450 מיליון אירו: חמשת השחקנים הכי יקרים בהיסטורית מנצ'סטר יונייטד
מנצ'סטר יונייטד בזבזה לא מעט כסף בשנים האחרונות, עם פלופים מסיביים שנקנו בעשרות מיליונים ופשוט לא מספקים את הסחורה. חניכיו של אריק טן האח, שחווים עונת בלהות ישחקו היום (ראשון, 18:30) נגד טוטנהאם החזקה במטרה לטפס מהמקום התשיעי בליגה. כעת זה זמן טוב להסתכל אחורה על חמשת ההחתמות הכי יקרות בהיסטוריה העשירה של המועדון, ולראות כמה מהן נחשבו למוצלחות.
במקום החמישי זהו ג'יידון סאנצ'ו, שחזר לדורטמונד ממנה נקנה מלכתחילה. האנגלי בן ה-23 רשם אמש בישול לאחר שעלה כמחליף, 140 יום לאחר משחקו האחרון. סאנצ'ו שיחק 82 משחקים עבור השדים האדומים, בהם כבש 12 שערים והוסיף 6 בישולים, לעומת זמנו בדורטמונד, שם שיחק 55 משחקים יותר, כבש 50 שערים ובישל 64 נוספים.
סאנצ'ו אמש (דורטמונד טוויטר)
האנגלי נקנה ב-75 מיליון אירו, וכיום שוויו ירד ל-25 מיליון אירו בלבד, לעומת 100 מיליון בעת החתימה במנצ'סטר. הקיצוני הושעה מסגל הקבוצה לאחר סכסוך תקשורתי עם המאמן טן האח, והושאל כאמור לקבוצתו הקודמת בניסיון לחזור ליכולת שהציג בעבר.
- מקורביו של אוסקר גלוך רומזים: עד יולי הוא יהיה בקבוצה אחרת
- רף חדש: למה אתם חייבים להחזיק אצבעות למעבר של גלוך לדורטמונד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחריו מגיע רומלו לוקאקו, שנקנה ב-2017 מאברטון עבור 85 מיליון אירו. הבלגי שיחק במנצ'סטר במשך שנתיים, בהן הבקיע 42 שערים ובישל 13 נוספים ב-96 משחקים בחולצה האדומה - נתונים לא רעים לחלוץ, אך לא כאלה שמצדיקים את תג המחיר. לבסוף נקנה לוקאקו על ידי אינטר ב-74 מיליון אירו, וכיום הוא מושאל לרומא מצ'לסי.
במקום השלישי נמצא לא אחר מהארי מגוויר בן ה-30, שנחשב לשחקן ההגנה היקר ביותר בהיסטוריה של הכדורגל, ואף שימש כקפטן השדים האדומים עד העונה הנוכחית, בה הסרט עבר לברונו פרננדש.
בזמן האחרון חזר הבלם ליכולת הטובה שלשמה נרכש עבור 87 מיליון אירו מלסטר, כשאף זכה בשחקן החודש בפרמייר ליג עבור חודש נובמבר. סך הכל רשם מגוויר 192 הופעות בחולצה האדומה, 17 מהן בעונה הנוכחית, כשהוא מרבה לאחרונה לקבל את חולצת ההרכב.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
את המקום השני תופס אנטוני, שהגיע בקיץ 2022 מאייאקס עבור לא פחות מ-95 מיליון אירו, והציג יכולת חלשה מאז. העונה הברזילאי הגיע לנקודת שפל; הוא הושעה מהסגל לכמה שבועות בעקבות תלונה של חברתו לשעבר על אלימות, ולמרות שחזר לשחק הברזילאי לא מצא את הרשת אפילו לא פעם אחת, וטרם בישל אף שער. בדומה לסאנצ'ו, גם שוויו של אנטוני נמצא בנפילה כשלאחרונה ירד ל-35 מיליון אירו, לעומת 75 מיליון במעמד החתימה.
ב-65 משחקיו במדי יונייטד הבקיע אנטוני 8 שערים ובישל עוד 3, כשבזמנו באייאקס כבש 24 ובישל 22 שערים, ב-82 משחקים בכל המסגרות.
ובמקום הראשון, פול פוגבה. הקשר הצרפתי שהחל את דרכו במחלקת הנוער האדומה, עבר לאחר מכן ליובנטוס כשב-2016 חזר למנצ'סטר במה שהייתה להעברה הכי גדולה בהיסטוריה דאז, עבור סכום אסטרונומי בסך 105 מיליון אירו. ביונייטד פוגבה לא הצליח לשחזר את היכולת שהציג ביובנטוס, כשב-233 הופעות כבש 39 שערים ובישל 51 כאלה. בקיץ 2022 חזר פוגבה לגברת הזקנה, ומאז רשם פוגבה 10 הופעות בלבד, כשלאחר המחזור הראשון העונה גילו בדמו של השחקן כמויות גבוהות של טסטוסטרון לאחר בדיקה שגרתית, ולאחר חודש נכשל בבדיקת סמים נוספת.
פוגבה,ששותף ב-91 משחקים בנבחרת צרפת וכבש 11 שערים, זכה עם הטריקולור במונדיאל 2018 ובליגת האומות ב-2020/21, ובמדי יובנטוס זכה ב-4 אליפויות ו-3 תארי סופר קאפ. ביונייטד זכה בליגה האירופית, גביע הליגה ומגן הקהילה.
- 1.עותניאל 14/01/2024 16:15הגב לתגובה זומעניין איך השחקנים היקרים האלה מאבדים משווים רק ביוניטד משהוא לא עובד שם
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
