנו במהרה: בחוזה של סבע היה סעיף אשר מקנה לו לעזוב לליגה הבכירה באיחוד האמירויות עבור סעיף שחרור העומד על 300 אלף אירו, וגם אנקרוגוצ'ו חזרו לתמונה, עם הצעת שכר של מיליון אירו לעונה. המהלך שטרף את הקלפים הייתה עזיבתו של עומר אצילי, הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה דאז, לאל עין האמירתית. נשיא המועדון יעקוב שחר שכנע את סבע כי הוא יחליף את אצילי ככוכב המוביל של המועדון בשנים הבאות, והציע לו את החוזה היקר ביותר בהיסטורית המועדון - לא פחות מ-600 אלף אירו לעונה, עם סעיף שחרור בגודל 3 מיליון אירו לליגה האמירתית או לערב הסעודית. סבע השתכנע וחתם עד 2028, והעניינים נרגעו.

במעמד החתימה על החוזה. סבע (מכבי חיפה טוויטר)

עונת 23/24 נפתחה, סבע כיכב עם 2 שערים ובישול ב-3 משחקים, והליגה נעצרה בעקבות המלחמה. ב-17.10 העלתה אשתו של סבע, נרמין, פוסט אינטסגרם שכלל בין היתר את המשפטים "גם בעזה יש ילדים" ו-"אין הבדל בין ילד לילד". הפוסט (שנמחק מאז) עורר את זעמם של כלל אוהדי הכדורגל בישראל, סבע התנצל - אך הנזק כבר נעשה. הכוכב הורחק מסגל הקבוצה, למרות שהמשיך להתאמן עמם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.